loading...

فرا صنعت پارسیان

admin بازدید : 68 پنجشنبه 07 شهریور 1398 نظرات (0)

وقتی به فکر سفر به خارج از کشور می افتیم، نیمی از دغدغه هایمان را هزینه های بالای تفریح در آن کشور ها تشکیل می دهند. اما آیا می دانستید برخی کشور ها دارای تفریحات رایگان هستند؟ پس برای آشنا شدن با این تفریحات در نقاط مختلف جهان تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

استانبول، شهری برای سلیقه های مختلف

با وجود ساختمان و بناهای قدیمی و تاریخی و موزهای مختلف و صدها  اماکن توریستی گوناگون، اما در استانبول تفریحاتی نیز وجود دارد که به کیف پول شما نیازی ندارند.

موزه هنرهای مدرن استانبول: موزه هنرهای مدرن استانبول Istanbul Modern یکی از مهمترین مراکز دیدنی استانبول است که هنر معاصر هنرمندان محلی و بین الملی را در خود جای داده و بازدید از آن یک تجربه اساسی و متفاوت برای هنرمندان و طرفداران هنر است. برای تماشای این مجموعه هنری جذاب می توانید 5 شنبه ها به صورت رایگان و بدون پرداخت هیچ پولی، از تماشای این موزه در تور استانبول ارزان لذت ببرید.

آدرس: استانبول، کاراکوی، Caddesi Antrepo No.۴

موزه نقاشی و مجسمه سازی: یکی از اولین موزه های هنری زیبا در ترکیه، موزه نقاشی و مجسمه سازی The Museum of Painting and Sculpture است که توسط آتاتورک در سال 1937 تأسیس شد که آثار هنرمندان قرن 19 و 20 مانند عثمان حمدی بیگ Osman Hamdi Bey و بدری رحمی Bedri Rahmi را در معرض نمایش گذاشته است. در تور ارزان استانبول می توانید از این موزه که بین 10 صبح تا 4:30 بعد از ظهر (به جز یکشنبه و دوشنبه) رایگان است بازدید کنید.

آدرس:استانبول، بشیکتاش، آکاتلار دُرای

موزه پرا Pera Museum : موزه خصوصی پرا Pera Museum در یک ساختمان زیبای قرن نوزدهمی قرار دارد که به عنوان هتل بریست Bristol Hotel از آن استفاده می شود. در موزه پرا، نقاشیهای شرق شناسی،هنر آناتولی و کاشی و سرامیک Kütahya وجود دارد و همچنین نمایشگاه های موقت نیز در آن برگزار می شود. برخی از نمایشگاهای موقتی که برگزار شده بود شامل آثار هنرمندانی مانند اندی وارهول Andy Warhol، جوآن میرو Joan Miro، فریده کوهلو Frida Kahlo و پابلو پیکاسو Pablo Picasso بوده است. از این موزه که جزو جاذبه های دیدنی استانبول است، هر جمعه بین ساعت 6 بعد از ظهر تا 10 شب  که ورودی آن به شکل رایگان و بدون پرداخت هزینه است می توانید بازدید کنید.

آدرس: استانبول، تپه باشی، Meşrutiyet Caddesi No.۶۵

مرکز فرهنگی و هنری سالت گالاتا: مرکز هنری و فرهنگی سالت گالاتا Salt Galata علاوه بر داشتن معماری خاص و منحصر به فردش، دارای کتابخانه و نمایشگاه است که در یک ساختمان قدیمی بانک عثمانی قرار دارد. در داخل این ساختمان این مرکز هنری، یک کتابخانه تحقیقاتی زیبا؛ رستوان،کافه، کتاب فروشی، گالری هنری و موزه عثمانی قرار دارد که رایگان بوده و به راحتی می توانید یک روز خود را در تور استانبول تعطیلات خرداد به بازدید از این مکان اختصاص دهید.

آدرس: استانبول، کاراکوی، Arap Cami Mahallesi, Bankalar Caddesi No.۱۱

گالری هنری در خیابان استقلال: گالریهای هنری استانبول همیشه رایگان هستند، بنابراین برای کسانی که به دنبال تور ارزان استانبول و سفر اقتصادی هستند از گزینه های مناسب برای تماشا کردن محسوب می شوند.در استانبول تعداد زیادی از بهترین گالریهای هنری در خیابان استقلال قرار دارند که از مشهورترین آنها می توان به گالری آپارتمانی اشاره کرده که در هر طبقه از آن گالریهای هنری متفاوت مانند Galeri Zilberman, Galerist, and Galeri Nev وجود دارد. در فاصله کمی دورتر از خیابان استقلال، گالری هنرهای معاصری به نام Arter وجود دارد که در آن نمایشگاهای مهم و ارزشمند برگزار می شود.

گردش و تفریح با تور بالات: یکی از محله های رنگارنگ و تاریخی که در نزدیکی استانبول قرار دارد و شما می توانید یک روز کامل بدون پرداخت پول در آنجا بگذارید و لذت ببرید محله بالات Balat است. می توانید ساختمان کالج ارتودکس فانار یونانی Phanar Greek Orthodox College building را تماشا کنید و یا شمعی در کلیسای سنت جورج St. George Church روشن کنید. از زیباییهای کلیسای بلغاری سنت استفان Stephen Bulgarian Church  و خانه های دیدنی که به  شهر بورژوازی ، خانواده یونانی ارتدکس، تعلق دارد در تور استانبول لذت ببرید.

مسجد زیرکZeyrek Mosque  : مسجد زیرک Zeyrek Mosque با چشم انداز زیبا، یکی از زیباترین مکانهای دیدنی استانبول است. این مسجد ابتدا یک صومعه پانتئون بود که شامل دو کلیسای سنتی ارتدکس شرقی و یک کلیسای کوچک بود. مسجد زیرک، دومین ساختمان باستانی مذهبی باقی مانده توسط بیزانس، پس از مسجد ایا صوفیه ساخته شد، اما این مسجد بعد از سقوط قسطنطنیه (نام کهن استانبول) تبدیل به مسجد شد.

آدرس: استانبول، خیابان عبدالله، فاطه

 

مسکو، سفری رایگان به قرن پانزدهم میلادی

اگرچه مسکو یکی از گران ترین شهرهای جهان است، اما هنوز چیزهایی وجود دارد که می توانید به صورت رایگان از آن لذت ببرید، فقط باید بدانید که چه کارهایی انجام دهید. ما لیستی از چیزهایی که به شما کمک می کند از تعطیلات خود در مسکو بدون پرداخت هزینه زیاد لذت ببرید تهیه کرده ایم. با الفبای سفر همراه باشید.

گشت و گذر در پارکها: مسکو بیش از 60 پارک دارد که بیشتر آنها برای بازدید رایگان هستند. اما بعضی از این پارکها به قدری سرسبز و زیبا هستند که عملا ممکن است شما چند روز وقت خود را صرف تماشا و قدم زدن در آنها کنید. از کاخ سلطنتی تساریتسنو که متعلق به قرن 18 میلادی است بازدید کنید و در هنگام غروب از آبنمای موزیکال لذت ببرید. در کولومنسکویه و اطرافش قدم بزنید. بر اساس سلیقه خود می توانید در تور ارزان روسیه، پارک کوسکووو در جایی که داستان عاشقانه جذاب بین کنت شرمتف و برده او پراسکوفیا کووالیووا اتفاق افتاده پیاده روی کنید، دوچرخه سواریدر پارک جنگل ایزمایلووو را امتحان کنید، یا اینکه عظمت شوروی سابق را در پارک VDNKh لمس کنید.

به تماشای اجرای موسیقی رایگان بپردازید: مسکو خیلی بیشتر از چیزی که تصورش را کنید کلاب و کافه دارد که در برخی از آن ها کنسرت های رایگان اجرا می شود. می توانید موسیقی ایندی را در کلاب Dama گوش دهید، از گوش دادن به موسیقی ریتم اند بلوز در کلاب Roadhouse لذت ببرید و یا اینکه در کافه های Punch & Judy و Imagine  به تماشای کنسرت رایگان بنشینید. فقط به این مورد توجه کنید که وب سایت آن ها را از قبل باید چک کنید.

زیبایهای مترو مسکو را ببینید: خیلی ها معتقد هستند که متروی مسکو یکی از زیباترین متروهای دنیا است، به شکلی که از 206 ایستگاه آن، 44 ایستگاه آن مکان های میراث فرهنگی و جزو جاذبه های گردشگری روسیه به شمار می روند. هر ایستگاه نیز داری تاریخ خاص خود است. پس اگر تمایل ندارید که برای تورهای راهنما هزینه کنید، با کمی تحقیق و فقط با خرید بلیط ورودی مترو، ایستگاه های پر زرق و برق و زیبا را کشف کنید. فقط به ساعتهای شلوغ و پر تردد توجه داشته باشید.

کلیساهای باشکوه ارتدودکس را ببینید: کلیساهای رنگاروانگ و گنبد پیازی مسکو به غیر از اینکه برای عکس گرفتن مکانهای فوق العاده ای  هستند، ورود به همه آن ها نیز رایگان است، اما قوانینی برای وارد شدن وجود دارد که باید رعایت شود: خانمها باید لباس پوشیده به تن داشته باشند و روسری به سر داشته باشند و آقایان نیز اجازه ندارند شلوارک بپوشند و سرشان را بپوشانند. به غیر از این موارد، چیزی دیگری مانع ورود و بازدید از این عبادتگاهای پر جلال و شکوه که مربوط به قرن 15 است وجود ندارد. علاوه بر کلیسای جامع سنت باسیل و کلیساهای کاخ کرملین، کلیساهای زیبا دیگری مانند کلیسای جامع مسیح منجی، صومعه نووودویچی، کلیسای الیاس پیامبر و کلیسای جامع یلوخووو نیز را می توانید مشاهد کنید. در مسکو بیش از هزار کلیسای کوچک و بزرگ وجود دارد که می توانید انتخاب کرده و در تور مسکو سن پترزبورگ بازدید کنید.

محو تماشای معماری بناها شوید: مسکو با تاریخ 870 ساله، بناها و آثار تاریخی زیادی را در خود جای داده که  تا هفته ها می توانید مشغول دیدن آنها در تور ترکیبی روسیه باشید. با توجه به سلیقه شخصی خود می توانید از آنها بازدید کنید و از معماری آنها شگفت زده شوید: بناهای قرن هفدهمی، کلیساهای جامع دوره باروک مسکو، آسمان خراش های سبک استالینی، ساختمان های مدرن و برج های شیشه ای و بتنی.

بازدید از موزه های رایگان: بیشتر از هزار موزه در مسکو وجود دارد که ورود به بسیاری از آن ها در سومین یکشنبه هر ماه رایگان است، همچنین از برخی از موزه ها در تمام اوقات بدون پرداخت هزینه می توانید بازدید کنید . تور ادبی برای خود در مسکو ایجاد کنید. به اکتشاف خانه گورکی که در عمارتی لوکس به سبک هنر نو قرار دارد بپردازید، پس از آن از خانه بولگاکوف که خانه سابق میخائیل بولگاکوف نویسنده روسی است و صحنه های مختلفی از رمان او به نام مرشد و مارگاریتا در آنجا به چشم می خورد بازدید کنید. اگر علاقه مند هستید که در مورد تاریخ متروی مسکو اطلاعات بیشتری کسب کنید، موزه ملی متروی مسکو را انتخاب کنید و کلکسیون منحصر به فرد قطارهای قدیمی مترو را ببینید. برای بازدید از یکی مقبره لنین جنجالی ترین جاذبه مسکو، لازم نیست هزینه بپردازید در آنجا می توانید پیکر حفظ شده این انقلابی معروف را مشاهده کنید.

 

آنتالیا، تفریحات جذاب رایگان در کنار گران ترین تفریحات

برای سفر خود به دنبال پیدا کردن راه هایی برای صرفه جویی هستید؟ اینکه در هتل ارزان قیمت اقامت کنید و یا وعده های غذایی سبک بخورید؟ اما در طول سفر از بازدید برخی از اماکن توریستی نمی توان گذشت. اگر مقصد سفر شما آنتالیا است، الفبای سفر تفریحات رایگان آنتالیا را به شما معرفی می کند.

بازدید از مسجد Yivli Minaret : یکی از جاهایی که از آن باید بازدید کنید شهر قدیم آنتالیا است که جاذبه های دیدنی در آنجا می توانید مشاهده کنید. یکی از این مکان های گردشگری آنتالیا، مسجد Yivli Minaret است. این مسجد آجری قرمز رنگ با قدمتی از قرن 13، بسیار بلند بوده است و یکی از نمادهای شهر آنتالیا می باشد. این مسجد که در دوره سلجوقیان بنا شده، مناره ای به طول 38 متر دارد که اگر از 90 پله آن بالا بروید با چشم انداز بی نظیری مواجه خواهید شد. معماری بی عیب و نقص این مسجد نیز بسیار تحسین بر انگیز است.

قدم زدن در پارک Karaalioglu : محلی پر از آرامش در میان این شهر پر جنب و جوش و مکانی جالب و زیبا برای لذت بردن از سفر تور آنتالیا قدم زدن در پارک Karaalioglu است. پارک تماشایی و سرسبزی که دارای مناظر کم نظیری از ساحل بندر باستانی و دریای بی کران می باشد. در این پارک قدم بزنید و از چشم انداز دل پذیر درختان سوزنی برگ مانند سرو، نخل و کاج لذت ببرید. در این پارک می توانید فرصت را غنیمت بشمارید و از برخی از  مکان های دیدنی آنتالیا مانند ساختمان شهرداری، تئاتر شهر و  برج هیدریلیک نیز دیدن کنید.

گشت و گذار در بازار آنتالیا: سفر به آنتالیا بدون دیدن بازارهای مختلف و به خصوص مشهور شهر کامل نخواهد بود. حتی اگر شما هیچ خریدی هم نکنید می توانید با فرهنگ محلی مردم کشور ترکیه و شیوه زندگی آنها آشنا شوید و تجارب جدید بیاموزید. در بازار علاوه بر اجناس گوناگون و مغازه های مختلف، کافه های قدیمی نیز وجود دارد که سنتی هستند. در میان قدم زدن و تماشای مغازه ها شاید بعدا هم جنسی خریداری کنید و یا حتی سوغات نیز تهیه کنید چرا که اجناس ارزان قیمتی درتور آنتالیا ارزان می توانید در این مکان پیدا کنید.

تماشای ساحل کنیالتی Konyaaltı Beach : یکی دیگر از تفریحات رایگانی که در آنتالیا می توانید انجام دهید، رفتن به سواحل است. ما به شما ساحل کنیالتی را پیشنهاد می کنیم که شاید مایل باشید حتی چندین بار به آنجا بروید. ساحل زیبای کنیالتی در غرب آنتالیا قرار دارد.این ساحل محل ایده آلی برای عکاسی در تور ارزان آنتالیا است چرا که پست زمینه آن کوهستان است که زیبایی این ساحل را دوچندان کرده است. رستوران ها و کافه ها، مراکز تفریحی و درختان زیبا در این ساحل وجود دارد که می تواند چندین ساعت شما سرگرم کند. حتی میتوانید شنا کنید، آفتاب بگیرید و در ساحل شنی ماسه ای در تور آنتالیا تعطیلات خرداد قدم بزنید.

پیاده روی در مسیر Lycian : جاده Lycian یک مسیر پیاده روی محبوب و خیره کننده است که از امتداد ساحل الی دنیز Ölü Deniz در فتحیه از بنادر زیبای ترکیه) آغاز می شود که دارای چشم انداز فوق العاده ای به دریای مدیترانه است. طول این جاده 540 کیلومتر است و یک فرصت عالی برای اکتشاف زیباییهای تور آنتالیا در این منطقه است. پیاده روی یا دوچرخه سواری و موتور سواری در این جاده چیزی است که به آن نیاز دارید. البته مسلما مجبور نیستید کل این مسیر را طی کنید.

تفریح در ساحل لارا Lara Beach : همان طور که گفتیم یکی از تفریحات رایگان آنتالیا تفریح و سرگرمی در سواحل این شهر است. یکی دیگر از سواحل جذاب و دیدنی که می توانید ساعاتی در آن خوش بگذرانید ساحل لارا است که در شرق آنتالیا قرار دارد، ساحلی شن و ماسه ای که لحظات خوشی را می توانید برای خود بسازید. در این ساحل علاوه بر رستوران و کافه های مختلف، تفریحات جذاب دیگری در تور گردشگری آنتالیا برای شما محیا است از جمله زمین فوتبال، پارک عجایب، محلی برای والیبال ساحلی، انواع ورزش های آبی مانند جت اسکی و موج سواری.

دیدن برج ساعت Clock Tower : یکی از مکان های توریستی آنتالیا و نقاط اصلی شهر که نمی توانید از آن چشم پوشی کنید برج ساعت است. تعدادی از مردم ترکیه این محل را به عنوان مکانی برای ملاقات و یا نقطه شروع برای تماشای شهر قدیم آنتالیا (کلایچی) می باشد برجی که آخرین بازمانده از برج های هشتادگانه آنتالیای قدیم می باشد. این برج 14 متری، محل عالیی برای گرفتن عکس های زیبا و به یاد ماندنی است. این برج با نمای شگفت انگیز اطرافش با کافه ها و رستورانهای مختلف احاطه شده که توریستهای زیادی را مجذوب خود کرده است.

admin بازدید : 72 پنجشنبه 07 شهریور 1398 نظرات (1)

هر نقطه مهم از دنیا پیشینه شگفت آور و جاذبه های تاریخی مذهبی خود را دارد، اما در این بین سه شهر وجود دارند که در طول تاریخ کهن و پر فراز و نشیبی که داشته اند، اماکن و جاذبه های تاریخی مذهبی شگفت انگیزی را در خود جای داده اند که پس از گذشت قرن ها هنوز هم راز هایی کشف نشده در سینه خود دارند. برای آشنایی با این جاذبه ها تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

استانبول، مرکز امپراتوری عثمانی

استانبول متصل کننده اروپا و آسیا و در کناره پر رفت و آمد ترین راه آبی یعنی دریای سیاه واقع شده است. قرار گرفتن این شهر در مسیر جاده ابریشم باعث شده تا در کل دنیا شناخته شده و جاذبه های زیادی از جمله خارق العاده ترین جاذبه های مذهبی تاریخی را در خود جای دهد. برای کشف این جاذبه های خارق العاده، از تور ارزان استانبول  و مطالعه ادامه این مطلب بهرمند شوید.

مسجد سلطان احمد استانبول (Sultan Ahmed Mosque): این مسجد در قرن شانزدهم به دستور سلطان احمد اول ساخته شد.این مسجد در چند قدمی کاخی که محل اقامت پادشاهان عثمانی بوده است قرار دارد.این مسجد در مقابل کلیسای ایاصوفیه توسط معماران عثمانی و مسلمان ساخته شده است.این مسجد یکی از شاهکارهای معماری اسلامی است و به دلیل استفاده زیاد از رنگ آبی در نقاشی های داخلی و کاشی های آبی، در غرب این مسجد به نام مسجد کبود شناخته می شود. قبر سلطان احمد در این مسجد واقع است.

مسجد ایاصوفیه استانبول (Hagia Sophia): کلیسای ایاصوفیه در سال 532 میلادی به دستور ژوستنین اول ساخته شده است و پس از فتح استانبول محمد دوم دستور داد این کلیسا را به مسجد تبدیل کنند. در زمان مراد سوم بود که مناره، منبر ومحراب به ایاصوفیه اضافه شد. در دوره مراد چهارم، آیاتی از قرآن برروی دیوارها و سقف ایاصوفیه نگاشته شد؛ علاوه بر این لوحه‌هایی به دور سقف ایاصوفیه نصب کردند که در آن نام الله، محمد، ابوبکر، عمر، عثمان، علی، حسن و حسین نوشته شده بود. معماری ایا صوفیه یکی از برجسته ترین معماری های اسلامی است. با به قدرت رسیدن آتاترک مسجد ایاصوفیه به موزه تبدیل شد.

 

آنتالیا، شهری به جا مانده از دو امپراتوری

آنتالیا شهر بزرگی در سواحل مدیترانه و کشور ترکیه است و یک مقصد محبوب گردشگری و شهری پر رفت و آمد می باشد. دو قرن پیش از میلاد مسیح آنتالیا و مناطق اطراف آن گنجینه ای از محصوالات فرهنگی مصنوعی یا صنایع دستی و همچنین جاذبه های گردشگری تاریخی مذهبی را به وجود آوردند. امپراتوری های فراوانی در نقاط مختلف بر آنتالیا حکمرانی می کردند و میراث بزرگ این شهر را حفظ کرده اند. در اینجا برخی از بهترین جاذبه های گردشگری تاریخی مذهبی آنتالیا را به شما معرفی خواهیم کرد.

مسجد مراد پاشا آنتالیا: در سال 1507 به دستور صدراعظم مراد پاشا عثمانی یا مراد پادشاه عثمانی این مسجد به صورت یک گنبد بر روی یک ده ضلعی بزرگ بیرون از محوطه کاخ در خیابان کاظم اوز آلپ ساخته شده است. با خرید یا رزرو تور ارزان آنتالیا، بر روی دیوارهای داخلی مسجد مراد پاشا کتیبه های زیبایی از خوشنویسی را می بینید که زیبایی خاصی به این مسجد بخشیده و به دستور سلطان مراد ساخته شده اند. محراب مسجد در کنار ممبر مرمری آن قرار دارد. ستونهای قسمت انتهایی مسجد که باریک و سه گنبدی هستند با سنگهای رنگین تزئین شده اند.

مسجد یولی یا ییولی آنتالیا (Yivliminare Mosque): مسجد یولی یا ییولی منار در سال 1320 به دست علاالدین کیقباد سلجوقی ساخته شده است.این مناره 38 متر ارتفاع و 90 پله به سمت بالا دارد. این مسجد به دلیل داشتن شش گنبد از قدیمی ترین نمونه های مسجدهای چند گنبدی می باشد. در حال حاضر از این مسجد به عنوان مکان آموزشی فرهنگی استفاده می شود.

 

گرجستان، کشوری قرون وسطایی

کشور تاریخی گرجستان با تمامی زیباییها و جذابیتهای خود در میان عاشقان جاذبه های تاریخی مذهبی، یک مقصد سفر پرطرفدار است، کشوری که دیدنی های زیادی برای کشف کردن دارد. گرجستان دارای اماکن و جاذبه های گردشگری تاریخی مذهبی بسیاری می باشد که بهترین آن ها را به گردشگران عزیز معرفی می کنیم. حتما بعد از آگاهی از قیمت تور گرجستان و خرید آن، این مطلب را مطالعه و برای دیدن بهترین اماکن تاریخی مذهبی گرجستان، ابتدا آن ها را بشناسید.

کلیسای جامع سوتیتسخولی (Svetitskhoveli): کلیسای جامع سوتیتسخولی در متسختا (Svetitskhoveli) یک کلیسای ارتدوکس شرقی با معماری شاهکار قرون وسطی که در شهر تاریخی متسختا در شمال غربی تفلیس قرار دارد. این کلیسا در اوایل عصر طلایی معماری گرجستان ساخته شد و جزو فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته و در حال حاضر دومین ساختمان بزرگ کلیسا در گرجستان به شمار می رود.کلیسای سوتیتسخولی به عنوان محل دفن حضرت مسیح بوده که مدتهاست یکی از کلیساهای ارتدوکس اصلی گرجستان به شمار رفته و یکی از مقدس ترین مکانهای مذهبی محسوب می شود. قدمت اصلی این بنای تاریخی باشکوه به قرن 4 میلادی می رسد ولی ساختار اصلی آن توسط معمار قرون وسطی گرجستان در سال ۱۰۲۹ تکمیل شد. دور تا دور این کلیسای جامع دیوار دفاعی قرار دارد و در طبقه بالای آن جایی برای نگهداری اسلحه وجود دارد. این دیوار متشکل از 8 برج بوده که 6 تای آن استوانه ای و 2 تا مربعی شکل هستند. بر روی دیوارهای داخلی کلیسای جامع متسختا، انواع نقاشی های قرون وسطایی بی نظیری به چشم می خورد که نمایانگر هنر و خلاقیت قرون وسطی است که در میان آن تصویر عیسی مسیح در محراب اثر یک هنرمند روسی در قرن نوزدهم دیده می شود.

کلیسای جامع سامبا (Sameba Cathedral): کلیسای سامبا (Sameba Cathedral) واقع در تفلیس، یکی از جاذبه های دیدنی گرجستان و نماد این شهر محسوب می شود. کلیسای جامع با ارتفاع ۵۰ متر بلند ترین کلیسای گرجستان است. این کلیسا بخشی از مجموعه اقامتی خاندان سلطنتی بزرگ تفلیس می باشد؛ مجموعه ای شامل یک صومعه، مدرسه الهیات، هتل و ۹ کلسیای کوچک که ۵ تا از آن ها در زیر زمین قرار دارند. گنبد طلایی آن از تمام نقاط شهر قابل مشاهده است . کلیسای جامع تفلیس معمولا با نام (Sameba) شناخته می شود و در محله تاریخی (Mtkvari) و بالای ساحل قرار دارد .ساخت این بنا هم زمان با دوهزارمین سالگرد مسیحیت و هزارو پانصدمین سالگرد استقلال کلیسای گرجستان بود. طراحی این کلیسا به سبک مدرنیسم است و با طراحی کلیسا های سنتی متفاوت است. طراحی این کلیسا با قوس ها و گچ بری ها بسیار زیبا است. نقاش معروف امیران گجلیدزه نیز نقاشی های دیواری زیبایی را بر روی دیوارهای این کلیسا کشیده است.همچنین از (Catholicos Patriarch) نقاشی های دیگری بر روی دیوارها کشیده شده که بسیار خیره کننده است که بزرگترین آن ها نقاشی مریم مقدس در میانه کلیسا است.

admin بازدید : 108 پنجشنبه 07 شهریور 1398 نظرات (0)

همانطور که می دانید، نیمی از هدف هر سفری را تفریح تشکیل می دهد و نیمه دیگر آن به خرید مربوط می شود. البته بعضی افراد سفر را تنها برای خرید کردنش دوست دارند. در اینجا مراکز خرید و بازار هایی را معرفی کرده ایم که در سراسر دنیا معروف بوده و بهترین خرید عمرتان را برایتان رقم خواهند زد.

استانبول، شهری به شدت آشنا برای عاشقان خرید

برای خرید کردن در استانبول بازارهای سر باز و سربسته قدیمی زیادی وجود دارد. خود را در بازار ادویه استانبول که در آن عطر میوه، چای و ادویه از هر گوشه و کناری به مشام میرسد تصور کنید یا در بازار عتیقه فریکوی که اشیای قدیمی به فروش می رسد گشت بزنید. پیشنهاد ما این است ابتدا از قیمت تور استانبول با خبر شده و اولین صرفه جویی در هزینه را با خرید این تور ارزان انجام دهید.

بازار آراستا استانبول: بازار آرستا (Arasta Bazaar) در پشت مسجد آبی قرار دارد و با حدود 70 فروشگاه، تجربه خرید در این محل در مقایسه با بازار بزرگ بسیار ناچیز است.شما می توانید انواع قالیچه، دستمال کاغذی، کالاهای نخی دستباف، جواهرات، نقاشیهای تزئینی، کوسن های مختلف را با قیمت های کمی بالاتر از بازار بزرگ در این بازار پیدا کنید. البته ممکن است احساس کنید که مغازه داران در مقایسه با بازار بزرگ به شما تخفیف نمی دهند. از فروشگاه مشهور ایزنیک کلاسیک بازدید کنید که سرامیکهای به سبک سنتی را به طراحهای جدید و معاصر که هنر منطقه آناتولی میباشد را به فروش می رساند. همه مردم محلی و گردشگران از این فروشگاه که در قلب بازار آرستا قرار دارد دیدن و خرید میکنند. تعدادی از افراد نیز به حمام جنیفر علاقه مند میشوند و منسوجات تولید شده که از مواد طبیعی تهیه شده را می خرند.

بازار ادویه استانبول: بازار ادویه یک چهارم بازار بزرگ است و برای خرید کردن گشت زدن انتخاب خوبی است و به راحتی میتوانید جنس مورد نظر خود را در آن پیدا کنید. این بازار در نزدیکی مسجد جدید قرار دارد. در بازار قدم گشتی زده و بسته های های ادویه جات، چای ها، روغن ها، گیاهی و دانه ها را مشاهده کنید. سعی کنید خیابان پشتی بازار را هم کشف کنید. در امتداد خیابان Hasicilar راه بروید و خلیج شاخ طلایی را ببینید. از مغازه های گلدان و کاسه های سفالی، لوازم التحریر، لوازم کودک، لباس و پارچه، لوازم الکترونیک، محصولات زیبایی و اسباب بازی این محل میتوانید دیدن کنید.

بازار عتیقه فروشی فریکوی استانبول: بازار عتیقه فروشی فریکوی (Feriköy Antique Market) که در روزهای یکشنبه برپا میشود در آن بیش از 200 دستفروش اجناس قدیمی و عتیقه از دوران عثمانی تا جواهرات اروپایی قدیمی را به فروش میرسانند. شما می توانید کالاهای مانند سکه های قدیمی، ظروف چینی، رادیوها و دوربین های قدیمی را در این محل پیدا کنید. همچنین میتوانید نگاهی به اقلام نوستالژیک در این محل بیندازید از جمله فیلم های ویدوئی، پوسترها، کتاب ها و حتی اشیایی از دوران جنگ. بررسی این بازار یک راه واقعا سرگرم کننده برای وقت گذرانی در یک بعدازظهر یکشنبه در محله شیشلی است. با 20 دقیقه پیاده روی از ایستگاه مترو Osmanbey به این  بازار که در منطقه بومونتی قرار دارد میرسید.

بازار ارگانیک فریکوی : این بازار در روزهای شنبه در محل بازار عتیقه فروشی فریکوی برپا میشود. تازه ترین محصولات ارگانیک از جمله عدس، آرد، نوشیدنی، تخم مرغ و پنیر را در این بازار میتوانید خریداری کنید. شما همچنین می توانید محصولات شوینده ارگانیک را که در سوپر مارکتهای استانبول پیدا نمی شود را نیز  در این مکان تهیه کنید. قیمت های این بازار کمی پایین تر از سایر فروشگاهها و سوپر مارکت های عمده فروش هستند. برای خرید محصول سالم و طبیعی و به صرفه این بازار بهترین انتخاب است.

سالی بازار کادیکوی استانبول: شنبه بازار سالی که در منطقه کادیکوی (Kadıköy Salı Bazaar) قرار دارد و یک بازار بزرگ در سمت آسیایی در استانبول است برپا میشود. این بازار به عنوان یک نسخه بزرگتر از بازارهای محله هفتگی است که در اطراف شهر برگزار می شود،  در این بازار همه چی از جمله تخم مرغ های تازه را میتوانید بخرید. در این بازار محلی میتوانید غذاهای خیابانی مانند کباب ترکی یا ساندویچ ماهی را بخورید. این بازار اخیرا به محل جدیدی انتقال پیدا کرده و در مقابل ایستگاه مترو Göztepe برپا می شود. در داخل ایستگاه علامت هایی وجود دارد که شما را به سمت بازار سالی هدایت میکنند.

بازار Sahaflar Çarşısı استانبول: عاشقان کتاب حتما باید برای خرید کردن زمانی را به کشف کردن این بازار قدیمی اختصاص دهند. این بازار کتاب بین مسجد بایزید و بازار بزرگ قرار دارد.بازار کتاب Sahaflar Çarşısı برای خرید انواع کتابها و مجله های قدیمی دوران عثمانی و دست نوشته های ترکی نسخه های قرآنی و کتاب های طرز تهیه قهوه ترکی انتخاب بسیار مناسبی است. با اینکه متاسفانه تعداد افراد کتابخوان زیاد نیست ولی همچنان در این بازار کتاب و نقاشی و قلم های خوش نویسی و نقشه میتوانید پیدا کنید.

 

آنتالیا، شهری مخصوص تفریح با خرید

آنتالیا علاوه بر جاذبه های گردشگری زیادی که دارد، مراکز خریدی را برای رفع بسیاری از نیاز ها در خود جای داده است. در این شهر علاوه بر تفریحات هیجان انگیز، خرید های شگفت انگیزی نیز خواهید داشت.

مرکز خرید مارک آنتالیا-MarkAntalya: در ماه آگوست سال 2013 مرکز خرید مارک آنتالیا به منظور دسترسی بهتر و راحت تر اهالی و گردشگران در فضای 51 هزار متر مربع ساخته شد. این مرکز دارای 155 فروشگاه می باشد و شما می توانید اجناس و برندهای متفاوت را به قیمتی اقتصادی بیابید همچنین می توانید با اطلاع از قیمت تور آتتالیا و سپس خرید یا رزرو آن، در رستوران های این مرکز غذای مورد علاقه خود را میل کنید. گفتنی است که این مرکز دارای پارکینگی با گنجایش سه هزار خودرو می باشد.

مرکز خرید میگروس آنتالیا:  مرکز خرید میگروس (Migros Shopping Center) در منطقه کنیالتی و نزدیکی لونا پارک، آکواریوم، مینی سیتی و آکوالند قرار گرفته و بزرگترین مرکز خرید آنتالیا محسوب میشود. این مرکز تجاری در سال 2001 در مساحتی به وسعت 50000 مترمربع افتتاح شد و با 130 فروشگاه محصولات مختلف از برندهای داخلی و بین‌المللی از جمله تامی، زارا، مودو، ال‌سی، وایکیکی و لاکوست را در خود جای داده است که بنابر سلیقه خود میتوانید در میان همه این فرشگاه ها بگردید و کالای مورد نظر خود را خریداری کنید. در 23 رستوران، فست فود و کافی شاپ این پاساژ میتوانید انواع غذاهای خوشمزه بین الملی و ترکی را امتحان کنید. سرگرمی و تفریحات مختلفی از جمله برگزاری رویدادها و جشنواره های مختلف، پردیس سینمایی بزرگ به نام ماکسیموم با اکران فیلم های جدید ترکی در مرکز خرید ام میگروس وجود دارد که برای هر گردشگری جذاب خواهد بود. محوطه پارکینگ این مرکز خرید آنتالیا دارای 1300 ظرفیت  خودرو است. همچنین به غیر از ورودی اصلی، یک ورودی به طبقه همکف و یک ورودی جانبی نیز در این محل به چشم می خورد. طبقات این مرکز تجاری نیز توسط 12 پله برقی و دو آسانسور پانورامیک به هم متصل می شود. هایپر مارکت میگروس واقع در طبقه همکف و سینما نیز با هشت سالن نمایش فیلم و رستوران‌های آن در طبقه اول قرار گرفته اند. چشم‌انداز رستوران‌های مرکز خرید میگروس مشرف به دریا و کوه های بیداقی می باشند. این مرکز تجاری از 10 صبح تا 10 شب یکسره باز است.

مرکز خرید تراسیتی آنتالیا-TerraCity: مرکز خرید تراسیتی یکی از بهترین، مشهور ترین مراکز تجاری آنتالیا است که در مساحتی به وسعت ۴۸٫۰۰۰ متر در سال ۲۰۱۱ افتتاح شد. مرکز خرید تراسیتی متشکل از ۴ طبقه و 150 فروشگاه در منطقه مرادپاشا و در محله فنر قرار گرفته است.در میان فروشگاه های آن برندهای مطرح و به روز ترک و بین الملی از جمله نایک، پیر کاردین، هوگو باس، گانت، ماسیمو دوتی، ماکس مارا، تامی هیلفیگر مارکس اند اسپنسر و.. نیز قرار دارد. این مرکز تجاری دارای مغازه های فروش لوازم خانگی و دیجیتال، لوازم آرایشی، کیف و کفش ، جواهر، ساعت و لوازم ورزشی است که تمامی گردشگران میتوانند مطابق سلیقه و بودجه خود اجناس مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنند، همچنین فروشگاهای مخصوص کودکان از جمله لباس و اسباب بازی نیز در این محل به چشم می خورد. علاوه بر فروشگاه های متنوعی که در مرکز خرید تراسیتی (TerraCity) آنتالیا قرار دارد، طبقه چهارم آن دارای 30 رستوران و کافه است که غذاهای ترکی و بین الملی را برای مشتریان خود سرو میکند که پس از گشت زنی و رفع خستگی میتوانید در این رستورانها غذای خوشمزه میل کنید. همچنین زمین های بازی کودکان و خردسالان نیز از امکانات تفریحی و سرگرم کننده است تراسیتی آنتالیا که میتوانید از آنها بهره مند شوید.اتاق تعویض پوشک، اطلاعات، مسجد، پارکینگ، تاکسی، ویلچیر،  اینترنت وایفای، اشیا گمشده، دستگاه های خودپرداز، رخت کن و بخشی از امکانات مرکز خرید تراسیتی میباشد. این مرکز خرید از ده صبح تا ده شب باز است.

 

مسکو، خریدهایی که شما را با تزارهای روس در می آمیزد

تماشای آثار به جای مانده از دوران شوروی، صنایع دستی و غذای خیابانی لذیذ فقط چند مورد از چیزهایی است که در بازارهای مسکو میتوانید پیدا کنید. بازارهایی که تاریخ گذشته روسیه را میتوانید در آن جستجو کنید.

بازار Izmailovsky مسکو: بازاری با اشیاء شگفت انگیز و عتیقه مانند سماورها، گرامافون، کلاه های خز دار، سکه های باستانی و حتی مجسمه های استالین.بازار (Izmailovsky) مسکو مانند گنجینه ای است که هیچ مرزی ندارد. محصولات دست بافت و صنایع دستی که با مهارت زیبایی طراحی شده در این بازار به چشم میخورند که بسیار جذاب و دیدنی هستند. برای اینکه سوغات را با قیمت زیاد نخرید پس بهتر است که برای خرید به سراغ فروشگاه های سوغات مسکو در بازار (Izmailovsky) بروید. در بالکن طبقه دوم این محل می توانید هنرهای دستی محلی و فرش دستباف این شهر را پیدا کنید. این بازار در نزدیکی میدان کرملین قرار دارد که در تور مسکو سنت پتربورگ میتوانید خریدهای مقرون به صرفه ایی در این محل داشته باشید.

بازار Danilovsky مسکو: این بازار، بازار کشاورزان و محل یافتن مواد غذایی ارگانیک در مسکو است. بازار (Danilovsky) بهترین محصولات تولیدی کشاورزان روسیه را در این محل عرضه میکند. گوشت، پنیر و مربای محلی را در این بازار میتوانید تهیه کنید و همچنین و عطر و بوی تازه نان در گوشه و کنار این محل به مشام میرسد. میوه و سبزیجات تازه، آجیل و خشکبار و میوه خشک بسته بندی شده در این بازار به فروش میرسد. بازار (Danilovsky) از ساعت 8 صبح تا 8 شب دایر است و در خیابان 74 Muytnaya قرار دارد.

بازار Novopodrezkovo مسکو: در یک روز شلوغ این بازار میزبان حدود 4 تا 6 هزار فروشنده است. بازار (Novopodrezkovo) نسبت به سایر بازارهای دیگر کمتر شناخته شده است که بسیار مورد علاقه مردم محلی است. در این بازار محصولات دارای افزایش قیمت زیادی نیستند و به راحتی میتوانید با قیمت مقرون به صرفه در این محل سوغات تهیه کنید.

بازار Novopodrezkovoبرای گردشگران یک محل کمتر شناخته شده و ایده آل برای خرید کردن است. لباسهای مختلف، وسایل طراحی لباس و اجناس عتیقه را در این محل میتوانید پیدا کنید. برخی از اشیای قدیمی که گنجینه های دوران شوری سابق هستند در این بازار به چشم میخورند. محل برگزاری این بازار قبلا جای دیگری بوده که در حال حاضر به محلی دیگر منتقل شده و در آخر هفته ها دایر است.

بازار Bloshiny Rynok مسکو: برای کسانی که عاشق اجناس عتیقه هستند رفتن به بازار (Bloshiny Rynok) از واجبات است.اجناس قدیمی و عتیقه که متعلق به دوران شوری سابق هستند در این محل برای فروش گرداوری شده اند.انواع کفش و لباس که برخی از آنها به قرن 20 تعلق دارد را در بازار (Bloshiny Rynok) می توانید جستجو کنید. موسیقیهای که از گرامافون های قدیمی این بازار پخش میشود فضایی از حال و هوای دوران شوری را به وجود می آورد. برای خرید در این بازار قدیمی از قیمت تور روسیه مطلع شده و با خرید آن خود را به این بازار ها برسانید.

بازار Gorbushka Electronics: انبوهی از کالاهای الکترونیکی مقرون به صرفه با قیمت کارخانه را در این محل میتوانید خریداری کنید. همچنین محل عالی برای خرید دی وی دی و وی سی دی و بازیهای کامپیوتری است. بازار (Gorbushka) نیز کالاهای الکترونیکی و لوازم خانگی و فیلم و آلبوم عکس را با قیمت های ارزان به فروش میرساند.این بازار در نزدیکی مرکز فرهنگی Gorbunov قرار دارد. بازار (Gorbushka Electronics) همچنین عنوان یک محل ملاقات برای علاقه مندان فیلم و موسیقی که در این محل یکدیگر را ملاقات میکنند.

بازار Sevastopol Hotel مسکو: بازاری جالب و عجیب و غریب که اجناس هندی، پاکستانی و افغانستانی در گوشه و کنار آن به چشم می خورند. انواع اجناس پرزرق و برق این بازار شما را مجذوب میکند. انواع طلا و جواهر خاورمیانه تا ابریشم دست بافت و اسبای بازی های مختلف را در بازار Sevastopol Hotel میتوانید پیدا کنید.قیمت اجناس این بازار بسیار ارزان است و در روزهای آخر هفته دایر میشود.

admin بازدید : 217 پنجشنبه 07 شهریور 1398 نظرات (0)

در سراسر دنیا جاذبه های گردشگری زیادی وجود دارد که برای توریست ها بسیار شگفت انگیز اند. در این میان مکان های مذهبی نیز هستند که علاوه بر محل عبادن بودن، در معرض نمایش گردشگران و توریست ها می باشند. برای آشنایی با برخی از این مکان ها با ما همراه باشید.

آنتالیا، شهری با تاریخ و مذهب کهن

آنتالیا مقصد محبوب تعطیلات است، پس از خرید تور آنتالیا لحظه آخری، شهر قدیمی آنتالیا را کشف کنید، دروازه هادریان و مناره شکسته را ببینید. با رفتن به غار کارائین یا بالا رفتن به بالای کوه تحتالی، از گرما فرار کنید. از دیدن ویرانه های شهرهای یونان باستان و شعله های آتش سوزی Chimaera شگفت زده شوید و در آخر مساجد باستانی و با شکوه آنتالیا را از دست ندهید! برای تفریحات بیشتر در شهر با الفبای سفر همراه باشید.

مسجد مراد پاشا آنتالیا: در سال 1507 به دستور صدراعظم مراد پاشا عثمانی یا مراد پادشاه عثمانی این مسجد به صورت یک گنبد بر روی یک ده ضلعی بزرگ بیرون از محوطه کاخ در خیابان کاظم اوز آلپ ساخته شده است. به دستور سلطان مراد بر روی دیوارهای داخلی آن کتیبه های زیبایی از خوشنویسی وجود دارد که زیبایی خاصی به این مسجد بخشیده است. محراب مسجد در کنار ممبر مرمری آن قرار دارد. ستونهای قسمت انتهایی مسجد که باریک و سه گنبدی هستند با سنگهای رنگین تزئین شده اند.

مسجد یولی یا ییولی آنتالیا Yivliminare Mosque : مسجد یولی یا ییولی منار در سال 1320 به دست علاالدین کیقباد سلجوقی ساخته شده است.این مناره 38 متر ارتفاع و 90 پله به سمت بالا دارد.این مسجد به دلیل داشتن شش گنبد از قدیمی ترین نمونه های مسجدهای چند گنبدی می باشد. در حال حاضر از این مسجد به عنوان مکان آموزشی فرهنگی استفاده می شود.

 

استانبول، جایگاه معروف ترین بناهای تاریخی و مذهبی ترکیه

استانبول مانند جواهری در تنگه بسفر و ترکیه می درخشد. این شهر را می توان در تصویر ذهنی به سه قسمت، سمت شمال و اروپایی، امتداد تنگه بسفر و آسیایی و شبه جزیره تاریخی تقسیم کرد. معروف ترین مکان ها و جاذبه های استانبول در بخش تاریخی آن قرار دارند. نقطه شروع سفر را خرید تور استانبول لحظه آخری و آغاز گردش در استانبول را مرکز تاریخی قستنطنیه، مسجد آبی که مسجد سلطان احمد نیز نامیده می شود، قرار دهید.

مسجد سلطان احمد استانبول Sultan Ahmed Mosque : این مسجد در قرن شانزدهم به دستور سلطان احمد اول ساخته شد.این مسجد در چند قدمی کاخی که محل اقامت پادشاهان عثمانی بوده است قرار دارد.این مسجد در مقابل کلیسای ایاصوفیه توسط معماران عثمانی و مسلمان ساخته شده است.این مسجد یکی از شاهکارهای معماری اسلامی است و به دلیل استفاده زیاد از رنگ آبی در نقاشی های داخلی و کاشی های آبی، در غرب این مسجد به نام مسجد کبود شناخته می شود. قبر سلطان احمد در این مسجد واقع است.

مسجد ایاصوفیه استانبول Hagia Sophia : کلیسای ایاصوفیه در سال 532 میلادی به دستور ژوستنین اول ساخته شده است و پس از فتح استانبول محمد دوم دستور داد این کلیسا را به مسجد تبدیل کنند. در زمان مراد سوم بود که مناره، منبر ومحراب به ایاصوفیه اضافه شد. در دوره مراد چهارم، آیاتی از قرآن برروی دیوارها و سقف ایاصوفیه نگاشته شد؛ علاوه بر این لوحه‌هایی به دور سقف ایاصوفیه نصب کردند که در آن نام الله، محمد، ابوبکر، عمر، عثمان، علی، حسن و حسین نوشته شده بود. معماری ایا صوفیه یکی از برجسته ترین معماری های اسلامی است. با به قدرت رسیدن آتاترک مسجد ایاصوفیه به موزه تبدیل شد.

 

روسیه، سه قاره در یک کشور با وفور اماکن مذهبی

سفر به روسیه به معنی مقیاسی از گردش در منطقه است. هر چیزی که سلیقه تان است را مثل اروپای روسیه، خاور دور و اورال را در اینجا پیدا می کنید. ما یک راهنمای هدف برای کسانی که اولین بار قصد سفر به روسیه را دارند و از تور مسکو سنت پترزبورگ استفاده می کنند،آماده و ارائه می کنیم و شما می توانید از آن به عنوان یک پلت فرم برای ماجراجویی های بیشتر در اماکن مذهبی و گردشگری استفاده کنید.

کلیسای خون مقدس سن پترزبورگ: کلیسای منجی یکی از دیدنیهای سن پترزبورگ و جاذبه های روسیه شبیه کلیسای سنت باسیل در مسکو است. معماری کلیسای منجی به عهده معمار پارلاند بوده است که از فرم  کلیسای سن باسیل مقدس که در مسکو واقع شده است و در آن زمان به عنوان سمبل معماری سنتی در روسیه شناخته شده است الهام گرفته است. یکی از ویژگیهای معماری این کلیسا، به جای یک وروردی اصلی دو ورودی در دو جهت کلیسا وجود دارد.کلیسا، به طور برجسته‌ای ای در کنار کانال گریبویدوف ساخته شده و جاده‌های آسفالت شده در دو سوی کانال اجرا شده است. در مارس 1881، زمانی که کالسکه الکساندر در کنار کانال حرکت می‌کرد، نارنجکی توسط یک فرد آشوب‌طلب به سمت کالسکه وی پرتاب شده و منفجر شد. تزار که از این حمله غافلگیر شده بود، از کالسکه خارج شده و شروع به تعرض به مجرم فرضی کرد. در این هنگام فرد آشوب طلب دیگری از فرصت استفاده کرده و بمبی دیگر را منفجر کرد که به کشته شدن خود و زخمی شدن سزار انجامید. تزار که به شدت خونریزی می‌کرد، به قصر زمستانی منتقل شده و پس از چند ساعت در گذشت. معماران موظف شدند تا محل ترور اتزار را که بر روی پول بودهاست را درون کلیسا جای بدهند که در نیمه غربی کلیسا قرار دارد و در سال 1907 میلادی توسط پوشش گرانبهایی پوشانده شد.در مکانی پایین تر از سطح کلیسا که با چند پله از سطح کلیسا جدا می شود می توان نرده ها و پل آغشته به خون تزار را مشاهده نمود. این کلیسا بین سالهای 1883-1907 ساخته شده است و یکی از بهترین جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ به شمار میرود. این کلیسا به اسمامی دیگری نظیر کلیسای خون مقدس، کلیسای خون ریخته شده و .. نیز مشور است.

کلیسای Anne Kirche : یکی از زیباترین کلیساهای سن پترزبورگ می باشد. بهترین نمونه معماری قدیمی در شهر است. کلیسای چوبی به دستور پتر کبیر در سال 1714 برای برپایی جشن تولد دخترش آنا ساخته شد. بعدها نمای کلیسا از چوبی به سنگی تبدیل شد. در ابتدا کلیسا برای اعضای دادگاه رزرو می شد اما بعدا به کلیساهای عمومی معروف برای ساکنان اشرافی سن پترزبورگ تبدیل شد. در سال 1930 کلیسا بسته شد و ابتدا به انبار و سپس موزه تبدیل شد. درسال 1990 دوباره به کلیسای ارتودکس تبدیل گردید.

admin بازدید : 58 پنجشنبه 07 شهریور 1398 نظرات (0)

همه انسان ها خرید کردن را دوست دارند و از حس خوب خرید کردن در شهرها و مراکز خرید فوق العاده در سرتاسر دنیا صحبت می کنند. اما برای ایرانی هایی که اهل سفر هستند این مبحث کمی متفاوت می باشد. چرا که آنها می توانند در کشورهای دیگر تجربه خرید فوق العاده ای را تجربه نمایند. امروز باهم به بررسی چند مکانی که می توانید بهترین خرید را داشته باشید می پردازیم.

استانبول، شهر محبوب و معروف برای خرید

اگر شما به دنبال فروشگاهای بزرگ بین المللی مد مانند گوجی و لویی ویتون در استانبول هستید در محله های Nişantaşı استانبول و پارک ایستینیه و مرکز خرید زورلو میتوانید به دنبال آنها باشید. با این حال بوتیکهای مختلفی دیگری در شهر هستند که این نوع لباسهای را به فروش می رسانند. الفبای سفر آنها را به شما معرفی میکند.

بوتیک Atelier 55 استانبول : خیابان Serdar-ı Ekrem واقع در گالاتا یکی از جالب ترین خیابان های استانبول است که خیابانهای سنگ فرش و ساختمان های نئو کلاسیک در آن به چشم می خورد. در انتهای این خیابان شما به این بوتیک میرسید. بوتیک Atelier 55 دارای مجموعه ای از لباسهای به روز برند های محلی و بین المللی و لوازم جانبی شیک و امروزی می باشد.

شما می توانید نام هایی مانند بورا آکسو و Ümit Benan را در این محل پیدا کنید و همچنین Charlotte Olympia ، R & Y Augousti و دیگر برندهای مطرح را در بوتیک Atelier 55 در تور استانبول میتوانید تهیه کنید.

بوتیک Midnight Express استانبول: این بوتیک توسط یک معمار و طراح مطرح مد تاسیس شده است که در محله زیبای ببک قرار گرفته است. مجموعه ایی از بهترین لباسهای و لوازم جانی مردانه و زنانه از برندهای ترکی و بین المللی را در این محل می توانید تهیه کنید.

 بوتیک میدنایت اکسپر به محلی برای نمایش لباسهای مد و به روز در استانبول بسیار شناخته شده است. این بوتیک طرحهای محلی مانند کیفهای شیک از برند Mehry Mu، مجموعه از لباسهای به روز Burçe Bekrek را به فروش می رساند. علاوه بر لباسهای برند انواع جواهرات و لوازم جانبی، دکوراسیون منزل را در تور استانبول میتوانید از این بوتیک تهیه کنید.

بوتیک V2K Designers استانبول: بوتیک وی تو کی دیزاینر  به عنوان اولین برند مشهور ترک، واکو تعلق دارد که در یک بوتیک جداگانه به نام V2K Designers محصولات به روز و برند خود را ارائه می نماید. در اینجا شما میتوانید پوشاک شیک و به روز طراحان خلاق جهان از جمله الکساندر وانگ، پیتر سام و همچنین بهترین طراحان ترکیه مانند حسین چلایان را مشاهده کنید. همچنین مجموعه کفش و کیف و لوازم جانبی بسیار شیک و امروزی در این بوتیک در معرض فروش قرار دارند. بوتیک وی تو کی دیزاینر V2K Designers استانبول در محله عبدی ابیکسی قرار دارد.

بوتیک Beymen Blender استانبول: از ارائه برند Acne Studios گرفته تا زدیگ و ولتیر در این بوتیک، بیمن را به یکی از مشهورترین بوتیکهای استانبول تبدیل کرده است. علاوه بر این، این بوتیک بهترین مجموعه های بین الملی از برندهای مشهور را نیز عرضه میکند. این بوتیک همچنین علاوه بر فروش برندهای مطرح  و محبوب به زیبایی شناسی نیز تاکید زیادی دارد. در بوتیک بیمن که در محله عبدی ابیکسی قرار گرفته شما می توانید انواع لباسهای شنا، کیف و کفش و لوازم جانبی مد را خریداری کنید.

بوتیک Acquaverde استانبول: بوتیک Acquaverde در محله گالاتا قرار گرفته است و برای افرادی که به دنبال لباسهای برند و به روز هستند بهترین انتخاب است. در این بوتیک انواع تی شرت، کفش های ورزشی و لوازم جانبی از برندهای معروف دنیا مانند آمریکن وینتیج، Majestic Fiatures و Otto d’Ame را در میتوانید خریداری کنید.

 

آنتالیا، شهر ساحلی بی نظیر برای خرید

آنتالیا علاوه بر تفریحات عالی برای گردشگران، مکان های شگفت انگیزی نیز برای خرید دارد که در آنها می توانید تمام وسایل مورد نیاز خود را به همراه بهترین سوغاتی ها و اجناس دیگر با قیمت مناسب خریداری نمایید.

مرکز خرید تراسیتی آنتالیا-TerraCity: مرکز خرید تراسیتی یکی از بهترین و مشهور ترین مراکز تجاری آنتالیا است که در مساحتی به وسعت ۴۸٫۰۰۰ متر در سال ۲۰۱۱ افتتاح شد.

مرکز خرید تراسیتی متشکل از ۴ طبقه و 150 فروشگاه در منطقه مرادپاشا و در محله فنر قرار گرفته است. در میان فروشگاه های آن برندهای مطرح و به روز ترک و بین الملی از جمله نایک، پیر کاردین، هوگو باس، گانت، ماسیمو دوتی، ماکس مارا، تامی هیلفیگر مارکس اند اسپنسر و.. نیز قرار دارد. این مرکز تجاری دارای مغازه های فروش لوازم خانگی و دیجیتال، لوازم آرایشی، کیف و کفش ، جواهر، ساعت و لوازم ورزشی است که تمامی گردشگران میتوانند مطابق سلیقه و بودجه خود اجناس مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنند، همچنین فروشگاهای مخصوص کودکان از جمله لباس و اسباب بازی نیز در این محل به چشم می خورد.

علاوه بر فروشگاه های متنوعی که در مرکز خرید تراسیتی TerraCity آنتالیا قرار دارد، طبقه چهارم آن دارای 30 رستوران و کافه است که غذاهای ترکی و بین الملی را برای مشتریان خود سرو میکند که پس از گشت زنی و رفع خستگی میتوانید در این رستورانها غذای خوشمزه میل کنید.

همچنین زمین های بازی کودکان و خردسالان نیز از امکانات تفریحی و سرگرم کننده است تراسیتی آنتالیا که میتوانید از آنها بهره مند شوید.اتاق تعویض پوشک، اطلاعات، مسجد، پارکینگ، تاکسی، ویلچیر،  اینترنت وایفای، اشیا گمشده، دستگاه های خودپرداز، رخت کن و .. بخشی از امکانات مرکز خرید تراسیتی میباشد. این مرکز خرید برای مسافران تور آنتالیا از ده صبح تا ده شب باز است.

مرکز خرید میگروس آنتالیا: مرکز خرید میگروس Migros Shopping Center در منطقه کنیالتی و نزدیکی لونا پارک، آکواریوم، مینی سیتی و آکوالند قرار گرفته و بزرگترین مرکز خرید آنتالیا محسوب میشود.

این مرکز تجاری در سال 2001 در مساحتی به وسعت 50000 مترمربع افتتاح شد و با 130 فروشگاه محصولات مختلف از برندهای داخلی و بین‌المللی از جمله تامی، زارا، مودو، ال‌سی، وایکیکی و لاکوست را در خود جای داده است که بنابر سلیقه خود میتوانید در میان همه این فرشگاه ها بگردید و کالای مورد نظر خود را خریداری کنید. در 23 رستوران، فست فود و کافی شاپ این پاساژ میتوانید انواع غذاهای خوشمزه بین الملی و ترکی را امتحان کنید. سرگرمی و تفریحات مختلفی از جمله برگزاری رویدادها و جشنواره های مختلف، پردیس سینمایی بزرگ به نام ماکسیموم با اکران فیلم های جدید ترکی در مرکز خرید ام میگروس وجود دارد که برای هر گردشگری جذاب خواهد بود.

محوطه پارکینگ این مرکز خرید آنتالیا دارای 1300 ظرفیت  خودرو است. همچنین به غیر از ورودی اصلی، یک ورودی به طبقه همکف و یک ورودی جانبی نیز در این محل به چشم می خورد. طبقات این مرکز تجاری نیز توسط 12 پله برقی و دو آسانسور پانورامیک به هم متصل می شود. هایپر مارکت میگروس واقع در طبقه همکف و سینما نیز با هشت سالن نمایش فیلم و رستوران‌های آن در طبقه اول قرار گرفته اند. چشم‌انداز رستوران‌های مرکز خرید میگروس مشرف به دریا و کوه‌های بیداقی می باشند. این مرکز تجاری از 10 صبح تا 10 شب یکسره باز است.

مرکز خرید مارک آنتالیا-MarkAntalya: در ماه آگوست سال 2013 مرکز خرید مارک آنتالیا به منظور دسترسی بهتر و راحت تر اهالی و گردشگران در فضای 51 هزار متر مربع ساخته شد. این مرکز دارای 155 فروشگاه می باشد و شما می توانید اجناس و برندهای متفاوت را به قیمتی اقتصادی بیابید همچنین می توانید در رستوران های این مرکز غذای مورد علاقه خود را میل کنید. گفتنی است که این مرکز دارای پارکینگی با گنجایش سه هزار خودرو می باشد. اطلاعات مرکز: این مرکز همه روزه از ساعت 10 صبح الی 22 باز می باشد.

 

دبی، یکی از بهترین شهرها برای خرید

دبی برای داشتن مغازههای مد و فشن شهرت جهانی دارد. از برندهای محلی گرفته تا برندهای لوکس این شهر برای علاقه مندان به مد فروشگاههای زیادی برای خرید کردن دارد. الفبای سفر بهترین فروشگاها را به شما معرفی میکند.

مرکز خرید سوق مدینه جمیرا دبی: فروشگاه سوق مدینه جمیرا Souk Madinat Jumeirah برای کسانی است که دنبال اجناس خاص محلی هستند و بازدید از این مرکز خرید مدرن را نباید از دست بدهند.این مرکز خرید با تقلید از سبک و معماری یک بازار عربی سنتی، بهترین مغازه های مد و فشن را در یک محیط سنتی و قدیمی در خود جای داده است.

سوق که در زبان محلی به معنی بازار است دارای فروشگاه های مختلف طلا و جواهر و کفش از کشورهای اطراف منطقه است. این محل همچنین یک مکان عالی برای تماشای برج العرب در عین خرید کردن در تور دبی لحظه آخری است.

فروشگاه والت فشن دبی: فروشگاه فشن والت Fashion Vault سبک هایی از بهترین طراحان محلی را جمع آوری کرده و جایی است که همه طراحان منطقه اجناس خود را در مدلهای مختلف به فروش میرسانند. این فروشگاه بهترین جا برای نمایش هنر افراد پر استعداد  است و فرصتی برای حمایت از طراحان خلاق محلی برای نمایش مد و فشن را فراهم کرده است. گردشگران تور دبی ارزان میتوانند مدلهای برند و خاص را در این محل خریداری کنند.

فروشگاه فشن اونیو دبی: فروشگاه فشن اونیو Fashion Avenue دبی در دبی مال یکی از بزرگترین مراکز تجاری جهان با بیش از 1200 فروشگاه قرار دارد. این فروشگاه برای طراحان مد و لباس یک محل رویایی محسوب میشود.تمام برندهای لاکچری مطرح و شناخته شده دنیا از جمله گوچی، شنل، کارتیر و.. در گوشه و کنار این مرکز خرید قرار دارند که امکان خرید را برای همه خریدارن با هر نوع سلیقه فراهم میکند.

فروشگاه فشن اونیو تجربه خرید منحصر به فردی را برای خریداران خود به جای میگذارد. از جمله شامل طراحی شخصی، خدمات سرویس دهی و حمل و نقل، تا خریدارن تجربه خرید منحصر به فردی را داشته باشند. این سرویس را میتوانید حتی به صورت آنلاین رزرو کنید. برای تهیه ارزان ترین بلیط هواپیما دبی با ما همراه باشید.

منطقه طراحی دبی: از فروشگاه های پاپ آپ گرفته تا برگزاری رویدادهای مهم در منطقه طراحی دبی Dubai Design District یا به عبارتی D3، جایی است که تا بخواهید میتوانید ببینید و غرق در مدلها و طراحهای متنوع شوید. علاوه بر خرید کردن میتوانید یک فنجان قهوه در کافه One Life Kitchen و یا Lighthouse بنوشید. اینجا محلی است که میتوانید استایل لباسهای شیک و روزانه شهروندان دبی را مشاهده کنید.

بعضی از بزرگترین رویدادهای بزرگ مد و فشن در منطقه طراحی دبی برگزار میشود. جایی که طراحان مد خاورمیانه، استعداد های خود را در تار و پود لباسهایی که طراحی کرده اند به نمایش گذاشته اند. رویداد سالانه مد در این منطقه برگزار میشود از جمله رویداد Sole DXB که تعدادی از شناخته شده ترین مدل های کفش و برخی مارک های ورزشی بین المللی در آن دیده می شود. در چنین جشنواره هایی کنسرتها و مراسمای سخنرانی برگزار میشود که یک فضای بزرگ و عالی برای گرداوری طراحان مد و لباس را ایجاد میکند.

طراحان مد در مسابقات اسب سواری دبی: مسابقات اسب سواری دبی یکی از جالبترین و بزرگترین رویدادهایی است که در دبی برگزار میشود. این مسابقه از سال 1996 در تقویم دبی قرار داشته و جز رویدادهایی است که هرساله برگزار میشود و علاقه مندان از سراسر جهان برای تماشای مسابقات لوکس اسب سواری به دبی میروند.

این مسابقه هر سال در ماه مارچ در Meydan برگزار میشود. اسبها تنها جذابیت این رویداد نیستند بلکه این مسابقه جام جهانی دبی بهترین مکان است که عاشقان مد، علاوه بر تماشای مسابقه میتوانند تعدادی از سبکهای مختلف و جالب لباس را در این محل مشاهده کنند.

جام جهانی دبی حتی مسابقه ایی برای زیباترین کلاه نیز برگزار میکند که تعدادی از خانمها نیز در آن شرکت دارند. تمام افراد مشهور دبی در صنعت مد از شرکت کنندگان این مراسم هستند که این فرصت برای طرفدارن مد است تا لباسهای و هنر دست این افراد هنرمند را مشاهده کنند.  برای اطلاع از لیست هتل های خوب دبی الفبای سفر را دنبال کنید.

admin بازدید : 78 پنجشنبه 07 شهریور 1398 نظرات (0)

برخی افراد در سفر هایشان به دنبال مکان های تفریحی و بعضی در مسافرت در پی مراکز خرید و خرید کردن هستند، در این بین افرادی هستند که در سفرشان به دنبال مکان ها و بناهای تاریخی می باشند و حتی هدف سفر خود را بازدید از این مکان ها قرار می دهند. در کشور ترکیه بناهای تاریخی رمز آلودی وجود دارد که به بررسی برخی از آن ها می پردازیم.

آنتالیا، شهری متعلق به دو امپراتوری

قبل از اینکه آنتالیا به مقصد محبوبی تبدیل شود، یک شهر باستانی بود که در دوران هلنیستی تاسیس شده بوده و بعدها بخشی از امپراطوری رم شد. به همین دلیل شهر قدیم آنتالیا دارای گذشته پرباری است.

دروازه هادریان یا هادرین آنتالیا – Hadrian’s Gate:  دروازه هادریان یا هادرین یکی از زیباترین بناهای تاریخی شهر آنتالیا می باشد. این دروازه ای به شیوه معماری کلاسیک یونانی از جنس مرمر سفید ساخته شد و دارای 8 ستون از جنس گرانیت می باشد که در دو طرف چهار پایه نگهدارنده طاق‌های سه‌گانه دروازه واقع شده‌اند. این دروازه که بخشی از دیواری باستانی است که به گرداگرد شهر قدیمی کشیده شده بود، تنها دروازه ورودی باقی‌مانده به شهر باستانی به شمار می‌رود.

مسجد یولی یا ییولی آنتالیا -Yivliminare Mosque  : مسجد یولی یا ییولی منار در سال 1320 به دست علاالدین کیقباد سلجوقی ساخته شده است و به همین دلیل به مسجد علاءالدین نیز معروف می باشد. این مناره 38 متر ارتفاع، 12 ستون و 90 پله به سمت بالا دارد و به دلیل داشتن شش گنبد از قدیمی ترین نمونه های مسجدهای چند گنبدی می باشد. در حال حاضر از این مسجد به عنوان مکان آموزشی فرهنگی استفاده می شود.

کسیک مناره آنتالیا-ksyk minarets  : کسیک مناره در زمان رومی ها، قرن دوم به عنوان یک معبد مقدس ساخته شد. در قرن هفتم به یک کلیسای مسیحی تبدیل شد و در همان قرن به علت حمله اعراب تخریب شد. در اوایل قرن سیزدهم که سلجوقیان حکومت می کردند به مسجد تبدیل شد و به ساختمان مناره اصلی اضافه شد. در سال 1362 میلادی با پایان یافتن حکومت سلجوقی این مسجد به کلیسا تغییر یافت ولی در زمان شاهزاده کورکوت دوباره به مسجد تغییر پیدا کرد. در قرن نوزدهم در آتش سوزی از بین رفت و فقط مناره اصلی تا به امروز باقی مانده است و به همین دلیل این مناره را کسیک مناره یا مناره شکسته می نامند.کسیک مناره در خیابان همساپچی سوکاک با فاصله ی کمی از دروازه تاریخی هادریان و برج هیدیریلیک قرار دارد و پذیرای مسافران تور لحظه آخری آنتالیا می باشد.

 

استانبول، شهری باستانی و مدرن

استانبول محبوب ترین و پر گردشگرترین شهر ترکیه است که دیدنی ها و سرگرمیها در آن تمامی ندارد. علاوه بر مکان های دیدنی و تفریحی، بناهای تاریخی استانبول است که چشم هر گردشگری را به خود خیره می کند. با برخی از بهترین آن ها آشنا شوید.

کلیسا چورا استانبول – Chora Church  : کلیسای چورا در قرن شانزدهم و در دوره ی عثمانی ساخته شده است. در داخل کلیسا نقاشی های دوره ی بیزانس و دکوراسیون داخلی نظر بازدید کنندگان تور لحظه آخری استانبول را به خود جلب می کند. کلیسای چورا دارای سه قسمت اصلی درگاه ورودی، بدنه اصلی کلیسا و عبادتگاه است. چوره در سال های اولیه آن یک صومعه بود. چند قرن بعد به یک مسجد و از سال ۱۹۴۸ به موزه تبدیل شده است. کلیسای چورا حدودا در 3 مایلی شمال غربی سلطان احمد قرار دارد.

مسجد سلطان احمد استانبول – Sultan Ahmed Mosque  : این مسجد در قرن شانزدهم به دستور سلطان احمد اول ساخته شد و چند قدمی کاخی که محل اقامت پادشاهان عثمانی بوده است قرار دارد. این مسجد یکی از شاهکارهای معماری اسلامی است و به دلیل استفاده زیاد از رنگ آبی در نقاشی های داخلی و کاشی های آبی، در غرب این مسجد به نام مسجد کبود شناخته می شود. این مسجد در نزدیکی هیپودروم قسطنطنیه واقع شده است و تا کلیسای بزرگ مسیحیان با نام ایا صوفیا فاصله اندکی دارد.

موزه سنت ایرنه استانبول – Saint Irene Museum  : در قرن چهارم کلیسای سنت ایرنه به دستور کنستانتی ها ساخته شد و بعدها این کلیسا تبدیل به موزه شد. به دلیل اینکه ساختمان این کلیسا در بخش معبد اولیه مسیحیان قرار دارد برای بازدید از این موزه نیاز به اخذ مجوز مخصوص است. این موزه نیز همانند موزه ایا صوفیا در اصل یک کلیسا بوده و در عین حال جزو اولین کلیساهای ساخته شده در استانبول نیز می باشد.

 

همانطور که می دانید، تاریخ ترکیه مانند سینما در هر دوره‌ای، هنرپیشه های خودش را دارد. این هنرپیشه ها آثار تاریخی شهر زیبای ترکیه هستند. از هر اثر تاریخی که به تماشای اثری دیگر می‌روید مانند این است که از یک پرده سینما و فیلمی زیبا به تماشای پرده ای دیگر می‌روید. برای سفر به این کشور کهن و سینمایی، تور های لحظه آخری را خرید و یا رزرو کرده و سفر به عمق ترکیه را آغاز کنید.

admin بازدید : 152 دوشنبه 09 اردیبهشت 1398 نظرات (0)

در فستیوال شب های سفید شاهد چه رویدادهای دیگری خواهید بود؟

تمام رویدادها و اتفاقات هیجان انگیزی که در فستیوال شب های سفید رخ می دهند فقط مربوط به هنر و فرهنگ نیستند، برجسته ترین رویداد از نظر اکثر بازدیدکنندگان مراسم بادبان های سرخ (The Scarlet Sails) می باشد در واقع این مراسم جشنی است برای دانش آموزانی که دوره تحصیلی خود در مقطع دبیرستان را تمام کرده اند و لازم به ذکر است که مراسم بادبان های سرخ در آخرین تعطیلات آخر هفته نزدیک به تابستان برگزار می شود. این جشن و مراسم به خاطر داشتن آتش بازی های فوق العاده زیبا طیف های مختلف مردم را به سمت خود جذب می کند. کنسرت فضا باز و آبنمای فوق العاده زیبا و نمایش های آتش بازی از دیگر موارد جذاب شب های سفید می باشند. به نشانه آرزوی موفقیت برای فارغ التحصیلان دوره دبیرستان و ورودشان به دوره بزرگسالی یک کشتی با بادبان های سرخ از رودخانه نوا (Neva River) عبور می کند. از دیگر نکات برجسته در شب های سفید کارناوال های دنباله داری هستند که از شهرها عبور می کنند به ویژه در حومه شهر پترهوف.

 

 

چطور مانند بومیان روسیه از شب های سفید لذت ببریم؟

برای گردشگران و توریست های بین المللی که با تور ارزان شب های سفید روسیه قصد شرکت در فستیوال شب های سفید را دارند فرصت بسیار خوبی است که با فرهنگ مردم این کشور بیشتر آشنا شوند اما برای ساکنین مقیم کشور روسیه فرصتی برای خوشگذرانی است، در ادامه به مواردی اشاره خواهیم کرد که بتوانید مانند یک مقیم روسی از این ایام لذت ببرید.

 

 

در فستیوال شب های سفید روسیه بستنی میل کنید، بستنی که در روسیه به نام موروژنوعه(Morozhenoe) نامیده می شود را می توانید از فروشندگانی که با چرخ دستی سیار در تمام سطح شهر در حال فروش بستنی می باشند خریداری کنید. پل رودخانه نوا را ببینید که چگونه راه را برای عبور کشتی ها در رودخانه نوا باز می کند. در حاشیه رودخانه می توانید نظاره گر حرکت پل باشید اما اگر می خواهید که لذت بیشتری از تماشای پل ببرید بلیط کشتی های تفریحی بر روی رودخانه نوا را تهیه کنید و نظاره گر شهر و پل از سطح دریا باشید. در سطح شهر قدم بزنید و در امتداد مسیر کانال های شهر پیاده بروید تا به اماکن جذابی برسید و از دیدن آنها لذت ببرید. به یک یا چند بار، پاب و کافه های شهر بروید از نوشیدنی خود لذت ببرید اما به یاد داشته باشید که برای تماشای نمایش های فستیوال مانند باله، اپرا و اجراهای موسیقی کلاسیک در سالن تئاتر مارینسکی از یک ماه پیش بلیط چارتر مسکو و بلیط چارتر سن پترزبورگ را رزرو کنید.

 

 

اگر تمایل به بازدید از شهرهای مسکو و سن پترزبورگ در شب های سفید را دارید آژانس الفبای سفر تورهای ویژه مسکو و تورهای ویژه سن پترزبورگ را برای مسافران و علاقمندان این پدیده تدارک دیده است. در طول روز از کلکسیون و مجموهای موجود در موزه هرمیتاژ و سایر موزه ها بازدید کنید و در شب به خیابان های شهر و در تجمعات مردم بروید و از گردهمایی مردم که باعث زنده شدن خیابان های شهر می شوند لذت ببرید. از دیگر جاذبه های توریستی روسیه آسمان نما، موزه زمین شناسی، گالری هنرهای مدرن و کلیسای جامع سنت آیزاک که می توانید از اجرای موسیقی کلاسیک توسط ارکستر سمفونی شهر نام برد.

admin بازدید : 85 دوشنبه 09 اردیبهشت 1398 نظرات (0)

برخی از گردشگران در سفر به شهر استانبول به دنبال این هستند تا سفری پرخاطره و در عین حال با تمامی امکانات را تجربه کنند از جمله اقامت در هتلهای 5 ستاره استانبول. اما این هتلهای لوکس کدامند؟ الفبای سفر تعدادی از آنها را معرفی می کند.

 

هتل هیلتون بوسفروس استانبول

هتل هیلتون بوسفروس استانبول Hilton Istanbul Bosphorus یک هتل 5 ستاره درجه یک است که خدمات رفاهی عالی را در اختیار مسافران خود قرار می دهد. هتل هیلتون بسفروس، در مرکز شهر استانبول و در فاصله بسیار کمی از میدان تکسیم قرار دارد.استخر سرپوشیده، استخر روباز، حمام سنتی ترکی، خشکشویی، سالن کنفرانس، نگهداری کودک، رم سرویس، باشگاه بدنسازی، سونا، اتاق های ماساژ، استخر، تور های سیاحتی، سالن بازی کودکان از جمله امکاناتی است که در این هتل می توانید بهره مند شوید. این هتل دارای 500 اتاق نورگیر با بالکنهایی است که نمایی رو به تنگه بسفر دارد و همچنین دارای دکوراسیونی سنتی و کاناپه های شیک است.

 

رستوران روباز هتل دارای نمای زیبا رو به طبیعت است که با غذاهای متنوع ترکی، غذای مخصوص کودک، غذاهای هندی و ... از میهمانان تور استانبول ماه رمضان 98 پذیرایی می کند. در کافی شاپ هتل نیز می توانید نوشیدنیهای مختلف و انواع کیک و شیرینها را میل کنید.فرودگاه آتاتورک نیز در فاصله 15.5 کیلومتر هتل هیلتون بوسفروس قرار گرفته است.

 

 

هتل ناز سیتی تکسیم استانبول

هتل ناز سیتی تکسیم استانبول Naz City Hotel Taksim در منطقه تقسیم و در فهرست تور استانبول هتل 5 ستاره میدان تقسیم قرار دارد و تا فرودگاه آتاتورک 20 کیلومتر فاصله دارد. تعداد اتاق های هتل 79 تا بوده و دارای تلویزیون صفحه تخت،سیستم تهویه هوای مطبوع، لوازم بهداشتی رایگان، سشوار، تلفن،حمام، سشوار، دمپایی، گاوصندوق شخصی می باشد.   

 

مسافران هتل می توانند انواع غذای خوش طعم و لذیذ بین الملی و ترکی را در رستوران هتل سفارش دهند همچنین در منوی رستوران غذای مخصوص افراد گیاه خوار نیز به چشم می خورد. همچنین مسافران می توانند در کافی شاپ نوشیدنی مورد علاقه خود را بنوشند.

از جمله امکاناتی که مسافران هتل ناز سیتی تکسیم می توانند از آن بهره مند شوند شامل اینترنت بی سیم رایگان ،حمل و نقل فرودگاهی، خشکشویی، سالن کنفرانس، خود پرداز، تاکسی سرویس،کارکنان چند زبانه، فضای سبز، اتاق خانواده را بر شمارد.مسافران همچنین می توانند از سالن بدنسازی، سونا ، استخر سرپوشیده و جکوزی هتل استفاده کنند. برای شروع سفر خود بلیط پرواز استانبول را رزرو کنید.

 

 

هتل پارما تکسیم استانبول

هتل پارما استانبول Parma Hotel Istanbul هتلی لوکس و مجلل است که در فاصله 100 متری میدان تقسیم قرار دارد. این هتل دارای 80 اتاق با امکاناتی همچون تهویه کننده هوا ؛ تلویزیون صفحه تخت و ماهواره ، میز کار ،یک مینی بار، کتری برقی، لوازم اتو کشید ، اینترنت بی سیم گاو، صندوق و .. دارد.

استخر، مرکز بدنسازی، مربی خصوصی، بادی اسکراب، خدمات زیبایی مو، مانیکور و پدیکور، خدمات زیبایی صورت و پوست، استخر سرپوشیده، حمام ترکی، سونا از جمله برخی از امکاناتی است که مسافران می توانند از آن استفاده کنند.

رستوران هتل پارما به صورت بوفه صبحانه را سرو می کند و برای ناهار و شام انواع غذاهای محلی، ترکی و بین المللی با کیفیت خوب که از مواد غذایی تازه تهیه می شوند قابل سفارش دادن هستند.برخی از مکانهای گردشگری استانبول مانند سالن تئاتر و سالن کنسرت در نزدیکی هتل واقع شده اند. 

 

 

هتل ایلیزیوم استانبول

هتل ایلیزیوم ستانبول The Elysium Istanbul Hotel ، در مرکز استانبول واقع شده و تا میدان تقیسم تنها 600 متر فاصله دارد.این هتل دارای 186 اتاق است که امکاناتی مانند، تلویزیون ال سی دی و پخش دی وی دی،. یک آشپزخانه با محل غذاخوری، سرویس بهداشتی خصوصی با لوازم بهداشتی رایگان را در خود جای داده است.

 

رستوران هتل ایلیزیوم استانبول صبحانه ی کاملی را به شکل بوفه همراه با نیمرو، املت، نان تازه و انواع پنیر، میوه ی ، عسل، مربا سرو می کند. برای نهار و شام از میان انواع غذا های بین المللی و ترکی می توانید به دلخواه سفارش دهید.در کافه ی هتل نیز اسنکها و میان عده ها و نوشیدنی های محلی و بین المللی را می توانید میل کنید.

 

اینترنت بی سیم، باشگاه بدنسازی، پارکینگ ،استخر، حمام ترکی، جکوزی ( شامل اضافه بها )، ماساژ (شامل اضافه بها )، کانتر پذیرش 24 ساعته، صرافی، خدمات راهنما، باربر، سالن همایش، مرکز تجاری سلف سرویس از دیگر امکانات هتل است که مسافران تور استانبول عید 98 می توانند از آن استفاده کنند.

 

admin بازدید : 107 دوشنبه 09 اردیبهشت 1398 نظرات (0)

افراد زیادی هستند که برای سفر به آمریکا و گرفتن ویزای این کشور به شهر آنکارا ترکیه سفر می کنند. الفبای سفر شما را راهنمایی می کند تا در طول سفر خود در هتل های نزدیک به سفارت آمریکا اقامت کنید.

 

1. هتل ریکسوس گرند آنکارا - Rixos Grand Ankara 

در سفر به آنکار پایتخت کشور ترکیه اگر قصد گرفتن ویزای آمریکا را دارید و به دنبال هتل لوکس هستید به شما هتل پنج ستاره ریکسوس گرند را پیشنهاد می کنیم. این هتل با امکانات لوکس و مدرن درست روبه روی سفارت امریکا قرار دارد که با وجود چنین فاصله ی نزدیکی، بهترین انتخاب برای اقامت کردن و گرفتن ویزای آمریکا است. هتل ریکسوس گرند آنکارا نزدیک ایستگاه مترو ، پارک کوگولو و مراکز خرید حلمی تونالی قرار دارد. این هتل 5 ستاره دارای 215 اتاق است که از خدمات و امکانات رفاهی خوبی بهره مند هستند. برخی از اتاق های این هتل دارای چشم انداز مشرف به مجلس ، سفارتخانه ها و وزارتخانه های آنکار می باشد. برخی از امکانات هتل شامل روم سرویس 24 ساعته، حمام ترکی و سونا،باشگاه ورزشی، رستوران و کافی شاپ مختلف با سرو انواع غذاهای بین الملی، اینترنت وای فای رایگان، استخر سرپوشیده و سرباز و.. است که در تور آنکارا می توانید از آنها استفاده کنید.

 

 

2.هتل الیت پالاس آنکارا - Elit Palas Hotel

هتل الیت پالاس آنکارا در مرکز شهر قرار گرفته است و یک هتل 4 ستاره می باشد. این هتل یکی دیگر از هتل های نزدیک به سفارت آمریکا است که تنها 6 دقیقه با آن فاصله دارد.این هتل دارای 35 اتاق است و اتاق های آن دارای امکاناتی همچون تهویه مطبوع ، تلویزیون کابلی، حمام خصوصی، گاوصندوق، سشوار و... می باشد.

 مسافران می توانند در رستوران و کافی شاپ این هتل غذای مورد نظر خود را  انتخاب کنند، در باغ قدم بزنند و یا نوشیدنی بنوشند. اینترنت در لابی، خشکشویی، کارکنان چند زبانه، ترانسفر فرودگاهی، اتاق خانواده، سالن ملاقات، تاکسی سرویس از دیگر امکانات هتل الیت پالاس آنکارا می باشد.

 

 

3.هتل بست آنکارا - Best Hotel Ankara

هتل بست آنکارا که در مقابل سفارت آنکارا در ترکیه قرار دارد یکی دیگر از انتخاب های شما برای اقامت و اخد ویزای امریکا است.این هتل 4 ستاره خدمات خوبی را برای مسافران خود فراهم کرده که از میان آنها می توان به تلویزیونLCD، وای فای رایگان، حمام های مدرن، سیستم تهویه مطبوع و بالکن اختصاصی اشاره کرد.

مسافران همچنین می توانند از خدماتی همچون باشگاه مجهز، خشکشویی، صبحانه مفصل در بوفه هتل، صندوق امانات، استخر سرپوشیده و صرف غذاهای بین الملی و ترکی در رستورانهای هتل بهره مند شوند.هتل بست آنکارا همچنین تا برخی از جاهای دیدنی آنکارا فاصله کمی دارد و در فاصله 300 متری آن چندین ایستگاه اتوبوس قرار دارد.

 

 

4.هتل هیلتون سا آنکارا - Ankara HiltonSA

هتل هیلتون سا آنکارا یک هتل 5 ستاره است و 309 اتاق دارد. این هتل از دیگر هتلهایی است که تنها 10 دقیقه با سفارت آمریکا فاصله دارد و گزینه مناسبی محسوب می شود.این هتل دارای استاندارد جهانی بوده و مسافران می توانند از امکاناتی همچون صندوق امانات، سرویس اتاق 24 ساعته، اینترنت وایرلس، سشوار، حمام لوکس، چای ساز، حمام تخت نوزاد، تلفن، باربیکیو و... بهره مند شوند. 

 مسافران هتل هیلتون سا آنکارا می توانند در کافی شاپ این هتل قهوه یا چای بنوشند، در باشگاه ورزشی ورزش کنند، از سونا و جکوزی استفاده کنند، در تراس هتل غذای ترکی میل کنند، همچنین داخل سالن زیبایی، یک آرایشگاه و یک گلفروشی  نیز در داخل هتل قرار دارد. ( برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما الفبای سفر را دنبال کنید.)

 

 

5. هتل هالیدی این آنکارا - Holiday Inn Ankara

هتل هالیدی این آنکارا که در چند قدمی سفارت آمریکا در آنکارا قرار دارد یک هتل 4 ستاره است که می توانید در آن اقامت داشته باشید.این هتل 83 اتاق دارد و با امکاناتی همچون یک تلویزیون صفحه تخت ، اینترنت ، تهویه مطبوع ، چای / قهوه ساز ،  حمام خصوص یک تلویزیون صفحه تخت ، اینترنت ، تهویه مطبوع ، منوی بالش ، چای / قهوه ساز ، یک حمام خصوص پذیرای مسافران خود می باشد.

 

 

سرو 3 وعده غذایی متنوع، اینترنت وایفای رایگان، خدمات رزرواسیون 24 ساعته، باشگاه تناسب اندام، ترانسفر فرودگاهی، خشکشویی،  نگهداری بچه، فروشگاه، سالن کنفرانس و صندوق امانات از دیگر امکاناتی است که برای مسافران در نظر گرفته شده است. همچنین این هتل تا مراکز دیدنی آنکارا فاصله کمی دارد.

admin بازدید : 73 دوشنبه 09 اردیبهشت 1398 نظرات (0)

هر ساله شهر زیبای سن پترزبورگ به مدت دو ماه تبدیل به محلی برای شادی و خوشگذرانی طرفداران فرهنگ و هنر شب زنده دار می شود. در این دو ماه شهر سن پترزبورگ روسیه سرشار از رویدادها و اتفاقات بسیار خوبی برای گردشگران می شود و علاقمندان فرهگ و هنر این شانس را پیدا خواهند کرد که با خرید بلیط هواپیما سن پترزبورگ در این مدت بدون وجود شب در فرهنگ این شهر غوطه ور شوند.

 

موزه The Kunstkammer

 

 

فستیوال شب هایی سفید در سن پترزبورگ

فستیوال شب های سفید سن پترزبورگ جشن و سروری از رویدادهای فرهنگی است که در یکی از زیباترین و شاعرانه ترین شهرهای روسیه برگذار می شوند. این فستیوال شامل رقص باله، اپرا، موسیقی کلاسیک و هنر است که توانایی استعدادهای داخلی را در کنار افراد شناخته شده در سطح بین المللی قرار میدهد. در این دوماه رقص باله، اپرا و موسیقی کلاسیک و سایر کنسرت ها در تئاتر مارینسکی(Mariinsky Theatre) و موزه هرمیتاژ (Hermitage Theatre) برگذار می شوند. ورودی موزه ها در ساعات شب رایگان می باشد به همین دلیل این شب ها را "شب بلند موزه ها" می نامند.

 

داخل موزه تاریخ سیاسی

 

کدام موزه ها در شب موزه ها باز می باشند؟

بسیاری از موزه های جذاب سن پترزبورگ در رویداد شب موزه ها شرکت می کنند، برخی از موزه ها تمام طول شب درها را برای بازدید کنندگان باز نگه می دارند درحالی که دیگر جاذبه های گردشگری روسیهتا نیمه شب برنامه های مفرحی برای بازدید کنندگان دارند. در ادامه لیستی از موزه هایی که سال های اخیر در شب موزه ها شرکت کرده اند را می آوریم:

موزه تاریخ مذهب (History of Religion Museum)این موزه شامل نگاره هایی از تاریخ اعتقادات مذهبی در سراسر دنیا به همراه آثار هنری، دست نوشته ها و اشیاء مذهبی می باشد.

موزه یادبود دفاع و محاصره لنینگراد (Memorial Museum of Leningrad Defense and Blockade): در جنگ جهانی دوم از تاریخ 8 سپتامبر 1941 تا 27 ژانویه 1944 شهر لنینگراد که امروزه به نام سن پترزبورگ شناخته می شود تحت محاصره نیروهای آلمانی بوده است. در این موزه مستنداتی شامل عکس ها، پوسترهای تبلیغاتی و ... می باشد.

موزه عروسک ها (Museum of Dolls): این موزه دارای مجمعه ای بزرگ از عروسک ها حتی عروسک های محلی مردم سایر نقاط دنیا می باشد.

موزه تاریخ سیاسی (Museum of Political History): یک مجموعه وسیع و گسترده ای از سیاست هایی که باعث به وجود آمدن و شکل گرفتن روسیه از گذشته تا امروزه شده است.

کاخ شرمتیف (Sheremetev Palace): کاخ Sheremetev به عنوان شعبه ای از موزه موسیقی است به همراه مجموعه ای از آلات موسیقی قرن های 19 و 20 میلادی.

تعداد خیلی بیشتری از موزه ها در رویداد شب موزه ها شرکت می کنند که در تور شب های سفید روسیه می توانید از آنها بازدید کنید.

 

بادبان های سرخ یکی از محبوب ترین رویدادهای شب های سفید است

 

برای دریافت اطلاعات در مورد بلیط هواپیما مسکو و بلیط هواپیما سن پترزبورگ به وب سایتwww.alefbatour.com مراجعه فرمایید.

admin بازدید : 57 دوشنبه 09 اردیبهشت 1398 نظرات (0)

یکی از جذابترین و محبوبترین جاذبه های دیدنی کشور روسیه، پدیده شبهای سفید است که هر سال گردشگران زیادی را از اقصا نقاط دنیا به سمت خود میکشاند. شبهای سفید روسیه را در بیشتر شهرهای این کشور به خصوص در سنت پترزبورگ می توانید مشاهده کنید. همراه با الفبای سفر با این پدیده جذاب بیشتر آشنا شوید.

 

مختصری در مورد شبهای سفید سن پترزبورگ

شبهای سفید روسیه یک پدیده طبیعی است که در اوایل خرداد ماه تا اوایل تیر در شهرهای شمالی این کشور رخ می دهد. علت اتفاق افتادن این پدیده حیرت انگیر وسعت مدار عرضی است که باعث می شود تا در یک زمان طلوع و غروب خورشید رخ بدهد.به عبارتی خورشید قادر نیست که موقع غروب در افق فرو رود و تاریکی شب را به وجود آورد در نتیجه هوا روشن باقی می ماند. گردشگرانی که علاقه مند هستند تا این پدیده زیبا را مشاهده کنند می توانند تور ترکیبی روسیه خود را از قبل رزرو کنند. بهترین زمان سفر برای تماشای پدیده شبهای سفیده روسیه از ۲۱ خرداد ماه تا ۱۱ تیر ماه میباشد تا تجربه ای متفاوت را در طول سفر خود کسب کنید.

با اینکه تماشای این جاذبه دیدنی روسیه در بیشتر شهرهای این کشور قابل مشاهده است ولی بهترین انتخاب برای دیدن آن شهر سن پترزبوگ می باشد. اینکه در شب نیز هوا مانند روز روشن است یک امری جذاب و جالب است و بیشتر گردشگران تور سن پترزبورگ زمانی که برای تماشای این پدیده به کشور روسیه سفر می کنند در شب نیز به گردش و گشت و گذار در خیاباهای این شهر و بازدید از جاهای دیدنی روسیه می پردازند.

فضای جالب محیط برای آنها بسیار هیجان انگیز و منحصر به فرد خواهد بود چرا که شب نیز مانند روز روشن است و این قضیه که شما به طور مثال در ساعت 10 شب در خیابانها در حال قدم زدن هستید برای شما حس متفاوتی را ایجاد خواهد کرد.

در زمانی که با تور مسکو سن پترزبورگ به کشور روسیه سفر کرده اید و زمان سفر شما همزمان با پدیده شبهای سفید است یکی از تورهای لذت بخشی که به شما توصیه می کنیم قایق سواری و شناور بودن بر روی رودخانه نوا است. این تور معمولا زمانی برگزار می شود پلهای متحرک روی رودخانه باز و بسته میشوند و در ایامی که پدیده شبهای سفید اتفاق می افتد با چشم انداز بسیار دیدنی و خیره کننده ایی شما را روبرو می کند. آسمان نیز آبی و افق تقریبا صورتی رنگ بوده و انعکاس این نورها بر روی آب رودخانه فضای رویایی را به وجود می آورد.

 

 

 


فستیوالهای شبهای سفید سن پترزبورگ

هر سال حدود 4 میلیون گردشگر تور روسیه شبهای سفید برای تماشا و عکاسی از این پدیده زیبا به کشور روسیه سفر می کنند. همچنین در این ایام، فستیوال شبهای روشن روسیه نیز برگزار می شود.این جشنواره با برنامه های شاد و مفرح و جذاب مانند جشنهای مختلف، نور پردازیهای دیدنی، آتش بازی، نمایشهای گوناگون، جشنواره های موسیقی، رقصهای محلی و بومی روسیه و یا گروهی به خصوص رقص باله و اپراهای مشهور این کشور همراه است که جلوه و شکوه بی نظیری را به وجود می آورد. شما نیز بارزرو بلیط پرواز مسکو و یا رزرو بلیط پرواز سن پترزبورگ می توانید شاهد این جشنوارهای باشکوه باشید.

 

 

 

 

فستیوال شبهای سفید با اجرای مراسم های جذاب:

بخش مهمی از فستیوال شبهای سفید شامل برگزاری مجموعه ای از اجراهای موسیقی، ارکستر، رقص باله در سالن تئاتر Mariinsky می باشد. برنامه های روزانه مختلفی در این سالن تئاتر در طول این جشنواره برگزار می شود.معمولا اجراهای بعد از ظهر ساعت 7 شب و گاهی ساعت 6 آغازمی شود. علاوه بر این، صبح ها نیز معمولا ساعت 12 و یا 2 بعد از ظهر نیز اجرایی انجام می شود. نخستین برگزارکننده ی این فستیوال اولین شهردار سن پترزبورگ به نام Anatoly Sobchak بود و از سال ۱۹۹۳ هرساله این فستیوال برگزار می شود.

تعدادی از ستارگان مشهور که در فستیوال شبهای سفید روسیه اجرا دارند عبارتند از :Olga Borodian , Placido Domingo Alfred Brendel, Anna Netrebko , Carlo Maria , Gido Kremer , Alexander Toradze , James Conlon

 

 

شب های سفید سن پترزبورگ و جشن بادبان سرخ:

در جشن بادبان سرخ آتش بازی های پر شوری برگزار می شود که جشن پایان مدارس در هر سال در سن پترزبورگ می باشد. این سنت پس از پایان جنگ جهانی دوم آغاز گردید. هنگامی که برای برگزاری جشن پایان سال همه مدارس با هم متحد شدند و سمبل آن نیز کتاب محبوب ” بادبان سرخ ” نوشته ی الکساندر گرین شد.

در آن موقع یک قایق با بادبان سرخ رنگ از خاکریز انگلیس به سمت کاخ زمستانی حرکت می کرد و این مراسم تبدیل به یک سنت شد که هر سال در پایان جولای جشن پایان مدارس گرفته می شود. محبوبیت کتاب بادباک سرخ و این جشن در سال ۱۹۶۱ پس از ساخت فیلمی با همین عنوان توسطStarring Anastasiya دو چندان گردید.

 

 

 

کارناوال های فستیوال شب های سفید سن پترزبورگ:

بزرگترین و مشهورترین کارناوال فستیوال شبهای سفید روسیه در نزدیکی کاخ پترهوف در سن پترزبورگ می باشد. در طول این مراسم تعدادی از بازیگران با لباس های زمان کاترین کبیر و پیتر برخی از وقایع تاریخی آن زمان را به اجرا در می آورند. میدان کاخ واقع در سن پترزبورگ یکی از مکان های اجرای کارناوال ها و مکانهای دیدنی روسیه می باشد.

 

 

admin بازدید : 61 سه شنبه 14 اسفند 1397 نظرات (0)

 

تایلند سرزمین زیبایی ها


تایلند با نام رسمی پادشاهی تایلند و نام سابق سیام، کشوری در شبه‌ جزیره هند و چین واقع در جنوب شرقی آسیاست. این کشور از شمال با برمه و لائوس، از شرق با لائوس و کامبوج، از جنوب با مالزی و خلیج تایلند، و از غرب با برمه و دریای آندامان همسایه‌ است. 
کلمه ی تایلند برگرفته از دو کلمه تای و لند که به معنی سرزمین حوری یا همان تایی است. این کشور زیبا به مناطق طبیعی معروف است و همین مناطق طبیعی هر ساله مسافران و گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می کند.
تایلند کشور بسیار زیبایی در جنوب شرق آسیا می باشد و در شبه جزیره هند و چین قرار دارد . تایلند به داشتن طبیعت فوق العاده و شگفت انگیزی که دارد ، مشهور است و سواحل بسیار زیبای آن با شنهای طلایی اش ، سالانه گردشگران بسیاری از سراسر جهان به تایلند می کشاند . تایلند پر از جاذبه های گردشگری می باشد ، چنانچه این کشور زیبا را به عنوان مقصد سفرتان در نوروز 98 انتخاب کنید ، قطعاً سفری پر هیجان و سرشار از لذت و نیز خاطرات فراموش نشدنی و لذتی بی پایان را تجربه خواهید کرد . نام تایلند در زبان مردم محلی برگرفته از دو لغت "تای" و "لند" می باشد که معنی آن سرزمین حوری است .
در سال های اخیر واژه تور لحظه آخری در بین مسافران و گردشگران بسیار رونق پیدا کرده است. دلیل این اتفاق این است که آژانس های مسافرتی و هواپیمایی که برگزار کننده تور هستند، به میزان معین و تعریف شده ای بلیط برای فروش دارند، اما به دلایلی تا زمان نزدیک به پرواز فروش نرفته است، بنابراین قیمت تور را تا حد بسیاری پایین می آورند تا مقدار باقی مانده نیز فروش برود. مسافران زیادی از این امر با خیر شده اند و ترجیه می دهند سفر خود را با تور لحظه آخری بروند تا هزینه کمتری را متقبل شوند. تور دقیقه 90 مستلزم این است که چمدان شما حاضر باشد تا با به محض مطلع شدن شما از آن، سریعاً بتوانید اقدام کنید، در غیر این صورت پول و پرواز خود را باهم از دست خواهید داد. تور تایلند نوروز 98 نیز از این قاعده مستثنی نیست و چنانچه شما تور دقیقه آخری (Last Minute) تایلند را انتخاب نمایید هزینه کمتری را برای سفرتان باید پرداخت نمایید. با تورهای لحظه آخری (LastSecond) تایلند فرصتی پیش آمده تا آژانس مسافرتی مهرپرواز آفرها و خدمات تخفیف خورده خود را پیش روی مسافران خود قرار دهد. 
با وجود اینکه آب و هوای تایلند بسیار متغیر است و گاهی باران های سیل آسایی می بارد، اما در کل می توان گفت که هر زمانی برای رفتن به این کشور زیبا و بسیار دیدنی مناسب می باشد و زمان نا مناسب و بدی برای رفتن به این کشور وجود ندارد. ولیکن اگر می خواهید بهترین زمان برای سفر خود به تایلند را بدانید، باید بگوییم که نیمه دی ماه الی نیمه بهمن ماه که همان ماه ژانویه می باشد، در این مدت زمان، هوای تمامی نقاط کشور خوب و متعادل می باشد. در زمان از سال، احتمال بارش باران های موسمی بسیار کم است. شمال کشور تایلند در این فصل آب و هوای خنک تری دارد و سواحل جنوبی کشور از گرمای آفتاب نهایت استفاده و لذت را می برند. 

 

 

مالزی کشوری پیشگام و مدرن با طبیعتی بکر
کشوری در جنوب شرقی آسیا به پایتختی کوالالامپور و کشوری مسلمان می باشد . مالزی به دلیل تنوع جاذبه های گردشگری و سواحل متعدد یکی از بهترین جاذبه های گردشگری می باشد بخصوص برای مسافرینی که از تورهای لحظه آخری مالزی استفاده کرده اند و به ورزش های آبی علاقه مند می باشند. از دیگر جذابیت های مالزی می توان به جنگل های انبوه و سرسبز و جزیره های متعدد اشاره کرد. مالزی به برج های بلند نیز مشهور است. در واقع مالزی به جز جاذبه های گردشگری طبیعی به جاذبه های شهری مانند برج های بلند و رستوران هایش نیز معروف است.مالزی کشوری است در جنوب شرقی آسیا . نام مالزی در سال های اخیر زیاد به گوش همگان خورده زیرا از جهت تکنولوژی بسیار پیشرفت داشته است و دیگر دلیل آن ، وجود طبیعت فوق العاده زیبا و بکر است . مجاورت مالزی با دریای چین و وجود مناظر طبیعی زیبا ، مالزی را برای علاقمندان به طبیعت و نیز کسانی که به دنبال مکانی دنج و زیبا برای استراحت می گردند ، بسیار جذاب کرده است . میلیون ها توریست و گردشگر از مناطق مختلف جهان ، سالانه برای بازدید از مالزی به این کشور سفر کنند . مالزی تعداد بسیار زیادی جاذبه های گردشگری دارد ، چنانچه سفر به این کشور با تور مالزی نوروز را انتخاب کنید ، حتماً سفری جذاب و سراسر لذت و خاطرات به یادماندنی را برای خود رقم می زنید .
در سال های اخیر واژه تور لحظه آخری در بین مسافران و گردشگران بسیار رونق پیدا کرده است. دلیل این اتفاق این است که آژانس های مسافرتی و هواپیمایی که برگزار کننده تور هستند، به میزان معین و تعریف شده ای بلیط برای فروش دارند، اما به دلایلی تا زمان نزدیک به پرواز فروش نرفته است، بنابراین قیمت تور را تا حد بسیاری پایین می آورند تا مقدار باقی مانده نیز فروش برود. مسافران زیادی از این امر با خیر شده اند و ترجیه می دهند سفر خود را با تور لحظه آخری بروند تا هزینه کمتری را متقبل شوند. تور دقیقه 90 مستلزم این است که چمدان شما حاضر باشد تا با به محض مطلع شدن شما از آن، سریعاً بتوانید اقدام کنید، در غیر این صورت پول و پرواز خود را باهم از دست خواهید داد. تور لحظه آخری مالزی نیز از این قاعده مستثنی نیست و چنانچه شما تور دقیقه آخری (Last Minute) مالزی را انتخاب نمایید هزینه کمتری را برای سفرتان باید پرداخت نمایید. با تورهای لحظه آخری (LastSecond) مالزی فرصتی پیش آمده تا آژانس مسافرتی مهرپرواز آفرها و خدمات تخفیف خورده خود را پیش روی مسافران خود قرار دهد. 
پیشنهاد میکنیم در مالزی تمام غذاها را امتحان کنید چرا که بیشتر از سبزیجات تازه که در دیگر نقاط زمین نمی توانید پیدا کنید تهیه شده است. بنابراین از این فرصت استفاده کنید و از چشیدن غذاهای جدید لذت ببرید.
از آنجایی که مالزی کشوری مسلمان است و بسیاری از آداب معاشرت آنها بر اساس دینشان شکل گرفته بنابراین دست دادن با خانم ها دور از ادب است. جهت معاشرت با آنها فقط تکان دادن سر و لبخندی کوتاه کافی ست.

 

 

سنگاپور کشور مدرنیته و بسیار لوکس
سنگاپور یک بهشت استوایی مدرن و از مدرن ترین پایتخت های آسیا است .کشوری در آسیای جنوب شرقی می باشد و از بزرگترین مراکز داد و ستد کالا در جهان می باشد . سنگاپور از شمال با مالزی و از جنوب با اندونزی همسایه است .
جمعیت سنگاپور تقریبا 4 میلیون و هفتصد هزار نفر می باشد . مردم سنگاپور به زبان مالایی صحبت می کنند ولی زبان محاوره ای اصلی مردم سنگاپور انگلیسی می باشد . یعنی در واقع مردن سنگاپور خیلی خوب انگلیسی صحبت می کنند . 
اگر خواهان سفر با تور با قیمت مناسب و ارزان هستید به شما پیشنهاد می کنیم از آفرهای تور سنگاپور ویژه نوروز 98 استفاده کنید .پکیج های سنگاپور شامل خدماتی چون بیمه مسافرتی ، تور لیدر فارسی زبان ، گشت شهری ، ترانسفر و .... می باشد .
همچنین آژانس مسافرتی و گردشگری مهر پرواز ارائه دهنده تور های لاکچری و لوکس در مسیر مالزی می باشد. همچنین با خرید آنلاین بلیط می توانید در وقت و زمان خود صرفه جویی نمایید .
سال نو میلادی یا همان کریسمس و نوروز تعطیلاتی هستند که مردم در سرتاسر دنیا به جشن و پایکوبی همراه با آداب و رسوم خاص خود می پردازند و چند روزی را از کار و فعالیت دست می کشند و استراحت می کنند. عده زیادی از مردم در این تعطیلات علاقه دارند که از شهر و کشور خود دور شوند و جایی دیگر تعطیلات خود را سپری کنند و جشن بگیرند، از این رو در سال های اخیر تورهای داخلی و خارجی بسیاری در کریسمس و نوروز برگزار می شود. شهرهای کشور سنگاپور هم به دلیل نزدیکی مسافت و هم به دلیل شباهت فرهنگی زیاد و هم به دلیل شباهت آب و هوایی مقصد مناسبی برای سفر برای ایرانی هاست. از طرفی بسیاری برای خرید های بسیار خوبی که می توانند در شهرهای سنگاپور انجام دهند، سفر خود را برای سال نو برنامه ریزی می کنند. مهرپرواز با ارائه تور سنگاپور ویژه سال نو میلادی 2019 و همچنین تور سنگاپور ویژه نوروز 98 با کمترین هزینه و بیشترین امکانات و خدمات تمام تلاش خود را می کند تا بتواند تعطیلاتی بسیار عالی و خوش را برای شما رقم بزند. تعطیلات و جشن های خود را در تور لحظه آخری و ارزان سنگاپور ویژه سال نو میلادی و تور ارزان سنگاپور نوروز به آژانس مسافرتی مهرپرواز بسپارید تا تعطیلاتی خاطره انگیز و فوق العاده را تجربه نمایید.
در سنگاپور جاذبه های توریستی و گردشگری بسیاری قرار دارد که سالانه گردشگران بسیاری را به آنجا می کشاند . مسافران تور سنگاپور نوروز 98 که قصد سفر به سنگاپور را دارند پیشنهاد میکنیم که حتما از جاذبه های توریستی سنگاپور دیدن نمایند و با جاذبه های زیبای انجا اشنا شوند .
در سنگاپور جنگل ها و باغ های استوایی به قدری زیادند که شبیه شهری درون باغ شده است .
• باغ های کنار خلیج : سرزمین عجایب 1000 هکتاری با گنبد های زیستی بزرگ
• باغ های گیاه شناسی سنگاپور : از شگفت انگیز ترین دیدنی های سنگاپور که ثبت جهانی یونسکو می باشد.
• مارینا بی سندز مجموعه ای از هتل های زیبا و بار و کلاب و مرکز خرید و تئاتر و ... در این مکان به گرد هم آمده اند.
• چرخ و فلک سنگاپور : چرخ و فلک 165 متری سنگاپور از شاهکارهای معماری سنگاپور می باشد .
• موزه تمدن های آسیایی بزرگترین کنجینه های منطقه ای آسیایی را شامل میشود .
• موزه ملی سنگاپور از جذاب ترین دیدنی های سنگاپور است .
• پارک مرلیون
• چاینا تاون محله چینی هاست .
• دریاچه مک ریچی به باغ های کنار خلیج یا باغ های گیاه شناسی گفته می شود.
• باغ وحش سنگاپور از یک باغ وحش معمولی هیجان انگیز تر و زیباتر است .



امیدواریم با این مطلب توانسته باشیم برای انتخاب مقصد سفرتان کمکی به شما عزیزان کرده باشیم.آژانس مسافرتی مهرپرواز مجری تخصصی تورهای داخلی و خارجی آماده ارائه خدمات ویژه به مسافران می باشد، با همکاران ما در آژانس در ارتباط باشید تا از جزئیات تمامی پکیج ها اطلاعات لازم و کافی را دریافت نمایید.

admin بازدید : 84 سه شنبه 14 اسفند 1397 نظرات (0)

آژانس مسافرتی مهرپرواز ارائه دهنده خدمات و اخذ ویزای کانادا تضمینی فوری پنج ساله ( توریستی، تحصیلی، دانشجویی، اقامت ) تعیین وقت سفارت کانادا در استانبول و آنکارا پیکاپ ویزای کانادا و مشاوره در امر مراحل انجام کار دریافت ویزای کانادا در کنار شما هموطنان گرامی می باشد. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با مراحل اخذ ویزای کانادا و وقت سفارت کانادا ادامه مطلب را مطالعه کنید و بعد با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس حاصل فرمایید.
همان طور که میدانید کانادا کشوری توسعه یافته و دموکراتیک است که در شمال قاره آمریکای شمالی قرار دارد . این کشور از ده استان و سه قلمرو تشکیل شده است. پهناور بودن کانادا، اقتصاد قوی و طبیعت بکر و زیبای این کشور همه و همه دست به دست هم داده اند تا کانادا را به عنوان کشور فرصت های طلایی در جهان معرفی کند . کانادا دارای سیستم تامین اجتماعی ارزشمند و قوی است که بسیاری از خدمات آموزشی و پزشکی را به صورت رایگان در اختیار شهروندان و افراد مقیم کشور کانادا با بهترین کیفیت قرار می دهد. کانادا با عضویت در گروه بیست (G20) و گروه هشت (G8) نقش بسیار مهمی در اقتصاد جهان بازی می کند و آینده روشن اقتصادی دارد . به طور کلی کسانی که قصد سفر و یا مهاجرت به کشور دیگری را دارند، باید جهت گرفتن ویزا به سفارت کشور مقصد مراجعه کنند و مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا را تهیه و به سفارت مربوطه جهت تایید تحویل دهند که کانادا هم از این قاعده مستثنی نیست ولی چون کانادا سفارتی در ایران جهت صدور ویزا ندارد هموطنان ما برای گرفتن ویزا مجبورند به خارج از کشور سفر کنند و از کشور دیگری جهت دریافت ویزای کانادا اقدام کنند.

 

 

وقت سفارت کانادا در کشور های دیگر

همان طور که گفته شد سفارت کانادا در کشور عزیز ما ایران بسته می باشد و هموطنان گرامی جهت اخذ ویزا و تعیین وقت سفارت کانادا به کشورهای اطراف ایران نظیر آنکارا، استانبول، باکو و ایروان مراجعه می کنند . مزایا و معایب سفر به کشورهای مختلف جهت تعیین وقت سفارت کانادا به شرح زیر است.
وقت سفارت کانادا در ترکیه:
یکی از کشور هایی که سفارت و کنسولگری کانادا در آن وجود دارد ترکیه می باشد، بسیاری از هموطنان عزیز ما جهت تعیین وقت سفارت و صدور ویزای کانادا به این کشور سفر می کنند . وقت سفارت کانادا در ترکیه در دو شهر آنکارا و استانبول صورت می گیرد. شهرهای آنکارا و استانبول به دلیل وجود سفارت کانادا در این دو شهر برای تعیین وقت سفارت کانادا و صدور ویزا کانادا مناسب می باشد. ثبت نام ویزای کانادا از طریق کارگزار سفارت کانادا (VAC) صورت می گیرد، متقاضیان و هموطنان گرامی پس از ثبت نام، بین روزهای دوشنبه تا جمعه بین ساعات 8:30 تا 16:30با مدارک کامل خود در سفارت و کنسولگری کانادا باید حاضر شوند. لازم به ذکر است که هیچ فرقی بین درخواست روادید کانادا از آنکارا و استانبول وجود ندارد ولی بدلیل نبود پرواز روزانه برای آنکارا، متقاضیان حداقل 2 شب و 2 روز باید در آنکارا اقامت داشته باشند در صورتی که انجام کارهای درخواست روادید شما حداکثر یک ساعته تمام می شود. نکته دیگر افراد بالای 80 سال و کودکان زیر 14سال نیازی به انجام انگشت نگاری ندارند و مدارکشان را شخص دیگری هم می تواند به کارگزاری سفارت کانادا تحویل دهد.
اگر نیاز به سفری فوری برای اخذ ویزا دارید، می توانید تور لحظه آخری استانبول را از طریق سایت آژانس مهرپرواز و یا تماس با همکاران ما رزرو نمایید.
وقت سفارت کانادا در ارمنستان:
همان طور که گفته شد مصاحبه حضوری در سفارت کانادا انجام نمی گیرد، در سفارت کانادا بررسی مدارک و چهره نگاری انجام می شود. انگشت نگاری و چهره نگاری سفارت کانادا در دفتر کارگزاری موسوم به (VAC) صورت می گیرد که این دفتر در کشورهای اطراف ایران هم شعبه دارد و به هم میهنان ما خدمات ویزا ارائه می دهند که ارمنستان هم از این قاعده مستثنی نیست . متقاضیان ویزا از سفارت کانادا در ارمنستان باید از ساعت 9 صبح در شعبه این دفتر در ایروان حاضر شوند. یکی از مزایای دریافت ویزای کانادا از ارمنستان مناسب بودن هزینه سفر به این کشور زیبا است.
اگر نیاز به سفری فوری برای اخذ ویزا دارید، می توانید تور ارمنستان لحظه آخری را از طریق سایت آژانس مهرپرواز و یا تماس با همکاران ما رزرو نمایید.

وقت سفارت کانادا در امارات:
وقت سفارت کانادا در ابوظبی و دبی به دلیل وجود سفارت کانادا در این دو شهر امارات می تواند روند و سرعت اخذ ویزای کانادا را آسان و سرعت ببخشد و مناسب برای کسانی است که زمان کافی برای طی کردن مراحل اخذ ویزای کانادا را ندارند. تمامی درخواست های ویزا به دفتر VAC ابوظبی و یا دبی ارسال می شود و جهت بررسی و چهره نگاری و انگشت نگاری به سفارت کانادا ارسال می شود. مراحل انجام کار هم همانند دیگر کشور ها است. ولی یکی دیگر از مزایای مراجعه و تعیین وقت سفارت در دبی و ابوظبی خلوت بودن دفاتر VACدر این دو شهر می باشد.
اگر نیاز به سفری فوری برای اخذ ویزا دارید، می توانید تور لحظه آخری دبی را از طریق سایت آژانس مهرپرواز و یا تماس با همکاران ما رزرو نمایید.
ولی به طور کلی وقت سفارت کانادا دراستانبول و یا آنکارا به دلیل پرواز های مستقیم از ایران به ترکیه و ارزان تر بودن و انجام مراحل اخذ ویزای کانادا در این کشور نسبت به دیگر کشورها بهتر و به صرفه تر می باشد.

 

 

انواع ویزای کانادا:

ویزای کانادا دارای انواع و مدت زمان مختلف دارد که به صورت کامل در جدول زیر توضیح داده شده است. 
ویزای یک بار ورود کانادا (Single Entry): مدت زمان اعتبار این ویزا شش ماه است و به شما اجازه می دهد فقط یک بار وارد کانادا بشوید.
ویزای چند بار ورود کانادا (Multiple Entry): این نوع ویزا به شما اجازه می دهد چندین بار البته تا زمانی که ویزا معتبر است وارد کانادا شوید و 10سال می باشد.
سوپر ویزای کانادا (supervisa): سوپر ویزای کانادا یا ویزای 5 ساله کانادا در واقع مدت اعتبار آن 10 سال می باشد اما چون اعتبار پاسپورت های ایرانی بیش از 5 سال نیست، مدت زمان این ویزا برای ایرانیان 5 سال می باشد. این نوع ویزا برای افرادی مناسب می باشد که بستگان درجه یک آن ها در کانادا اقامت دارند ولی به تازگی در فرم های جدید گزینه انتخاب تعداد دفعات ورود به کانادا وجود ندارد و تصمیم گیری درباره این موضوع بر عهده سفارت کانادا می باشد.
هزینه ویزای کانادا :
قیمت ویزای کانادا که به حساب سفارت کانادا واریز می شود به شرح زیر است.
افراد بزرگسال که بالای 14 سال سن دارند 
هزینه سفارت: 100$CAD ، هزینه انگشت نگاری: 85$CAD
کودکان که پایین 14 سال سن دارند
هزینه سفارت: 100$CAD ، هزینه انگشت نگاری: معاف از پرداخت
افراد بزرگسال که بالای 80 سال سن دارند
هزینه سفارت: 100$CAD هزینه انگشت نگاری: معاف از پرداخت

جهت مشاهده شرایط و نوع و مقدار مدارک مورد نیاز و همچنین دیگر اطلاعات درباره ویزای کانادا می توانید به وبسایت آژانس مسافرتی مهرپرواز مراجعه نمایید و یا با همکاران ما در آژانس تماس حاصل فرمایید تا به بهترین شکل شما را راهنمایی کنند.

admin بازدید : 58 سه شنبه 14 اسفند 1397 نظرات (0)

 

مقاصد گردشگری بسیاری در سرتاسر دنیا وجود دارد. بسیاری از این مناطق از کشور عزیزمان دور هستند و یا شرایط خاصی برای ورود به آنها لازم است و بسیاری توان رفتن به آنها را ندارند و یا مقاصدی در نزدیکی کشور ما هستند که جزو بهترین ها نیستند. اما چند مورد از بهترین مقاصد گردشگری دنیا در نزدیکی ایران قرار دارند و شرایط خاصی برای رفت و آمد ندارند و هموطنان ما به راحتی می توانند از آنها بازدید نمایند. 
امروز آژانس مسافرتی مهرپرواز به معرفی بهترین مقاصد توریستی که در نزدیکی ایران قرار دارند می پردازد و شما را با آنها بیشتر آشنا می کند. با ما همراه باشید:

آذربایجان، زیبایی های ساحل غربی دریای خزر
آذربایجان، بزرگترین کشور قفقاز می باشد که در گذرگاه آسیای شمال غرب و اروپا و نیز دریای خزر قرار گرفته است. آذربایجان در جنوب با کشور ایران، در غرب با کشورهای ترکیه و ارمنستان، در شمال با روسیه و نیز در شمال غربی با گرجستان همسایگی دارد. همچنین این کشور دارای مرز آبی با کشورهای قزاقستان و ترکمنستان در کناره دریای خزر نیز می باشد. 
این کشور، تا 200 سال پیش، جزو خاک ایران بود، ولیکن در جنگ ایران با روسیه، و نیز طی تعهدنامه های ترکمانچای و گلستان، به روسیه تعلق گرفت. کشور آذربایجان، دارای میراث فرهنگی و تاریخی بسیاری است و نیز از اولین کشورهای مسلمان می باشد که اپرا و تئاتر دارد. در تاریخ 28 می 1918 جمهوری دمکراتیک آذربایجان تشکیل شد و در سال 1920 به اتحاد شوروی ضمیمه شد. آذربایجان در سال 1991 استقلال خود را بازیافت. نوع حکومت جمهوری آذربایجان، جمهوری پارلمانی چند حزبی با یک مجلس قانون گذاری می باشد، این جمهوری "سکولار" بوده است و از سال 2001 به عضویت شورای اروپا در آمده است.
در سال های اخیر واژه تور لحظه آخری در بین مسافران و گردشگران بسیار رونق پیدا کرده است. دلیل این اتفاق این است که آژانس های مسافرتی و هواپیمایی که برگزار کننده تور هستند، به میزان معین و تعریف شده ای بلیط برای فروش دارند، اما به دلایلی تا زمان نزدیک به پرواز فروش نرفته است، بنابراین قیمت تور آذربایجان نوروز را تا حد بسیاری پایین می آورند تا مقدار باقی مانده نیز فروش برود. مسافران زیادی از این امر با خیر شده اند و ترجیه می دهند سفر خود را با تور لحظه آخری بروند تا هزینه کمتری را متقبل شوند. تور دقیقه 90 مستلزم این است که چمدان شما حاضر باشد تا با به محض مطلع شدن شما از آن، سریعاً بتوانید اقدام کنید، در غیر این صورت پول و پرواز خود را باهم از دست خواهید داد.تور لحظه آخری آذربایجان نیز از این قاعده مستثنی نیست و چنانچه شما تور دقیقه آخری (Last Minute) آذربایجان را انتخاب نمایید هزینه کمتری را برای سفرتان باید پرداخت نمایید. با تورهای لحظه آخری (LastSecond) آذربایجان فرصتی پیش آمده تا آژانس مسافرتی مهرپرواز آفرها و خدمات تخفیف خورده خود را پیش روی مسافران خود قرار دهد.
جمهوری آذربایجان دارای 4 فصل آب و هوایی می باشد. به عبارتی این کشور دارای بهاری خنک و بارانی، تابستانی گرم و شرجی، پائیزی خنک و بارانی و زمستانی سرد است. به طور کلی شمال و شرق کشور دارای آب و هوای نسبتاً خشک و کوهستانی است، درحالیکه منطقه جنوب شرقی آب و هوای مرطوب و ملایم دارد. بسیاری از مناطق کشور دارای آب و هوای معتدل می باشد. متوسط دمای کشور حدود 14-15 درجه سانتی گراد می باشد . کوه های قفقاز، کشور را از توده های هوای قطبی روسیه در امان نگاه می دارد، همچنین در تابستان ها، دریای خزر از گرمی و خشکی کشور جلوگیری می کند. 
بارش برف در نوار ساحلی بسیار نادر است ولیکن در نقاط کوهستانی بسیار شایع می باشد.

 

 

گرجستان، طبیعت و فرهنگی به قدمت قفقاز
گرجستان یکی از کشورهایی است که در هر دو قارهٔ اروپا و آسیا قرار داشته و یکی از اهداف مقامات سیاسی تفلیس پایتخت گرجستان، عضویت در اتحادیه اروپا است. گُرجِستان کشوری است در قفقاز که بین دریای خزر و دریای سیاه قرار گرفته است جمعیت ارمنی عمدتاً در تفلیس، و ناحیه سامتسخه-جاواختی که مرز جنوبی با ارمنستان را تشکیل می‌دهد ساکن هستند. آمار رسمی گرجی ارامنه جاواخک را ۵۴٪ جمعیت این منطقه اعلام نموده است. در آبخازیا نیز ارامنه دومین گروه بزرگ قومی بعد از گرجیها را تشکیل می‌دهند. سرزمین گرجستان از نظر اقلیمی منحصر به فرد است. گفته می شود در این کشور هر چهار فصل سال دیده می‌شود؛ به طوری که همزمان با هوای تابستانی در کناره های دریای سیاه شاهد مه غلیظ می باشیم. هم زمان قلل کوههای بزرگ قفقاز، همچون قازبیگی و سایر کوه‌ها، از برف پوشیده شده است. در مجموع آب و هوای گرجستان، تابعی است از موقعیت جغرافیایی این سرزمین .
ما با ارائه تور نوروز گرجستان و تور ارزان قیمت پاییز 97 گرجستان ، شرایط را به گونه ای برای شما فراهم می کنیم تا بتوانید با کمترین هزینه ، بیشترین لذت را از سفر خود داشته باشید . آژانس مسافرتی مهرپرواز قیمت های مختلفی برای تور گرجستان به شما ارائه می دهد تا با در نظر گرفتن بودجه مورد نظرتان ، مناسب ترین انتخاب را کنید . قیمت تور گرجستان ، با توجه به نوع ایرلاین ، نوع هتل و باقی امکانات ارائه شده در تور متغیر است. 
تفلیس یکی از مقاصد مهم و بسیار عالی گردشگری برای ایرانی هاست، از این رو تمام سعی خود را کرده است تا بتواند جاذبه های خود را به خوبی به نمایش بگذارد، از طرفی مراکز خرید گرجستان مکان بسیار عالی جهت خرید برای علاقمندان به خرید و بازار گردی محسوب می شوند. تفلیس مال ، مرکز خرید بسیار بزرگی در شهر تفلیس است و چنانچه قصد خرید دارید ، می توانید در تورهای لحظه آخری آبان و آذر 97 تفلیس به آن مراجعه نمایید . اگر هم علاقمند به خرید عتیقه جات و نیز اشیاء قدیمی هستید ، پیشنهاد ما به شما "درای بریج مارکت" است . قطعاً در تور لحظه آخری پاییز 97 تفلیس باتومی از قدم زدن در بازار روز لذت خواهید برد ، تفلیس سنترال و مرکز خرید مرانی هم دو مرکز خرید مدرن دیگر در شهر تفلیس هستند که در تورهای پاییز 97 تفلیس باتومی می توانید از فروشگاه های برند ها و مارک های معتبر این مرکز خریدها ، وسایل مورد نظرتان را تهیه نمایید . 
در باتومی نیز برای خرید حتماً باید به "متروسیتی فروم" سر بزنید . در این مرکز خرید امکانات دیگری همانند سالن بولینگ و سینما و فضای بازی بچه ها هم وجود دارد . اگر برنامه ای برای خرید از بهترین و مناسب ترین مراکز خرید گرجستان را دارید ، پیشنهاد می کنیم تور گرجستان نوروز 98 را از دست ندهید .

 

 

ارمنستان کشوری پوشیده از آثار باستانی
ارمنستان با نام رسمی جمهوری ارمنستان کشوری در قفقاز جنوبی به پایتختی ایروان است. ارمنستان کشو نسبتاً کوچکی در همسایگی شمال غربی ایران است . بزرگترین شهر و پیتخت آن ایروان است . پیشینه این کشور به بیش از دو هزار سال پیش بازمی گردد و از این جهت در کنار جاذبه های طبیعی آن ، مکان های تاریخی جذابی هم دارد و این کشور سالانه پذیرای گردشگران بسیاری از سرتاسر جهان است . اگر سفر به این کشور همراه با تور ارمنستان لحظه آخری را تجربه کنید حتماً سفری مملو از لذت و خاطره های به یادماندنی را خواهید داشت . با استفاده از تور، شما بخش زیادی از دغدغه هایتان را برطرف خواهید کرد . ارائه دهنده تور می تواند برای شما امکاناتی نظیر گشت شهری ، ترانسفر فرودگاهی ، بیمه مسافرتی ، راهنمای فارسی زبان و ... را فراهم کند . این گونه با خیال راحت از جاذبه های مقصدتان لذت خواهید برد و با خاطره خوبی از سفر به ارمنستان بازخواهید گشت . 
سال نو میلادی یا همان کریسمس و نوروز تعطیلاتی هستند که مردم در سرتاسر دنیا به جشن و پایکوبی همراه با آداب و رسوم خاص خود می پردازند و چند روزی را از کار و فعالیت دست می کشند و استراحت می کنند. عده زیادی از مردم در این تعطیلات علاقه دارند که از شهر و کشور خود دور شوند و جایی دیگر تعطیلات خود را سپری کنند و جشن بگیرند، از این رو در سال های اخیر تورهای داخلی و خارجی بسیاری در کریسمس و نوروز برگزار می شود. شهرهای کشور ارمنستان هم به دلیل نزدیکی مسافت و هم به دلیل شباهت فرهنگی زیاد و هم به دلیل شباهت آب و هوایی مقصد مناسبی برای سفر برای ایرانی هاست. از طرفی بسیاری برای خرید های بسیار خوبی که می توانند در شهرهای ارمنستان انجام دهند، سفر خود را برای سال نو برنامه ریزی می کنند. مهرپرواز با ارائه تور ارمنستان ویژه سال نو میلادی 2019 و همچنین تور ارمنستان ویژه نوروز 98 با کمترین هزینه و بیشترین امکانات و خدمات تمام تلاش خود را می کند تا بتواند تعطیلاتی بسیار عالی و خوش را برای شما رقم بزند. تعطیلات و جشن های خود را در تور لحظه آخری و ارزان ارمنستان ویژه سال نو میلادی و تور ارزان ارمنستان نوروز به آژانس مسافرتی مهرپرواز بسپارید تا تعطیلاتی خاطره انگیز و فوق العاده را تجربه نمایید.
اگر بخواهیم از مکان های گردشگری ارمنستان که تاریخی هم باشند، نام ببریم ، حتما باید به معبد گارنی و کلیسای گغارت اشاره کنیم . هر دوی این بناها در حومه شهر ایروان قرار دارند و در صورتی که علاقمند به بازدید از آنها هستید باید حدود 30 کیلومتر از ایروان فاصله بگیرید . به غیر از این ها اگر باز هم علاقمند به دیدن مکان های تاریخی هستید می توانید در تور ارمنستان به ماتناداران سری بزنید . این مکان یک کتابخانه باستانی است و همین الان هم در آن کتب خطی زیادی نگهداری می شود . کلیسای جامع سنت گریگور روشنگر هم به عنوان بزرگترین کلیسای منطقه قفقاز جنوبی شناخته می شود و بد نیست در تورارمنستان پاییز 97 به آن سری بزنید .
البته ارمنستان جاذبه های طبیعی بسیار زیادی هم دارد . در 50 کیلومتری شمال شرقی ایروان دره گل ها واقع شده است . طبیعت کوهستانی و زیبای این دره حال روحی شما را دگرگون می کند . ایروان یک شهر تاریخی است که در سال های اخیر تحول یافته و علاوه بر جاذبه های باستانی حالا تعداد زیادی جاذبه های مدرن هم دارد . چنانچه قصد سفر به ارمنستان را دارید مطمئن باشید ارمنستان جذابیت های بسیاری برای دیدن و گشتن و خوش گذرانی شما دارد . گاسگاد که به هزارپله هم معروف است یکی از این جاذبه های دست ساز در سال های اخیر است . پارک دنیای آب ایروان هم برای علاقمندان به بازی های آبی بسیار جذاب خواهد بود و می توانید در تور پاییز 97 ارمنستان از امکانات آن استفاده نمایید .

 

 

امیدواریم با این مطلب توانسته باشیم برای انتخاب مقصد سفرتان کمکی به شما عزیزان کرده باشیم. آژانس مسافرتی مهرپرواز مجری تخصصی تورهای داخلی و خارجی آماده ارائه خدمات ویژه به مسافران می باشد، با همکاران ما در آژانس در ارتباط باشید تا از جزئیات تمامی پکیج ها اطلاعات لازم و کافی را دریافت نمایید.

admin بازدید : 104 سه شنبه 14 اسفند 1397 نظرات (0)

ترکیه با نام رسمی جمهوری ترکیه، کشوری اوراسیایی است که بخش بزرگ کشور یعنی آناتولی یا آسیای کوچک در جنوب باختر آسیا و خاورمیانه واقع است و بخش کوچکی نیز به نام تراکیه در منطقهٔ بالکان قرار دارد. ترکیه به دلیل نزدیکی مسافت و نزدیکی فرهنگی مورد استقبال بسیاری از هموطنان عزیزمان قرار گرفته است. 
جهت آشنایی با بهترین شهرها و بهترین مقاصد گردشگری ترکیه با آژانس مسافرتی مهرپرواز همراه باشید.


استانبول پایتخت اقصادی ترکیه
سفر به هر شهر و یا کشوری نیاز به مقداری اطلاعات دارد تا بتوان از سفر لذت برد، از این رو برای آشنایی با استانبول مقداری توضیحات لازم را در اختیار شما قرار می دهیم.
استانبول بزرگ‌ترین شهر کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن است. شهر استانبول در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار دارد. تنگه بسفر دو قاره آسیا و اروپا را از هم جدا می‌کند و استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار دارد و مسافران تور استانبول با قیمت مناسب میتوانند از جذابیت های دو قاره آسیا و اروپا لذت ببرند . بندر طبیعی شاخ طلایی یا خلیج در شهر استانبول واقع است . استانبول همیشه مرکز زندگی اقتصادی کشور بوده‌ است که این به خاطر موقعیت اتصالی بین‌المللی راه‌های مرزی زمینی و دریایی می‌باشد . این کلان شهر به عنوان پایتخت فرهنگ اروپا در سال ۲۰۱۰ انتخاب شده‌ است. همچنین استانبول از لحاظ تعداد گردشگران خارجی سومین شهر توریستی جهان به شمار می‌رود. مهر پرواز با داشتن بهترین تورها، پکیج های تور استانبول را به صورت فول چارتر با بهترین خدمات به مسافران ارائه می دهد. بهترین قیمتتور استانبول نوروز 98 را از ما بخواهید همچنین مسافران می توانند با خرید آنلاین بلیط در وقت و زمان خود صرفه جویی نمایند .
استانبول تنها شهر واقع در بین دو قاره آسیا و اروپا عروس شهرهای آناتولی و قطب اقتصاد و گردشگری آسیای صغیر می باشد . همین امر باعث شده که در ادوار تاریخی از اهمیت و توجه خاص قدرت های روزگارهای قدیم قرار بگیرد . از مرکز حکومت روم شرقی تا لشگرکشی های امپراطوری ساسانی و جولانگاه خلفای عثمانی همواره در حال ساخت و ساز و تغییر و تکامل بوده و دارای بناهای متعدد تاریخی و گردشگری می باشد. به همین دلیل گردشگران بسیاری از سرتاسر جهان به وسیله تور استانبول و تور لحظه آخری استانبول برای دیدن از این شهر زیبا به کشور ترکیه سفر می کنند. 
در سال های اخیر واژه تور لحظه آخری در بین مسافران و گردشگران بسیار رونق پیدا کرده است. دلیل این اتفاق این است که آژانس های مسافرتی و هواپیمایی که برگزار کننده تور هستند، به میزان معین و تعریف شده ای بلیط برای فروش دارند، اما به دلایلی تا زمان نزدیک به پرواز فروش نرفته است، بنابراین قیمت تور را تا حد بسیاری پایین می آورند تا مقدار باقی مانده نیز فروش برود. مسافران زیادی از این امر با خیر شده اند و ترجیه می دهند سفر خود را با تور لحظه آخری بروند تا هزینه کمتری را متقبل شوند. تور دقیقه 90 مستلزم این است که چمدان شما حاضر باشد تا با به محض مطلع شدن شما از آن، سریعاً بتوانید اقدام کنید، در غیر این صورت پول و پرواز خود را باهم از دست خواهید داد. تور لحظه آخری استانبول نیز از این قاعده مستثنی نیست و چنانچه شما تور دقیقه آخری (Last Minute) استانبول را انتخاب نمایید هزینه کمتری را برای سفرتان باید پرداخت نمایید. با تورهای لحظه آخری (LastSecond) استانبول فرصتی پیش آمده تا آژانس مسافرتی مهرپرواز آفرها و خدمات تخفیف خورده خود را پیش روی مسافران خود قرار دهد. 

 

 

آنتالیا نگین درخشان سواحل مدیترانه
آنتالیا از شهرهای مهم و توریستی کشور ترکیه است. شهر آنتالیا که به عنوان مرکز گردشگری و تفریحی در ترکیه محسوب می‌گردد دارای جاذبه‌های فراوان می‌باشد. آنتالیا بلوارهای زیبا با درختان نخل و لنگرگاه‌ها می باشد. آنتالیا در بخش قدیمی و تماشائی آن منطقه قلعه‌ایچی درون قلعه قرار دارد. بافت خاص آنتالیا که شامل خیابانهای کم عرض و پیچ در پیچ بوده به همراه خانه‌های قدیمی که توسط دیوارهای قدیمی محصور شده، بسیار جلب توجه می‌کند . مهر پرواز مجری تخصصی تور آنتالیا بوده که با فراهم کردن رزرواسیون آنلاین و با داشتن کادری مجرب و دقیق مناسب ترین قیمت و با کیفیت ترین تور را برای شما در مسیر آنتالیا فراهم می کند تور آنتالیا از دو طریق انجام می شود: 1 - پرواز های ترک مانند : هواپیمایی اطلس جت، تلویند، پگاسوس، کرندون، اونور ایر به صورت مستقیم به شهر آنتالیا انجام می شود و فاصله فرودگاه آنتالیا تا مرکز شهر آنتالیا 10 دقیقه می باشد. البته پروازهای ترک در شهری به نام آدنا یا شهری دیگر به مدت 15 دقیقه استاپ دارد ولی درب هواپیما باز نمی شود و مسافرین پیاده نمی شوند و بعد به سمت آنتالیا حرکت می کند که تمامی این پروازها در بازار به عنوان پرواز مستقیم نام گرفته است 2- تمامی پروازهای ایرانی مانند : تابان، زاگرس، ماهان، قشم ایر از طریق فرودگاه شهر اسپارتا انجام می شود که فرودگاه اسپارتا تا مرکز شهر آنتالیا 3:30 دقیقه فاصله زمانی می باشد . آژانس مهر پرواز مجری مستقیم تورهای لحظه آخری و پکیج های تور آنتالیا با قیمت مناسب و به همراه خدماتی چون گشت های متنوع و جذاب هر ساله مسافران و گردشگران زیادی را به مقصد آنتالیا میفرستد.
اگر از دیدن زیبایی های طبیعت و قدم زدن در سواحل زیبا لذت میبرید بهتر است به آنتالیا سفر کنید. آنتالیا یکی از مهمترین شهرهای کشور ترکیه می باشد و دارای مناطق گردشگری و هتل ها و سواحل زیبا می باشد. از بلوارها و نخل های زیبا، تا لنگرگاه های مدرن، سواحل آرام گرفته تا مراکز خرید و پاساژهای بزرگ و شیک همگی در شهر آنتالیا خود نمایی می کنند. به همین دلیل گردشگران بسیاری از سراسر جهان با تور آنتالیا و بلیط آنتالیا برای دیدن این شهر زیبا به کشور ترکیه سفر می کنند.
آنتالیا یک شهر ساحلی زیبا است . مجاورت آنتالیا با دریای مدیترانه و وجود مناظر زیبای طبیعی و نیز جاذبه های این شهر ، آنتالیا را به شهری فوق العاده و شگفت آور برای علاقمندان به طبیعت تبدیل کرده است . سالانه گردشگران بسیاری برای دیدن این شهر ، از مناطق مختلف دنیا به این شهر سفر می کنند . به علاوه وجود آثار باستانی بسیار زیاد و نیز مکان های تاریخی در این شهر ، باعث شده تا علاقمندان به تاریخ و اماکن باستانی نیز جذب آنتالیا شوند . چنانچه سفر به همراه تور آنتالیا نوروز 98 را به عنوان مقصد سفرتان انتخاب نمایید ، می توانید سفری بسیار خوب و هیجان انگیز و به یاد ماندنی را تجربه کنید . 

 

 

 

کوش آداسی و تفریحات ساحلی آن
کوش‌آداسی شهری زیبا در مرکز استان آیدین ترکیه است. کوش آداسی به معنای جزیرهٔ پرنده می باشد. این شهر زیبا و توریستی در نوار ساحلی منطقه اژه قرار گرفته است هر ساله مسافران تور کوش آداسی به این شهر زیبا سفر می کنند . شهر زیبای کوش آداسی به صخره های زیبا و سواحل شنی معروف است . چشم انداز سواحل آرام کوش آداسی در غروب آفتاب بسیار زیبا است و انواع مراکز تفریحی و گردشگری ، هتل ها و رستوران ها در کنار این سواحل برای گردشگران ساخته شده است. به طور مثال ساحل شنی کادینلار دنیزی که برای انواع ورزش‌های آبی مثل شنا، غواصی و اسکی روی آب برای گردشگران ساخته شده است. همه ساله گردشگران ایرانی با خرید تور نوروز کوش آداسی برای بازدید از این شهر زیبا به آن سفر می کنند.
کوش آداسی یک شهر ساحلی زیبا ، در غرب کشور ترکیه می باشد . مجاورت کوش آداسی با دریای مدیترانه و نیز وجود طبیعت بکر و زیبای ، این شهر را به یک مکان فوق العاده برای علاقمندان به طبیعت تبدیل کرده است . هر ساله میلیون ها گردشگر و توریست از کشورهای مختلف برای بازدید از این شهر شگفت آور ، این مقصد را برای سفر خود انتخاب می کنند . علاوه بر این ، وجود مناطق باستانی و تاریخی بسیاری که این شهر دارد ، باعث شده کوش آداسی برای علاقمندان به آثار باستانی و تاریخی هم جذابیت بسیاری داشته باشد . اگر این شهر را به عنوان مقصد سفرتان در تور پاییز 97 انتخاب کنید ، حتماً سفری لبریز از لذت و خوشی و نیز خاطرات فراموش نشدنی را در تور کوش آداسی لحظه آخری تجربه خواهید کرد . می توانید با خیال راحت از آرامش یک بندر کم جمعیت و زیبا در تورهای ویژه سال نو میلادی کوش آداسی لذت ببرید . 
کوش آداسی همانند دیگر شهر های جنوبی ترکیه دارای آب و هوای مدیترانه ای می باشد . آب و هوای مدیترانه ای همان طور که از نامش پیداست تابستان های گرم و زمستان های نسبتا سرد دارد و کوش آداسی هم از این قاعده مستثنی نیست . فصل تابستان مناسب ترین زمان برای برگزاری آفرهای تور کوش آداسی و تور لحظه آخری کوش آداسی است ولی در فصل های دیگر سال کوش آداسی آفتابی است و می شود در سواحل آن شنا و قایقرانی کرد.

 

 

 

امیدواریم با این مطلب توانسته باشیم برای انتخاب مقصد سفرتان کمکی به شما عزیزان کرده باشیم. آژانس مسافرتی مهرپرواز مجری تخصصی تورهای داخلی و خارجی آماده ارائه خدمات ویژه به مسافران می باشد، با همکاران ما در آژانس در ارتباط باشید تا از جزئیات تمامی پکیج ها اطلاعات لازم و کافی را دریافت نمایید.

admin بازدید : 64 دوشنبه 29 بهمن 1397 نظرات (0)

هتل کرملین پالاس ترکیه در شهر آنتالیا و در منطقه کندو کایا قرار گرفتهاست، این هتل 5 ستاره به شکل کاخ کرملین در شهر مسکو ساخته شده است. هتل کرملین پالاس ترکیه هتلی لوکس با امکانات رفاهی فوق العاده در سواحل دریای مدیترانه قرار گرفته است و گفتنی است هتل کرملین پلس با داشتن چشم انداز خیره کننده ، برای گردشگرانی که به دنبال یک اقامتگاه شیک و لاکچری هستند یک انتخاب عالی و رویایی است. هتل کرملین پالاس ترکیه با 874 اتاق در 6 طبقه در مساحت ۷۵۰۰۰ متری با امکانات و طراحی داخلی باور نکردنی پذیرای گردشگران تور آنتالیا نوروز 98 است.



هتلکرملین پالاس ترکیه با داشتن امکانات رفاهی نظیر جکوزی، استخر سرپوشیده و روباز، مرکز ماساژ، آبگرم و اسپا و ورزش هایی نظیر موج سواری، تنیس، بیلیارد و همچنین موسیقی زنده خود به تنهایی از نقاط دیدنی آنتالیا به حسابمی آید! هتل کرملین پالاس ترکیه دارای 8 رستوران است که انواع غذاهای ترکیو بین المللی را سرو می کند که شما می توانید با تور آنتالیا نوروز 98 از غذاهای رستوران هتل کرملین پالاس ترکیه لذت ببرید همچنین هتل کرملین پالاس ترکیه دارای پارک آبی، باشگاه و اتاق مخصوص بازی برای کودکان دارد و شما می توانید به همراه کودکان خود اقامتی شاد و مفرح با خانواده خود در هتل کرملین پالاس ترکیه داشته باشید.



هتل کرملین پالاس ترکیه فاصله اندکی از برخی از مکانهای گردشگری آنتالیادارد. از جمله: فاصله تا دروازه هاردیان: ۱۸.۵ کیلومتر، تا پارک لارا بیچ ۹.۱ کیلومتر، تا آبشار دودن ۱۱.۵ کیلومتر تا مرکز لارا ۶ کیلومتر و تا پارک آبی و پارک ملی کوروشو ۱۸ کیلومتر می باشد.

برای اطلاعات بیشتر درمور قمیت تور آنتالیا نوروز 98 و بلیط هواپیما آنتالیا با آژانس مسافرتی الفبای سفر در تماس باشید.
تلفن: 0214935 - 02144017200

admin بازدید : 110 چهارشنبه 24 بهمن 1397 نظرات (0)

استانبول مانند لندن و برلین شهری نیست که مرتبا در آن باران ببارد اما اگر زمانی که در استانبول بودید هوا بارانی بود، مکانهای مختلفی برای سرگرمشدن وجود دارد. از موزه ها گرفته تا کافه های دنج، گالری های هنری و کتاب فروشی ها همراه با الفبای سفر از تفریحات یک روز بارانی در استانبول مطلع شوید.

لحظاتی در کافه Cuma سپری کنید
یکی از کافه های دنج و خوب استانبول در محله چکور کوما Çukurcuma که به داشتن مغازه های آنتیک و سمساری شهرت دارد و نزدیکی موزه معصومیت Museum of Innocence قرار دارد. ازطبقه دوم کافه Cuma بالا بروید و بر روی صندلی نزدیک پنجره بنشینید. یک کیک تازه و خوشمزه یا باقلوا و کلوچه همراه با قهوه یا چای سفارش دهید و درروز بارانی تور ارزان قیمت استانبول لحظاتی خوشی سپری کنید.

 


از گالری هنری Mısır Apartmanı دیدن کنید
نمایشگاه‌هایMısır Apartmanı در خیابان استقلال قرار دارد که یکی از بهترین نمونه های معماری اروپایی است که در تمامی این شهر قرار گرفته است.
آپارتمان آرت نوو Art Nouveau در سال 1905 ساخته شده است و در حال حاضر به عنوان گالری هنری شناخته شده است تا بتوانید ساعتها در آن از آثار هنری و زیبای هنرمندان ترکی و بین المللی در یک روز بارانی تور ارزان قیمت استانبول نوروز 98 لذت ببرید. اگر به هنر و معماری علاقه مند هستید بازدید از این نمایشگاه را به شما توصیه می کنیم.

 


در حمام کلیک علی پاشا Kılıç Ali Paşa ریلکس کنید
هیچکس دوست ندارد که در زیر باران خیس شود ولی رفتن به یک حمام آب گرم به همراه ماساژ کار لذت بخشی است. این حمام قدیمی که در سال 1580 ساخته شده درمنطقه کارکوی قرار دارد.
حمام کلیک علی پاشا با معماری جذاب و گنبدی زیبا یکی از بهترین و لوکس ترین ( در عین حال با قیمت ارزان و مناسب) جایی است که می توانید از یک حمام آب گرم لذت ببرید و تا بند آمدن باران از یک ماساژ لذت بخش در یک حمام ترکی در تور استانبول نوروز 98بهره مند شوید.

 


از کتاب فروشی Pandora یا Homer کتاب بخرید
یکیدیگر از مکانهایی که در یک روز بارانی استانبول می توانید ساعتها وقت بگذرانید کتاب فروشیها است که توانید کتاب مورد علاقه خود را در آنجا جستجوکنید. اگر طرفدار تاریخ و سیاست هستید، چند ساعتی را در کتاب فروشی Homer Kitabevi صرف می کنید که مجموعه ایی عالی از کتابهایی به زبان های انگلیسی ودیگر زبان ها را دارد.
اگر هم به رمان و کتابهای داستانی علاقه مند هستید بهترین مکان برای شما کتاب فروشی پاندورا Pandora است همراه با بهترین رمانهای انگلیسی از نویسندگان مختلف که می توانید کتاب نویسنده موردعلاقه خود را در تور استانبول بهار 98 تهیه کنید.

 


در سالت گالاتا Salt Galata نویسندگی کنید
اگرشما یک مترجم هستید و یا به نویسندگی علاقه مند هستید و تصمیم دارید در یکآب و هوای بارانی استانبول کار مفیدی انجام دهید بهترین پیشنهاد ما به شمارفتن به سالت گالاتا یکی از مکانهای گردشگری استانبول است .
کتابخانه تحقیقاتی سالت گالاتا که در یک ساختمان پر جلال شکوه که زمانی اداره بانک عثمانی در آن قرار داشت، با بنایی قدیمی و مرمری با دکوراسیون و طراحی داخلی مدرن و امروزی یکی از بهترین مکانهای استانبول برای انجام این کار است.
به غیر از کتاب فروشی، کافی نت، رستوران و گالری هنری از دیگر جاهایی هستند که در این ساختمان قرار دارند که ارزش دیدن در تور استانبول ویژه نوروز 98 را دارند.

 


در رستوران Hünkar ناهار میل کنید
دریک آب و هوای بارانی و سرد برای خوردن یک ناهار خوشمزه و لذیذ هیچ چیزی بهتر از خوردن غذای خانگی نیست. رستوران Hünkar یکی از بهترین و قدیمی ترینرستورانهای استانبول است که غذاهای کلاسیک ترکی را با مواد اولیه درجه و با کیفیت عالی طبخ می کند.
از فهرست غذای سبک کافه-تریا یک غذای خوشمزه انتخاب کنید و از فضای ساده ولی دلپذیر این رستوران در تور استانبول ارزان لذت ببرید.

 



کیکهای کافه ماورا Mavra را امتحان کنید
ازدیگر مکانهایی که در یک روز بارانی استانبول می توانید در آن لحظات خوشی داشته باشید کافه ماورا است. کافه ای که به نماد محل گالاتا تبدیل شده است.مثل یک فرد محلی در کافه ماروا بنشینید و کیک شکلاتی این کافه را که طعم عالی دارد سفارش دهید. سعی کنید تا صندلی نزدیک پنجره را انتخاب کنید تا ازتماشای قطرات باران نیز لذت ببرید.

 

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مکان های دیدنی استانبول و رزرو بلیط هواپیما به مقصد استانبول به وب سایت آژانس مسافرتی الفبای سفر مراجعه کنید.

admin بازدید : 49 یکشنبه 21 بهمن 1397 نظرات (0)

تماشای نقاط دیدنی دبی نیاز به هفته های متوالی دارد تا در این شهر حسابی به شما خوش بگذرد. اما اگر در تعطیلات آخر هفته قصد سفر به دبی را دارید ما شما را راهنمایی می کنیم تا در 2 روز چه تفریحاتی در دبی انجام دهیم پس با الفبای سفر همراه باشید.

روز اول
صبح

برای شروع صبح خود را با قدم زدن در امتداد خیابان جمیرا بیچ رزیدنس Jumeirah Beach Residence آغاز کنید و برای صبحانه بین طیف وسیعی از بوفه ها و کافه های این منطقه یکی را انتخاب کنید. ما به شما رستوران Eggspectation که یک رستوران خانوادگی با محیط دوستانه است را توصیه می کنیم. این رستوران منوی مخصوص صبحانه دارد و همچنین غذاهای ویژه ای که با تخم مرغ طبخ می شوند و اگر هم نگران رژیم غذایی خود هستید برای شما غذاهای رژیمی نیز وجود دارد. پس از صبحانه در کنار ساحل کمی ریلکس کنید یا آفتاب بگیرید اگر هم علاقه مند هستید می توانید در بزرگترین پارک آبی دنیا یعنی پارک آبی دبی که در خیابان جمیرا دارد لحظات خوشی در تور دبی داشته باشید.



ظهر تا عصر
از ظهر تا عصر را به دیدن تعدادی از بهترین و محبوب ترین جاذبه های دیدنی دبی اختصاص دهید. به مرکز خرید دبی مال بروید و در یک فضای جذاب اسکی کنید یا اسنوبرد پر هیجانی را امتحان کنید. انتخاب دیگر شما می تواند پارک آبی وایلد وادی Wild Wadi Water Park که در خیابان جمیرا قرار دارد باشد که در آنجا بیشتر از 30 وسیله تفریح آبی وجود دارد که هر سلیقه ای را راضی خواهد کرد.
اگر هم به دنبال تفریح پر هیجان هستید می توانید سقوط آزاد از هواپیما از فراز جزیره پالم جمیرا Palm Jumeirah که در تفریحگاه ساحلی دبی مارینا در جنب منطقه الصوفه قرار دارد در تور دبی امتحان کنید. اگر به تفریحات مهیج علاقه مند نیستید می توانید به باغ گل معجزه دبی Dubai Miracle Garden که در منطقه البرشا قرار دارد بروید تا در یک فضایی رویایی و فانتزی در میان گلهای رنگارنگ و خوشبو غرق شوید.

 

 

شب
برای شب، از خوردن یک شام خوشمزه و بی نظیر لذت ببرید. به رستوران Souk Al Bahar در نزدیکی برج خلیفه دبی بروید تا چشم انداز شگفت انگیزی از شهر و آبنمای دبی که بزرگترین آبنمای رقصان در جهان است را به شما ارائه دهد. در این رستوران 22 نوع غذای مختلف وجود دارد که به دلخواه می توانید سفارش دهید. رستوران دیگری که به شما در تور ارزان دبی نوروز 98 پیشنهاد می کنیم Karma Kafé است که بهترین نما را رو به آبنمای دبی دارد و غذاهای آسیایی با کیفیت و طعم عالی را سرو می کند.
یا اینکه برای داشتن یک شب رومانیک می توانید به رستوران Thiptara که در هتل پالاس Palace hotel بروید. این رستوران متخصص سرو غذاهای تایلندی و غذاهای دریایی بانکوک است. در تراس این رستوران با چشم انداز نفس گیر به شهر و آبنمای زیبای دبی یک شام فراموش نشدنی میل کنید پس از شام نیز می توانید قدم بزنید و از دیگر جاذبه های دبی مانند آکواریم دبی با 140 گونه مختلف ماهی و بیش از 300 کوسه دیدن کنید.

 


روز دوم
صبح

برای شروع روز دوم صبح زود برای آشنایی با فرهنگ مردم این شهر به محله دبی قدیم بروید. سپس به سراغ بازارهای سنتی این شهر از جمله بازار طلای دبی با بیش از 300 فروشگاه بروید. پس از آن به بازار سمت جنوب این محله رفته و در بازار دیر Deira Grand Souk که پر است از مغازه های پارچه فروشی، ادویه، عطر و سوغات گشتی بزنید. این بازار سنتی و قدیمی در زمانهای گذشته که دبی به عنوان مرکز تجارت دریایی شناخته شد شهرت زیادی داشت.
به سمت اسکه ابرا دبی بروید، از محله کریک عبور کرده تا به منطقه بور برسید این منطقه پر است از آثار تاریخی و موزه ها که از آنها می توانید دیدن کنید. برای رفع گرسنگی نیز یک اسنک و یا میان وعده سنتی را میل کنید و قدم زنان به سمت منطقه الشندغه حرکت کنید تا به خانه شیخ سعید آل مکتوم حاکم سابق دبی برسید.

 


ظهر تا عصر
پس از دیدن و گشت زدنی در منطقه الشندغه Al Shindagha به سمت جنوب حرکت کنید تا مجددا به اسکله ابرا برسید. به رستوران Bayt Al Wakeel بروید تا یک ناهار خوشمزه عربی میل کنید. گوشت بره یا خوراک بلدرچین با سالاد دریایی را سفارش دهید. این رستوران یکی از قدیمی ترین ساختمان های دبی در دهه 1930 است و دارای یک موزه دریایی نیز می باشد پس از ناهار به سمت محله بستکیه محل زندگی تاجران ایرانی و ثروتمندان دبی بوده است برسید.
در اینجا با خانه های قدیمی عربستان کوچه های پر پیچ و تاب و گالری های هنری رو به رو خواهید شد. پس از آن می توانید به منطقه بیابانی برسید و شتر سواری، موتور سواری و یا سافاری بیابانی را امتحان کنید و در چادرهایی که در اطراف قرار دارد برای رفع خستگی چای بنوشید.

 


شب

در شب به سمت شهر حرکت کنید و به شما صرف شام خوشمزه در کشتی را پیشنهاد می کنم تا در اسکله Creek بر روی کشتی همراه با خوردن شام از تماشای منطقه دبی قدیم لذت ببرید. در این کشتی یا قایق های تفریحی سرگرمیهایی برای شما وجود دارد از جمله پخش موسیقی زنده از فضای لذت بخش خود در حین غذا خوردن لذت ببرید.

 

برای اطلاع از قیمت تور دبی نوروز 98 و رزرو بلیط هواپیما دبی به وب سایت www.alefbatour.com مراجعه کنید.

admin بازدید : 47 یکشنبه 14 بهمن 1397 نظرات (0)

همراه با الفبای سفر از هتلی لوکس به نام کرملین پالاس صحبت خواهیم کرد که در آنتالیا واقع شده و دارای امکانات رفاهی بی نظیری می باشد. هتلی که نمای کاخ کرملین در مسکو را دارد.

 

هتل آستریا کرملین پالاس آنتالیا

هتل آستریا کرملین پالاس آنتالیا ASTERIA KREMLIN PALACE HOTEL ANTALYA یک هتل 5 ستاره و بسیار لوکس است که در سواحل شمالی دریای مدیرانه قرار دارد و با وجود چشم انداز خیره کننده خود، برای گردشگرانی که به دنبال یک اقامتگاه شیک و لاکچری هستند یک انتخاب عالی و رویایی است. این هتل در منطقه کندو Kundu واقع شده و با 874 اتاق در 6 طبقه و در مساحتی ۷۵۰۰۰ متری با امکانات و طراحی داخلی باور نکردنی پذیرای گردشگران تور آنتالیا عید 98 است.

 

 

جکوزی، استخر روباز و سرپوشیده، سونا، مرکز ماساژ و آبگرم، خدمات پوست، سالن زیبایی و.. تنها بخشی از امکانات رفاهی هتل کرملین پالاس هستند، حتی اگر علاقه مند هستید از حمام ترکی سنتی این هتل نیز می توانید بهره مند شوید.

با وجود بیلیارد، پینگ پنگ، بازی دارت، موج سواری، کانو، تنیس، موسیقی های زنده، بولینگ و برگزاری انواع جشنها در این هتل، سرگرمیهای لذت بخشی در انتظار شما خواهند بود. این هتل همچنین دارای اتاق ها و سوئیت های بسیار بزرگ و یا اتاقهای استاندارد می باشد. پرسنل هتل کرملین پالاس آنتالیا به 5 زبان صحبت می کنند و بنابراین مشکل برقراری ارتباط نخواهید داشت.

 

 

نکته قابل ذکر در مورد هتل کرملین پالاس این است که این هتل از کاخ کرملین مسکو الگو برداری شده در نتیجه با معماری زیبای خود شما را شگفت زده خواهد کرد. از جمله برخی از امکانات رفاهی این هتل می توان به بالکن، حمام با وان لوکس، سشوار، یخچال و محتویات، چای و قهوه ساز، صندوق امانات خصوصی، تلویزیون و ماهواره، شبکه های تلویزیون مخصوص کودکان، سیستم گرم کننده و خنک کننده، تخت خواب، اینترنت با پرداخت هزینه ی جدا اشاره کرد.

هتل آستریا کرملین پالاس آنتالیا دارای 8 رستوران می باشد که با سرو انواع غذاهای ترکی؛ محلی و بین الملی و همچنین انواع دسر و نوشیدنی، بهترین و با کیفیت ترین غذا را برای گردشگران تور ارزان آنتالیا نوروز 98 سرو خواهد کرد. همچنین می توانید غذای خوش طعم و لذیذ رستورانهای این هتل را در اتاق خود و یا استخر و سونا میل کنید، برخی از رستورانهای این هتل دارای نمای رو به طبیعت زیبا و دریای مدیترانه هستند که لذت خوردن وعده غذایی شما را دوچندان می کنند. غذاهای ایتالیایی، مکزیکی و دریایی کرملین پالاس نیز طعم و مزه بی نظیری دارند.

 

 

اگر به همراه خانواده و کودک خود با تور آنتالیا لحظه آخری سفر می کنید، برنامه های سرگرم کننده ای در هتل آستریا کرملین پالاس آنتالیا در انتظار کودک شما است. بازی های فکری، بازی های آموزشی، استخر مخصوص کودکان، اتاق مخصوص بازی، پارک آبی و باشگاه کودکان از جمله تفریحات جذاب برای کودکان در این هتل می باشند.

با توجه به اینکه این هتل در کنار دریا قرار دارد دارای چند ساحل می باشد. برای کسانی که به تفریحات آبی مانند موج سواری، قایق سواری، جت اسکی، غواصی، بالن سواری و اسکواش علاقه مند هستند می توانند با پرداخت هزینه اضافی در ساحل هتل کرملین پالاس آنتالیا این تفریحات آبی را تجربه کنند.

 

 

هتل آستریا کرملین پالاس آنتالیا فاصله اندکی از برخی از جاذبه های توریستی آنتالیا دارد. از جمله: فاصله تا دروازه هاردیان: ۱۸.۵ کیلومتر، تا پارک لارا بیچ ۹.۱ کیلومتر، تا آبشار دودن ۱۱.۵ کیلومتر تا مرکز لارا ۶ کیلومتر و تا پارک آبی و پارک ملی کوروشو ۱۸ کیلومتر می باشد.

admin بازدید : 56 یکشنبه 14 بهمن 1397 نظرات (0)

گوا در سواحل غربی هند واقع شده است که هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را مجذوب خود می کند. آژانس مسافرتی الفبای سفر برای گردش یک روزه با تور گوا الفبای سفر شما را راهنمایی می کند تا اینکه چطور سفر را به بهترین شکل برنامه ریزی کنید. و از تماشای سواحل زیبا و آثار تاریخی تا خوردن غذاهای سنتی را تجربه کنید.

صبح

صبح خود را با لذت بردن از یک صبحانه مفصل و خوشمزه با چشم انداز زیبا رو به دریا شروع کنید. برای اینکار به ساحل باگا، ساحل Calangute، ساحل واگتور Vagator Beach یا ساحل Anjuna بروید. اینها سواحلی هستند که علاوه بر مناظر دیدنی، در اطراف آن رستورانها و کافه های مختلف وجود دارد که غذاهای خوشمزه را می توانید امتحان کنید. پس از صرف صبحانه نوبت تفریحات آبی جذاب می رسد. میتوانید قایق سواری کنید، اسکی روی آب هیجان انگیزی داشته باشید و یا حتی غواصی را تجربه کنید.

یکی از جاهای دیدنی گوا به نام قلعه چاپورا Chapora Fort در نزدیکی ساحل واگتور قرار دارد. قلعه ای که برای مشاهده دشمنان از روی آن دیده بانی می کردند از این قلعه در تور هند زمستان 97 دیدن کنید.کلیساهای قدیمی مشهور قرن 16 و 17 در گوا وجود دارد که جزو میراث جهانی یونسکو هستند. مانند کلیسای بوم ژیزوس Basilica of Bom Jesus یا زاویر مقدس که به خاطر معماری باروک شناخته می شود یا کلیسای سنت فرانسیس آسیسی که کلیسای کاتولیک رومی است و دارای معماری و نقاشیهای شگفت انگیزی است.

 

 

ظهر تا عصر

برای ظهر به محله فونتیناس Fontainhas یا محله لاتین هند بروید. محله قدیمی با خیابانهای پیچ در پیچ و خانه های رنگارنگ با سقفهای شیروانی، درهایی با طراحهای هنرمندانه که شما را مجذوب خود می کند. کلیسای سنت سباستین the Chapel of St. Sebastian گالری هنری گیتانجی Gitanjali، چشمه فونیکس Phoenix و نانوایی Confeitaria 31 de Janeiro از جمله جاذبه های گردشگری هند در گوا هستند که در این محله قرار دارد که تماشای آنها را در تور گوا بهار 98 نباید از دست دهید. حتی اگر فرصت داشتید می توانید از تور راهنمای Panjim Inn نیز استفاده کنید و یک روز کامل این منطقه را بگردید.

 

برای اینکه یک ناهار خوشمزه بخورید با 5 دقیقه پیاده روی از خیابان 18 ژوئن به سمت رستوران آشپزخانه مامان Mum’s Kitchen یکی از بهترین رستورانهای گوا بروید. در این رستوران می توانید غذاهای لذیذ گوا مانند نان گوان prawn curry (میگو با سس و زردچوبه مخصوص هندی) chorizo chil ( نوعی خوراک با ادویه تند) mushroom xacuti (نوعی خوراک که با قارچ طبخ می شود) را امتحان کنید. برای دسر نیز Bebinca دسر سنتی ( نوعی پودینگ که از کره،شکر، تخم مرغ، شیر نارگیل و.. تهیه می شود) یا کارمل را در تور بمبئی گوا در این رستوران امتحان کنید.

 

شب

با اینکه گوا مراکز خرید لوکس ندارد و جای ایده آلی برای خرید کردن نیست ولی بخشی از گردش شما می تواند با گشت و گذار در بازارهای خیابانی و خرده فروشی ها بگذرد. اگر در روز یکشنبه در گوا هستید می توانید به بازار شبانه خیابانی آرپورا Arpora بروید. در این بازار انواع لباس، لوازم جانبی، ادویه جات، ترشیجات و خیلی اجناس جالب و خاص دیگر را می توانید در این بازار پیدا کنید.

اگر هم در روز 4 شنبه در گوا هستید در بازار خیابانی آنجونا Anjuna Flea Market گشتی بزنید. در این بازار لباس، سوغات، لوازم الترونیکی، مواد غذایی و سوغات در تور گوا 97 تهیه کنید. اگر می خواهید سنگ های قیمتی، مروارید، جواهرات و سوغاتی بخرید، سری به بازار Tibetan بزنید. اگر هم قصد خرید ندارید مردم شهر را تماشا کنید، غذاها و اسنکهای خیابانی را امتحان کنید و لذت ببرید.

اگر هم به دنبال تفریحات شبانه هستید به تیتوس لان Titos Lane رفته تا شب خوبی را در این منطقه مشهور بگذرانید. جایی که می توانید شب آرامی داشته باشید یا نه در یکی از بارها مانند بار تیتو Tito’s Club یا کافه مامبو Cafe Mambo نوشیدنی بنوشید و موسیقی زنده گوش بدهید.

 

 

admin بازدید : 58 یکشنبه 14 بهمن 1397 نظرات (0)

در ایروان پایتخت ارمنستان، جاهای جذابی برای بازدید کردن وجود دارند و همچنین تفریحات لذت بخشی را می توانید تجربه کنید. اما شاید همه گردشگران فرصت زیادی برای گردش در ایروان را نداشته باشند و فقط با تهیه بلیط ارزان ایروان قصد یک مسافرت کوتاه مدت در ارمنستان را داشته باشند به همین دلیل الفبای سفر به شما برنامه گردش 2 روزه در ایروان را ارائه می دهد.

روز اول

صبح

اینکه برای شروع گردش باید در صبح یک صبحانه مغذی بخورید یک واقعیت ثابت شده است. چراکه شما به انرژی زیادی برای تفریح کردن در ایروان ارمنستان نیاز دارید. اگر به دنبال محلی برای صرف صبحانه در ایروان هستید باید بگوییم که در این شهر رستوران های زیادی وجود دارد که صبحانه محلی ارمنی سرو می کنند اما ما به شما رستوران "لواش" را پیشنهاد می کنیم که صبحانه سنتی ارمنی خوشمزه سرو می کند. یکی از رایج ترین غذاهایی که ارمنی ها برای صبحانه می خورند عسل و گردو است.

پس از صرف صبحانه به مجموعه کاسکاد یا هزار پله (Cascade Complex) که تنها 10 دقیقه با رستوران فاصله دارد بروید. در این محل قدم بزنید و مجسمه های هنری و گُل های رنگارنگ را تماشا کنید. از چشم انداز 360 درجه پانوراما رو به کل شهر در تور ارمنستان لحظه آخری لذت ببرید. این محل از دو قسمت بیرونی باغ مجسمه گافسجیان و درونی گالری های هنر گافسجیان (Cafesjian) تشکیل شده است. از گالری هنری که آثار معاصر هنرمندان محلی در آن قرار دارد بازدید کنید.

 

ظهر

پس از تماشای مجتمع کاسکاد به سمت ماتناداران (Matenadaran) بروید. جایی که پر از تاریخ، ادبیات و هنر است. در اینجا، متون قبل از تاریخ از سراسر جهان را پیدا خواهید کرد. از راهنماهایی که در آنجا حضور دارند می توانید بخواهید تا توضیحاتی به شما بدهند تا بیشتر بتوانید اهمیت اسناد و کتب نمایش داده شده را درک کنید.

پس از آن به سراغ مجسمه مادر ارمنستان که در پارک پیروزی قرار دارد بروید. این مجسمه به دلیل ارتفاع بلند از تمامی نقاط شهر قابل مشاهده است.در پایین این مجسمه موزه نظامی ارمنستان قرار دارد که یادگاری هایی از دوران جنگ جهانی دوم را در معرض نمایش قرار داده که در تور ارمنستان لحظه آخری می توانید آنها را ببینید.

 

عصر

کنترون یکی از 12 منطقه ارمنستان است که در آن مسجد آبی، میدان جمهوری و چند پارک سرسبز وجود دارد. از مسجد بزرگ آبی؛ تنها مسجد شیعه در کل کشور که در قرن 18 ساخته شده است دیدن کنید، این مسجد پس از فروپاشی اتحاد شوروی و استقلال ارمنستان با پشتیبانی دولت ایران بازسازی شد.

بعد از بازدید از مسجد آبی به سمت میدان جمهوری حرکت کنید و زندگی مردم محلی و ساختمان هایی که 50 سال طول کشیده تا ساخته شوند را از نزدیک مشاهده کنید. هر شب ساعت 9 فوراه های رقصانی در نزدیکی میدان فعال می شوند سعی کنید بازدید از آنها را در ارزانترین تور ارمنستان از دست ندهید.

 

شب

ایروان دارای بارهای و کافه های زیادی است که در شب هنگام شما می توانید یک نگاه اجمالی به زندگی مردم این کشور داشته باشید که چگونه مردم محلی پس از ساعت های طولانی در محل کار یا تحصیل شب خود را سپری می کنند.

می توانید به Dargett Craft Brewery بروید و نوشیدنی محبوب خود را آنجا امتحان کنید. برای لذت بردن از موسیقی زنده و شبی شاد به بار بارکد که به فضای دوستانه و راحت شهرت دارد یا کلاب Paparazzi بروید و اولین روز گردش در تور ارمنستان زمستان 97 را به پایان برسانید.

 

روز دوم

صبح

روز دوم خود را در ایروان با یک صبحانه مفصل در یکی از رستوران های محبوب ایروان آغاز کنید. پس از 50 دقیقه رانندگی از شهر به سمت سنگ های حروف الفبای ارمنی (Armenian Alphabet Monument) بروید. در سال 2005 به مناسبت سالگرد هزار و ششصدمین روز حروف الفبای ارمنی، این 39 سنگ بنا، از حروف ارمنی ساخته شد. برای گشتن در این مکان در تور ارمنستان نوروز 98 تنها یک ساعت زمان نیاز دارید.

 

ظهر

ظهر به سراغ بازدید از مهمترین موزه ارمنستان یعنی موزه نسل کشی (Armenian Genocide Museum) که در مرکز شهر قرار دارد بروید. موزه نسل کشی ارمنی برای گرامیداشت قربانیان ساخته شد. بازدید از موزه احساسات شما را برانگیخته می کند. هنگامی که حدود 1.5 میلیون ارمنی توسط ترکان عثمانی قتل عام شدند که زمان وحشتناکی در تاریخ این کشور را نشان می دهد.

بعد از آن به سمت میدان جمهوری بروید و از گالری ملی و موزه تاریخ ارمنستان (History Museum of Armenia) دیدن کنید تا در مورد تاریخ و فرهنگ این کشور اطلاعات بیشتری کسب کنید. این موزه دارای مجموعه ای بزرگ از اشیایی برنز پیش از تاریخ است، همچنین میراث فرهنگی و تاریخی پادشاهی باستانی اورارتو و سکه های دوران پادشاهان مختلف را در معرض نمایش قرار داده است.

 

عصر

ایروان دارای پارک های زیادی برای قدم زدن و ریلکس کردن است. محبوبترین پارک این شهر پارک عشاق (Lover’s Park) است. این پارک یکی از قدیمی ترین پارک های ارمنستان است که دارای چشم انداز زیبا، فضای سرسبز و آبشارها و حوضچه های مختلف و دیدنی است. در این پارک یک میان وعده کوچک و اسنک نیز میل کنید و از فضای آرامش بخش آن در تور ایروان ارمنستان بهار 98 لذت ببرید.

 

شب

برای سپری کردن شبی پر خاطره در ایروان ارمنستان به بار El Sky که در پشت بام ساختمان پلازا قرار دارد بروید. نوشیدنی مد نظر خود را سفارش دهید و از تماشای منظره پانوراما مشرف به شهر همراه با گوش سپردن به موسیقی آرام لذت ببرید.

 

اگر همچین جایی باب میل شما نیست می توانید به بار Liberty Pub بروید مکانی محبوب که در یکی از نقاط دور افتاده شهر قرار دارد و لحظات به یاد ماندنی در این محل می توانید داشته باشید.

admin بازدید : 60 چهارشنبه 19 دی 1397 نظرات (0)

ترابزون شهری در مجاورت دریای سیاه که طبیعت حیرت انگیزی را در خود جای داده، این انگیزه را در شما ایجاد می کند تا چمدان خود را ببندید و زیباییهای این شهر را کشف کنید. الفبای سفر نیز در این مسیر شما را راهنمایی خواهد کرد.

 

مسجد گلبهار خاتون Gulbahar Hatun Mosque 

گلبهار خاتون مادر سلطان سلیم اول؛ پادشاه عثمانی بوده که پیش از به سلطنت رسیدن فرزندش از دنیا رفت. پس از مرگ او سلطان سلیم به یاد بود مادرش مسجدی تاسیس کرد و آن را گلبهار خاتون نامید. این مسجد در سال 1514 تاسیس شد.

اکنون این مسجد از نقاط دیدنی ترابزون، به یک مکان آموزشی و مذهبی تبدیل شده و در آن کلاس های قرآن برگزار می شود که فضای عرفانی را به وجود می آورد. معماری این مسجد بسیار زیبا و دیدنی است و فرشی که بر روی زمین پهن شده است یکی از زیباترین چیزهای است که در مسجد گلبهار خاتون در تور ترابروزن زمستان 97 قابل مشاهده است.

 

 

مسجد گلبهار خاتون در ترابزون - الفبای سفر

 

کلیسای سنت آون St. Anne's Church  

این کلیسا در قسمت شرقی ترابزون قرار دارد و یکی از قدیمی ترین بناهای ساخته شده در ترابزون است که به سبک بیزانس ساخته شده است. قدمت این کلیسا به قرن 6 یا 7 بر می گردد. بر روی در جنوبی آن کتیبه ای نوشته شده است که نشان می دهد این کلیسا در قرون بعد در پی امپراطوری های مختلف، در قرن 9 باز سازی شده است.

نقاشی های دیواری بسیار زیبایی بر روی دیوراهای کلیسای سنت آون به چشم می خورد. در طول سالها این کلیسا به عنوان گورستان مورد استفاده قرار می گرفت و محل دفن افراد برجسته و مقامات دولتی بود. در طول سفر با تور ترابزون عید 98 میتوانید از این کلیسای کهن دیدن کنید.

 

 کلیسای سنت آون  در ترابزون - الفبای سفر

 

بازار سرپوشیده Bedesten

یکی دیگر از مکان های گردشگری ترابزون بازار سرپوشیده است که معمولا در بین ما ایرانی ها محبوبیت زیادی دارد. در این بازار قدیمی که در قرن شانزدهم به دست عثمانیان ساخته شده، کالاهایی به فروش می رسد که برای خرید سوغات و خرید اجناسی مانند صنایع دستی در تور ترابزون تعطیلات سال نو مکان مناسبی می باشد.

در این بازار سرپوشیده، تک گنبدی وجود دارد که فضای بازار را زیباتر کرده است. این بازار سرپوشیده برای آشنایی با فرهنگ مردم محلی این شهر و خرید و وقت گذارندن جای بسیار مناسبی است.

 

 

بازار سرپوشیده Bedesten در ترابزون - الفبای سفر

 

پارک زاگنوس Zagnos Park

پارک سر سبز و زیبای زاگنوس در دره ای هم نام خود قرار دارد که در اطراف دره دیوارهایی وجود دارد که یادگار امپراطوری رم شرقی است. به غیر از فضای دل انگیز این محل، یک پل؛ با قدمتی زیاد نیز در پارک وجود دارد که می توانید در تور ترابزون تعطیلات عید نوروز 98 از آن دیدن کنید. در نزدیکی پارک مرکز خرید و همچنین رستوران های مختلف برای رفاه حال گردشگران وجود دارد.

 

پارک زاگنوس  در ترابزون - الفبای سفر

 

بز تپه Boztepe Hill

بز تپه در 3 کیلومتری جنوب شرقی مرکز شهر ترابزون قرار گرفته است و به نام کوه مینتریون Minthrion نیز شناخته می شود. این تپه از دوران قدیم از لحاظ مذهبی دارای اهمیت زیادی بوده است و علت آن هم این است که چند کلیسا و مسجد و همچنین 4 چشمه مقدس نیز در اطراف بزتپه قرار دارند.

از بالای بزتپه نمای بی نظیری به ترابزون خواهید داشت که حتما از تماشای آن در تور ترابزون فروردین 98 لذت خواهید برد.

 

بز تپه  در ترابزون - الفبای سفر

 

صومعه نجات دهنده Kaymakli Monastery

در بالای بزتپه، این صومعه تاریخی قرار دارد که یک صومعه ارمنی بوده و در ابتدا شامل کلیسا، برج ناقوس و یک کلیسای کوچک بود. هیچ کس نمیتواند بگوید دقیقا چه زمان صومعه تاسیس شد ولی اینطور که مشخص است ارمنی ها در قرون 13 و 14 برای فرار از هجوم مغول ها به این منطقه پناه برده بودند و بعدها این صومعه کشف شد.

سلجوقیان در سال 1461 صومعه نجات دهنده را ویران کردند ولی دوباره در قرن 16 این صومعه مورد بازسازی قرار گرفت و به مکان مقدس و مذهبی تبدیل شد. نقاشی دیواری که در قرن هفدهم و هجدهم بر روی دیوارها مشاهده می شود صحنه های کتاب مقدس را به تصویر کشیده است.

 

 

صومعه نجات دهنده  در ترابزون - الفبای سفر

 

دیوارهای ترابزون Walls Of Trabzon

دیوارهای دفاعی شهر ترابزون (Walls of Trabzon)، اگرچه مانند یک قلعه کابرد ندارد اما در گذشته به عنوان قلعه شناخته می شده است. این دیوارهای کهن دارای قدمتی 2000 ساله هستند که در دوران قدیم برای محافظت از شهر ساخته شده بودند.

این دیواره ها شهر را به سه قسمت تقیسم کرده بودند قسمت فوقانی، میانی و تحتانی که الِکسیوس دوم برای تکمیل دیواره ی فوقانی دستور ساخت دو قسمت میانی و تحتانی را داد. علاوه بر این، در این محل جاهایی مانند حمام، قلعه و میادین برگزاری مسابقات نیز دیده شده است.

 دیوارهای ترابزون - الفبای سفر

 

برای دریافت اطلاعات درمورد قیمت تور ترابزون به وب سایت الفبای سفر مراجعه کنید.

admin بازدید : 66 یکشنبه 09 دی 1397 نظرات (0)

شهر ترابزون در ترکیه - الفبای سفر

شهر ترابزون در قرن هشتم قبل از میلاد مسیح به وسیله تاجران یونانی اهل میلتوس ( شهر یونانی ها در ساحل اژه) پیدا شد و شهر ترابزون سال های زیاد تحت حکمرانی سلسله های کیمری ها، مادها، یونانی ها و امپراطوری بیزانس بوده است. شهر ترابزون زمانی توقفگاه مهمی در جاده ابریشم بوده و شهر بسیار مهمی نیز در منطقه به حساب می آمده است. شهر ترابزون به دلیل موقعیتی که در جاده ابریشم داشته است تحت تاثیر فرهنگ ها و ادیان مختلفی قرار گرفته است گفتنی است که ترابزون از نظر جمعیت سی‌امین شهر ترکیه به حساب میاید. ترابزون یک شهر ساحلی است به همین دلیل غذاهای این شهر عمدتاً با ماهی طبخ می شوند، البته امروزه حتی فست فود هم در ترابزون پیدا می شود. ترابزون به دو دلیل مشهور است؛ شهر ترابزون زادگاه سلطان سلیمان (سلیمان یکم) حاکم عثمانی بوده و باشگاه فوتبال ترابزون اسپور که در سوپر لیگ فوتبال ترکیه بازی می کند اما شهر ترابزون دارای جذابیت های بیشتر از یک باشگاه فوتبال برای میهمانان خود دارد.

گرافیتی بر روی دیوارهای شهر ترابزون - الفبای سفر

امروزه شهر ترابزون به خاطر آب و هوای مطلوب خود، دارا بودن ساحل های زیبا و فضایی آرام به محل بسیار مناسبی برای گذراندن تعطیلات تبدیل شده است. همچنین اهالی شهر ترابزون بسیار خونگرم و مهربان می باشند به همین خاطر شهر ترابزون بسیار امن و دور از خطر است. این دلایل باعث شده است که زوج های بسیاری ماه عسل خود را در شهر زیبای ترابزون سپری کنند. در تور لحظه آخری ترابزون اسفند 97 زمانی که در خیابان ها و کوچه های این شهر قدم بزنید گرافیتی های بسیار زیادی بر روی دیوارهای شهر خواهید دید که عموماً جملاتی عاشقانه می باشند اما اجازه ندهید که تماشای گرافیتی ها تمام زمان شما برای سفر به ترابزون را به خود اختصاص بدهند زیرا ترابزون جاذبه های زیادی برای بازدید دارد. سه جاذه ی معروف ترابزون که در تور ترابزون بهار 98 از آنها بازدید خواهید کرد عبارتند از:

جاذبه های گردشگری ترابزون

صومعه سومولا در شهر ترابزون - الفبای سفر

در حومه شهر ترابزون صومعه سومولا (Sumela Monastery) بر روی صخره ها و در ارتفاع بسیار زیادی قرار گرفته است، گفتنی است که اصلیترین دلیل بیشتر توریست ها و گردشگران ترابزون بازدید از این صومعه باشکوه است.

ایاصوفیه در شهر ترابزون - الفبای سفر

همچنین در شهر ترابزون ایاصوفیه نیز وجود دارد! البته این ایاصوفیه خیلی کوچکتر از همتای خود در شهر استانبول می باشد اما ارزش بازدید را دارد. ایاصوفیه در گذشته ها به عنوان مسجد و کلیسا کاربرد داشته است اما امروزه به موزه تغییر کاربری یافته است.

خانه اتاترک در شهر ترابزون - الفبای سفر

در بالای بلندی های ترابزون خانه ی اتاترک (موسس جمهوری ترکیه) قرار دارد که دارای چشم اندازی بر روی شهر ترابزون دارد. این خانه به عنوان تشکر و قدردانی از آتاترک به او داده شده بود.

شهر ازون گل در ترابزون - الفبای سفر

در تور ترابزون بهمن 97 یک سفر روزانه به روستای فوق العاده زیبای ازون گل (Uzungol) بروید و در این روستا از زیبایی، سکوت و آرامش این روستا لذت ببرید و حتماً در صورت امکان شب را در روستای ازون گل سپری کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تورهای ترابزون، تورهای عید نوروز 1398 و تورهای لحظه آخری ترابزون به وب سایت www.alefbatour.com مراجعه فرمایید.

admin بازدید : 56 یکشنبه 09 دی 1397 نظرات (0)

خیلی از افراد هستند که سرمای زمستان را دوست ندارند و به دنبال جایی برای ریلکس کردن با آب و هوای گرم و معتدل و یا آفتاب گرفتن در سواحل هستند. الفبای سفر به شما بهترین مکانها در جنوب شرقی آسیا را معرفی می کند تا در زمستان به آنجا سفر کنید.

 

کرابی،تایلند Krabi

کشور تایلند با وجود سواحل شگفت انگیز فراوان، ماسه های نرم وشنی، چشم اندازی از آب بیکران اقیانوس با انواع جزیره های کوچک و بزرگ یکیاز این مقاصد است. تصور کنید در سرمای زمستان برای فرار از برف و یخ به جایی خلوت و به دور از هر گونه شلوغی، به یک جزیره گرمسیری سفر کنید . کرابییکی از جزایر تایلند در جنوب شرقی آسیا، با داشتن سواحل مختلف، جاذبه های دیدنی و جنگل های سرسبز و معابد و غارهای طبیعی و تورهای گشت زنی در جزایر مختلف از جمله فی فی، همان چیزی است که شما درآفر تور تایلند عید نوروز 98 به دنبال آن هستید.

 

جزیره کرابی در تایلند


نها ترنگ، ویتنام Nha Trang

شهر ساحلی و آفتابی نها ترنگ هوایی درست برعکس هوای ابری و برفی زمستان دارد. شهر ساحلی و مدرن با آب های زلال و شفاف، سواحلی با ماسه سفید و طبیعتی زیبا همان مقصد مورد نظر شما در زمستان است.شما می توانید در هتل های لوکس اقامت کنید و در سواحل شهر غواصی کنید و یاورزش های آبی انجام دهید. یکی از تجربیات غافلگیر کننده این شهر، تماشای چشم انداز بی نظیر مشرف به اقیانوس و شهر از داخل تلکابین است.

 

شهر ساحلی نهاترنگ در ویتنام

 

جزیره پانگکور، مالزی Pangkor Island

جزیره پانگکور تنها 3 ساعت با کوالالامپور پایتخت مالزی فاصلهدارد و جزیره ای رویایی برای کشف کردن است. یکی دیگر از بزرگترین و خیره کننده ترین ساحل هایی که در این جزیره قرار دارد خلیج محبوب نیپاه است.با سپری کردن روز خود در سواحل این جزیره گذر زمان را احساس نمی کنید. ماجراجوی هایی مختلف در انتظار شما است از جمله قایقرانی و غواصی و کشف زیبایی های جزیره که در آفر تور مالزی عید نوروز 98 می توانید با استفاده از تور به این جزیره بهشتی سفر کنید.

 

جزیره پانگکور در مالزی

 

کامپوت، کامبوج Kampot

شهر باستانی کامپوت با فضایی آرام و به دور از شلوغی برای سفرکردن در زمستان یک انتخاب عالی است. قدم زدن در اطراف رودخانه های زیبا و یا پیاده روی و تماشای حیات وحش این منطقه بر فراز تپه ها بسیار لذت بخش است. علاوه بر جاذبه های طبیعی کامبوج، صنعت گردشگری در این کشور توسعه زیادی پیدا کرده است. امکانات رفاهی مانند تاسیس هتل ها و رستوران های مختلف که آماده پذیرایی از گردشگران هستند. با این حال این شهر همچنان رنگ بو و سبک قدیمی خود را حفظ کرده و از دوره استعمار فرانسه همچنان ساختمان هایی به جای مانده که بازسازی نشده اند.

 

شهر باستانی کامپوت در کامبوج

 

سنتوزا، سنگاپور Sentosa

یکی از اماکنی که در آفر تور کوالا سنگاپور عید نوروز 98 ازآن بازدید خواهید کرد جزیره سنتوزا است، شهرت جزیره سنتوزا در سنگاپور نیاز به تعریف کردن ندارد. سنتوزا یک جزیره مصنوعی است که تنها برای تفریح وسرگرمی ساخته شده و انواع سرگرمی های جذاب و جالب و البته مدرن را این جزیره می توانید تجربه کنید. شهربازی و یکی از بزرگترین آکواریوم های دنیا در این جزیره قرار دارند. به غیر از پارک و اماکن تفریحی، سواحل کم نظیر و دیدنی، غارهای مخفی، مناظر خیره کننده نیز از جاذبه های طبیعی فوق العاده هستند. در سفر با تور سنگاپور می توانید لحظات به یاد ماندنی ای را در جزیره سنتواز از اماکن توریستی سنگاپور داشته باشید.

 

جزیره سنتوزا در سنگاپور

 

پالاوان، فیلیپین Palawan Island

با وجود 7 هزار جزیره گرمسیری، جزیره پالاوان در فهرست یکی اززیباترین جزایر دیدنی دنیا به شمار می رود. این جزیره کوچک خیره کننده تعداد قابل توجهی از جاذبه های طبیعی را در خود جای داده است.از سواحل ماسه ای گرفته با چشم انداز رویایی، دریاچه های زلال و غواصی در آب های لاجوردی از تجارب فراموش نشدنی در جزیره پالاوان است. حیات وحش دیدنی این منطقه نیز حرفی برای گفتن دارد و یا پیاده روی بر روی تپه های سبز و پرگل در امتداد برکه و رودها را در سفر به این جزیره فراموش نکنید.

 

جزیره پالاوان در فیلیپین

 

جزیره نوسا، اندونزی Nusa Islands

بالی به عنوان یک جزیره زیبا با سواحل حیرت انگیز و طبیعتی نفس گیر بسیار شناخته شده است. اما اندونزی جزایر گرمسیری بسیار زیبایی را در خود نهفته است که یک مقصد خوب برای سفر زمستانی محسوب می شود. جزیره نوسا در جنوب شرقی اندونزی واقع شده است. جزیره نوسا دارای حیات وحش گسترده است از انواع پرندها گرفته تا ماهی ها، مرجان ها را می توانید در جزیره مشاهد کنید. از تپه ها گرفته تا سواحل گوناگون رادر جزیره نوسا می توانید کشف کنید. همچنین می توانید در اقامتگاه های مقرون به صرفه ای در فضای باز اقامت کنید و هر روز را به ماجراجویی جدیدی در نوسا از جاذبه های توریستی اندونزی بپردازید.

 

جزیره نوسا در اندونزی

admin بازدید : 58 یکشنبه 18 آذر 1397 نظرات (0)

 تيم ملي فوتبال كشورمان در هفدهمين دوره جام ملت هاي آسيا به رقابت با تيم هاي عراق، ويتنام و يمن در گروه D خواهد پرداخت. براي ادامه خبر، الفباي سفر را دنبال كنيد.

 

رقابت هاي جام ملت هاي آسيا 2019 دبي

 

آشنايي با جام ملت‌هاي آسيا

جام ملت‌هاي آسيا يك جام فوتبال است كه برگزار كننده آن به عهده كنفدراسيون فوتبال آسيا (اي.‌اف.‌سي) مي باشد. قهرمان اين جام ملت ها، قهرمان قاره آسيا در رشته فوتبال خواهد بود و به‌طور خودكار به جام كنفدراسيون‌ها راه پيدا مي كند.

مراسم اين جام از سال ۱۳۳۵ تا ۱۳۸۳ هر چهار سال يك بار برگزار مي‌شد، ولي به علت اينكه اين جام با جام ملت‌هاي اروپا و المپيك هم زمان بود، طبق تصميم كنفدراسيون فوتبال آسيا، دورهٔ اين بازي‌ها تغيير كرد تا در سطح جهان و بين الملي توجه بيشتري به اين جام شود.

از شرق آسيا تيم‌هاي ژاپن و كره‌جنوبي و از غرب نيز تيم‌هاي ايران و عربستان‌سعودي در ميان يكي از تيم‌هاي ديدار پاياني بوده‌اند. از بين تيم‌هاي ديگري كه در اين جام موفق بوده‌اند مي‌توان عراق، امارات، كويت و چين را نام برد، آخرين كشوري است كه به اين جام اضافه گرديده نيز استراليا بوده ‌است. هفدهمين دورهٔ رقابت جام ملت‌هاي آسيا در سال ۲۰۱۹ براي اولين بار در كشور امارات با ۲۴ تيم برگزار خواهد شد.


گروه‌بندي جام ملت‌هاي آسيا ۲۰۱۹

مراسم قرعه كشي مرحله گروهي رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا 2019 در امارات در ارديبهشت ماه برگزار شد. براي اولين بار در اين رقابت‌ها 24 تيم حاضر بوده و در 6 گروه 4 تيمي به رقابت با يكديگر خواهند پرداخت. اسطوره فوتبال كشورمان، علي دايي و همچنين هافبك ازبكستاني استقلال ايران سرور جباروف كه پيش از اين مرد سال آسيا شده است از ميهمانان ويژه اين مراسم بوده اند. در پايان مراسم قرعه كشي تيم ملي فوتبال كشورمان با تيم هاي عراق، ويتنام و يمن هم گروه شد.

 

شرح گروه‌بندي جام ملت‌هاي آسيا ۲۰۱۹ امارات:

گروه A: امارات، تايلند، هند، بحرين

گروه B: استراليا، سوريه، فلسطين، اردن

گروه C: كره‌جنوبي، چين، قرقيزستان، فيليپين

گروه D: ايران، عراق، ويتنام، يمن

گروه E: عربستان، قطر، لبنان، كره‌شمالي

گروه F: ژاپن، ازبكستان، عمان، تركمنستان

 

پس از برگزاري مراسم قرعه كشي رقابت هاي جام ملت هاي آسيا 2019 در امارات، مسير تيم ملي فوتبال كشورمان تا فينال اين رقابت ها مشخص شد. هفدهمين دوره جام ملت هاي آسيا با رقابت بين تيم هاي امارات و بحرين از 5 ژانويه 2019 (15 دي ماه) آغاز خواهد شد و تيم ملي فوتبال كشورمان در اين رقابت ها در گروه D، به مصاف تيم هاي عراق، ويتنام و يمن خواهد رفت.

 

تاريخ بازي‌هاي تيم ملي ايران در جام ملت‌هاي آسيا

پس از مشخص شدن برنامه ديدارهاي تيم ملي فوتبال كشورمان در جام ملت‌هاي ۲۰۱۹ امارات، با برگزاري ديدار امارات و بحرين در شهر ابوظبي، اين رقابتها از تاريخ 15 دي‌ماه آغاز خواهد شد و تا 12 بهمن‌ماه و برگزاري ديدار فينال ادامه خواهد داشت. ايران در اين دوره از رقابتهاي جام ملت‌هاي آسيا در گروه D، با تيم‌هاي عراق، ويتنام و يمن هم‌گروه مي باشد. ( براي حضور در اين رقابتها و تماشاي اين مسابقات پر هيجان در ورزشگاه هاي اين كشور، تور دبي ويژه جام ملت هاي آسيا 2019 را رزرو كنيد.)

 

تاريخ ديدارهاي ايران در جام ملت‌هاي آسيا در مرحله گروهي :

ايران – يمن، ۱۷ دي، ساعت ۲۰:۳۰، ورزشگاه محمد بن زايد، شهر ابوظبي

ايران – ويتنام، ۲۲ دي، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه النهيان، شهر ابوظبي

ايران – عراق، ۲۶ دي، ساعت ۲۰:۳۰، ورزشگاه المكتوم، شهر دوبي

 

هشت ورزشگاه امارات در جام ملت هاي 2019 آسيا

براي برگزاري اولين دوره جام ملت هاي آسيا با 24 تيم، شش ورزشگاه در سه شهر توسط فدراسيون فوتبال امارات مد نظر گرفته شده است. رقابت هاي جام ملت هاي 2019 از اول ژانويه در امارات برگزار مي گردد كه اين رقابت ها براي اولين بار طبق تصميم كنفدراسيون فوتبال آسيا با شركت 24 تيم از كل قاره برگزار خواهد شد تا كشورهاي بيشتري در راه اين قهرماني حضور داشته باشند. فدراسيون فوتبال امارات از سه شهر ابوظبي با سه ورزشگاه، العين با دو ورزشگاه، دبي با دو ورزشگاه و شارجه با يك ورزشگاه براي ميزباني اين مسابقات نام بردند.

 

شايد براي ما ايراني ها، مشهورترين ورزشگاه، ورزشگاه آل مكتوم در دبي باشد كه در جام ملت هاي 1996 ديدار حماسي ايران و كره جنوبي به ميزباني امارات در اين محل برگزار شد كه اين بازي با برد تيم ايران با نتيجه پر گل 6-2 به پايان رسيد كه اين بار نيز اين ورزشگاه ميزبان اين دوره از جام ملت هاي آسيا طبق تصميم فدراسيون اين كشور و ناظران AFC خواهد بود.

 

ورزشگاه هاي پذيراي جام ملت هاي آسيا 2019 در ژانويه سال جديد ميلادي به اين شرح مي باشد:

 

شهر ابوظبي

ورزشگاه .........................................................زايد اسپورت سيتي

گنجايش.................................................................. 43620 نفر

مالك .......................................................فدراسيون فوتبال امارات

*

ورزشگاه.................................................... محمد بن زايد

گنجايش......................................................... 42056 نفر

مالك........................................................ باشگاه الجزيره

*

ورزشگاه.......................................................... آل نهيان

گنجايش...................................................... 12000 نفر

مالك........................................................ باشگاه الوحده

 

شهر دبي

ورزشگاه................................................. محمد بن راشد

گنجايش..................................................... 12000 نفر

مالك ......................................................باشگاه الاهلي

*

ورزشگاه...................................................... آل مكتوم

گنجايش.................................................... 12000 نفر

مالك..................................................... باشگاه النصر

 

شهر العين

ورزشگاه ..................................................هزا بن زايد

گنجايش................................................... 25965 نفر

مالك...................................................... باشگاه العين

*

ورزشگاه................................................ خليفه بن زايد

گنجايش................................................... 16000 نفر

مالك...................................................... باشگاه العين

 

شهر شارجه

ورزشگاه .....................................اسپورت سيتي شارجه

گنجايش................................................ 11073 نفر

مالك .................................................باشگاه الشارجه

 

 

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه خريد اينترنتي بليط دبي و تورهاي ويژه جام ملت هاي آسيا به وبسايت آژانس مسافرتي الفباي سفر مراجعه كنيد.

admin بازدید : 58 یکشنبه 18 آذر 1397 نظرات (0)

ترابزون يكي از شهرهاي تركيه، از مهمترين مناطق در درياي سياه است كه بقاياي تاريخي و مناظر ديدني را در خود جاي داده است. از صومعه ها گرفته تا روستاهاي كوهستاني، از جنگلهاي سرسبز گرفته تا كليساهاي پر قدمت در ترابزون در انتظار كشف و تماشاي بازديد كنندگان خود است.الفباي سفر شما را با برخي از جاهاي ديدني ترابزون آشنا مي كند.

صومعه سومولا ترابزون Sumela Monastery

به طور قطع يكي از ديدني ترين مناطق ترابزون صومعه سومولا است. صومعه اي با قدمتي از سال ۳۸۶ ميلادي تا به امروز كه بر شيب تند يك صخره‌ و در ارتفاع حدود ۱۲۰۰ متري قرار دارد. اين صومعه ارتدكس يوناني كه به مريم مقدس تعلق دارد داراي چشم اندازي بي نظير رو به پارك ملي Altındere مي باشد.
به گفته مردم محلي، ساخت اين صومعه براي فرار از دشمن و پناه گرفتن در يك مكان امن بوده است.كليساي سنگي، نماز خانه‌هاي كوچك، آشپزخانه‌ها، اتاق مطالعه، اتاق‌هاي‌ مهمان، كتابخانه و يك فواره از جمله مهمترين قسمتهاي اين صومعه هستند. بر روي ورودي صومعه سومولا و فضاي بيروني آن نقاشي هاي ديواري از انجيل، حضرت عيسي و مريم مقدس به چشم مي خورد.
اين صومعه متشكل از دو بخش است كه قسمت اول عبادتگاه و چشمه اي مقدس و بخش دوم از چهار طبقه تشكيل شده است. صومعه سومولا در بين گردشگران تورهاي ترابزون طرفداران زيادي دارد.

 

 

 

 

قلعه ترابزون Trabzon Kalesi

قدمت قلعه ترابزون به دوران امپراطوري بيزانس باز مي گردد.اين قلعه داراي 3 قسمت است كه كارشناسان معتقد هستند كه قدمت اين ديوارهاي تاريخي به 2000 سال قبل از ميلاد مي رسد. اين ديوارها شهر را به سه بخش فوقاني، مياني و تحتاني تقسيم كرده كه قسمت مياني و پاييني به دستور الِكسيوس دوم || Alexios براي تكميل ديواره ي بالايي بنا شدند در حالي كه روي يكي از دروازه ها، اثري از سلطان محمد دوم پادشاه عثماني نيز ديده مي شود. 
بر اساس منابع قديمي، وجود بخش هايي مانند حمام، قلعه و ميادين برگزاري مسابقات نيز در اين مجموعه وجود دارد .اين قلعه ديدني از مكان هاي گردشگري ترابزون به شمار مي رود.

 

 

 

 

مسجد اياصوفيه ترابزون

يكي ديگر از ديدني هاي شهر ترابزون، مسجد اياصوفيه است كه در دوران امپراطوري ترابزون در قرن 13 يك كليساي ارتدوكس يوناني بوده است كه پس از آن در دوران عثمانيان در سال 1584 به مسجد تبديل شد.اين بناي تاريخي نزديك به دريا قرار دارد كه اكنون به موزه تبديل شده و داراي معماري دوران بيزانس مي باشد. اگر مقصد سفر شما ترابزون است، حتما در تور ترابزون لحظه آخري از اين بناي پر قدمت تاريخي ديدن كنيد.

 

 

 

 

عمارت آتاتورك ترابزون

اين بنا در سال 1890 به عنوان خانه ييلاقي توسط يك معمار ايتاليايي براي يك بازرگان سرشناس يوناني طراحي و ساخته شد. در سال 1942 آتاتورك در بازديد از اين محل اين خانه را به عنوان محل زندگي برگزيد. اين بنا از 2 طبقه تشكيل شده كه اثر معروفي از فرشهاي ايراني در آن به چشم مي خورد.

در سال 1987 اين عمارت زيبا به موزه باستان شناسي و قوم شناسي تبديل شد و وسايل شخصي، عكس ها و ابزار به جاي مانده از آتاتورك نيز در اين موزه در معرض نمايش عموم قرار داده شده است. بازديد از اين عمارت زيبا در تور ارزان ترابزون را به شما پيشنهاد مي كنيم.

 

 

 

 

 

روستاي ازون گل ترابزون Uzungöl

روستاي ازون گل ترابزون در جنوب اين شهر قرار دارد و با وجود مناظر بهشتي حيرت انگيز، از جمله نقاط محبوب ترابزون به شمار مي رود.روستاي پرطرفداري كه براي تماشاي زيباييهاي آن بهتر است چند ساعتي را به آن اختصاص دهيد. اين روستا با كوه هاي سر به فلك كشيده احاطه شده است و در ميان آن درياچه سبز رنگي وجود دارد. اين روستا براي پياده روي و ديدن مناظر خيره كننده اطراف و ريلكس كردن در تور ترابزون مكان بسيار ايده عالي است.

 

 

 

 

براي دريافت اطلاعات بيشتر در مورد قيمت تورهاي نوروز 98 ترابزون در سال نو به وب سايت آژانس مسافرتي الفباي سفر مراجعه فرماييد.

admin بازدید : 93 چهارشنبه 30 آبان 1397 نظرات (0)

کوش آداسی شهر بندری در کشور ترکیه، با تفریحات ساحلی و آبی برای هر گردشگری جذابیت خاص خود را دارد. خرید در کوش آداسی بسیار ارزان و به صرفه است و در سفر با تور کوش آداسی، علاوه بر سرگرمیهای مختلف و خرید کردن، از جاذبه های تاریخی هم می توانید دیدن کنید. همراه با آژانس مسافرتی الفبای سفر با برخی از این تفریحات جذاب و جاهای دیدنی کوش آداسی مطلع شوید.

 

گردشگری در قلب طبیعت کوش آداسی

جاذبه های طبیعی کوش آداسی تنوع زیادی دارد. برای گردش و لذت بردن و استشمام هوای دلپذیر این شهر ترکیه، گزینه های مختلفی برای شما وجود دارد. برای ماجراجویان جیپ سافاری را پیشنهاد می کنیم.تصور کنید در طبیعت این شهر در حالی که با این جیپ از پستی ها و بلندیها عبور می کنید،

از تماشای مناظر سرسبر لذت می برید. تماشای روستاهای و جاده های اطراف و آشنایی با نحوه زندگی سنتی مردم این منطقه،دیدن درختان سر به فلک کشیده و رود ههای روان بسیار جذاب است، همچنین می توانید در این فضای دل انگیز به صرف غذا بپردازید و دوربینتان را آماده کرده و تصاویری از طبیعت زیبا ثبت کنید.

اسب سواری در کوش آداسی یک گزینه عالی برای علاقه مندان به این ورزش است. عبور با اسب در جادههای کوهستانی پر پیچ و خم به همراه راهنما، اسب دوانی در حاشیه ساحل یا چهار نعل تاختن در اطراف دریای بی کران بسیار مهیج است، حتی می توانید پس از اسب سواری در دریا شنا کنید و یک نوشیدنی خنک نوشیده و آفتاب بگیرید.

 

ساحل شهر کوش آداسی - الفبا سفر

 

جاذبه های تاریخی کوش آداسی باشکوه و خیره کننده

جاذبه های تاریخی کوش آداسی از معماری بسیار خلاق و استادانه بر خوردار است. یکی از این جاذبه های دیدنی کوش آداسی، خانه ویرجین مار با فضای افسانه ای است.جایی که مریم مقدس آخرین روزهای زندگیش را در آنجا سپری کرده بود. محلی دنج و آرام، ساخته شده از سنگ که نشانگر معماری رومی می باشد.

خانه ای  که شبیه به کلیسا بوده و دارای منبع آبی است که دارای خاصیت درمانی بوده که از اسرار آمیز بوده این مکان به شمار می رود.

 از دیگر آثار تاریخی کوش آداسی؛ مسجد عیسی بیگ از شاهکارهای معماری دوران سلجوقیان است که دارای معماری متفاوت و منحصر به فردی است. این بنا به شکل نامتقارن ساخته شده و این سبک معماری برخلاف سبک معماری سنتی می باشد. این مسجد حیرت انگیز دارای یک کتیبه سنگ نوشته پر قدمت، گنبدهای با کاشی کاری فیروزه ای رنگ، لوسترهای بزرگ و پر زرق و برق است که هر کدام در نوبه خود به زیبایی این مکان مقدس افزوده است.

 

مسجد عیسی بیگ در شهر کوش آداسی

برای سفر به کوش آداسی فرصت را از دست ندهید. برای اطلاع از قیمت تور کوش آداسی، تور نوروزی کوش آداسی و یا نحوه ی خرید بلیط ارزان کوش آداسی با کارشناسان با تجربه آژانس مسافرتی الفبای سفر در ارتباط باشید و سفری بی دغدغه را آغاز کنید.

admin بازدید : 72 چهارشنبه 30 آبان 1397 نظرات (0)

جذابیتهای گردشگری کشور تایلند مانند معابد باستانی، مراکز خرید متنوع، غذاهای رنگارنگ، طبیعت خیره کننده، سواحل ماسه ای و صدها جای دیدنی دیگر، انتخاب این کشور را به عنوان مقصد گردشگری در قاره پهناور آسیا در الویت قرار می دهد. همراه با آژانس مسافرتی الفبای سفر با برخی از دیدنی های این کشور آشنا شوید.

معابد تاریخی با معماری خارق العاده

در شهرهای مختلف این کشور، معابد مختلف بودایی و مجسمه های کوچک و بزرگ وجود دارد که شکل، سبک و معماری  خیره کننده ای دارند. یکی از این آثار تاریخی، خانه مقدس حقیقت در شهر پاتایا است که بر پایه ایده کهن تایلندی بنا شده و وجود مجسمه های چوبی کنده کاری شده و معماری به سبک باورهای هند و بودا ابهت و جذابیت خاصی به آن بخشیده است.


معبد وات سوتات در پایتخت تایلند، شهر بانکوک با معماری باشکوه، مجسمه های طلایی و برنز بودا، نقاشی های دیواری شگفت انگیز، معماری و طراحی سقف خاص و بی نظیر آن از دیگر دلایلی است که تماشای آن را نباید در تور نوروزی تایلند از دست داد.

یکی دیگر از معابد شاهکار تایلند، معبد وات چالونگ در شهر پوکت است، نقاشی های حماسی فوق العاده بر دیوارها و سقف این معبد، وجود 36 مجسمه بودا و تندیس هایی از جنس طلا از بودای مقدس در معبد چالونگ چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند. این معابد باستانی تنهای بخشی از آثار دیدنی و پر قدمت تایلند است که گردشگران زیادی را مجذوب خود می کند.

طبیعت بهشتی و رویایی

زیبایی و سر سبزی طبیعت و چشم انداز کشور تایلند از شهرت زیادی بر خوردار است.خلیج فانگ نا پوکت یکی از مکانهای بی نهایت زیبا است که هر گردشگری شگفتیهای آن را از یاد نخواهد برد. آبهای زلال زمردین که وجود صخرهای آهکی در میان آبها جلوه آن را دو چندان کرده، غارهای اسرار آمیز،سواحل ماسه ای نرم کوچک و حیرت انگیز و دیدنیهای بی شمار دیگر، نام این خلیج را در کتاب گینس به ثبت رسانده است.

 باغ گرمسیری نونگ نوچ در شهر پاتایا با بخشهای مختلف مانند باغ فرانسوی، باغ بونسای، باغ گیلاس باغ رز ایتالیایی و حدود 650 نوع گل ارکیده رنگارنگ و استشمام عطر و بوی مدهوش کننده این گلها از دیگر جاذبه های دیدنی تایلند هستند که تمامی توریستها، زیبایهای آن را از یاد نخواهند برد.

 

 باغ گل رز بانکوک با بیش از ۲۰۰ نوع گل از جمله کوکب، میخک و نیلوفر و...  یکی از کم نظیرترین جاهای دیدنی در تایلند است. در کنار این گلهای رنگارنگ و زیبا دریاچه نیز وجود دارد که جلوه تماشایی به آن بخشیده است. 

مراسم های تایلندی مانند رقص سنتی تایلندی، مراسم عروسی، نمایش فیل ها، شمشیربازی نیز در این محل برگزار می شود و یک روز شاد و پر جنب جوش را در سفر به تایلند شما می سازد.

برای سفر به تایلند و ساختن لحظات خوش و به یاد ماندی و اطلاع از تور تایلند لحظه آخری، قیمت تور تایلند، پروازهای پوکت و سایر اطلاعات لازم با کارشناسان آژانس مسافرتی الفبای سفر در ارتباط باشید.

admin بازدید : 50 چهارشنبه 30 آبان 1397 نظرات (0)

استانبول تنها شهری در جهان است که دو قاره را به یکدیگر متصل کرده است و از طرفی اینطور به نظر میرسد که شهر استانبول به وسیله طبیعت به گونه ای طراحی شده است که پایتخت دنیا باشد. شهر استانبول توسط آب های نیلگون بوسفروس به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است. تنگه بوسفروس کانالی است که دریای مرمره (Sea of Marmara) را به دریای سیاه (Black Sea) متصل می کند و نقش یک مرز تاریخی بین اروپا و آسیا را ایفا می کند و با تهیه بلیط پروازهای استانبول می توانید سفر خود را به این شهر تاریخی آغاز کنید. کشور ترکیه جمعیتی بالغ بر 80 میلیون نفر را دارا است که 15 میلیون نفر این جمعیت در شهر استانبول زندگی می کنند. استانبول دارای چندین و چند فروشگاه، مسجد، موزه، رستوران، بازار و کافه می باشد.

 

1 - مسجد آبی

این مسجد به دلیل رنگ آبی خود توسط بازدید کنندگان به اسم مسجد آبی شناخته می شود اما در واقع اسم اصلی این مسجد "مسجد سلطان احمد" است که در سال 1616 به دستور سلطان احمد ساخته شده است. امروزه هنوز از این مسجد استفاده می شود به این صورت که روزانه 5 بار داخل این مسجد نماز خوانده می شود و در مدت زمانی که نماز خوانده می شود درهای این مسجد بسته است اما در زمان های دیگر درهای این مسجد به روی عموم باز است. ورود به این مسجد کاملا رایگان است پس کفش های خود را در بیاورید و به داخل این مسجد بروید.

 

مسجد آبی در شهر استانبول

 

2 - ایا صوفیه

در سال 325 امپراطور کنستانتین یک کلیسا بازیلیکا (کلیسا مهم و بزرگ) در این منطقه ساخت اما دو مرتبه این کلیسا سوزانده شد تا اینکه در سال 537 امپراطور ژوستین یکم دستور بازسازی ایا صوفیه را برای بار سوم داد که نتیجه اش تا کنون باقی مانده است. در سال 1453 زمانی که قسطنطنیه با رهبری محمت فاتح به دست ترک ها افتاد ایا صوفیه به مسجد امپراطوری تغییر پیدا کرد و در سال 1936 آتاترک ایا صوفیه را به موزه تبدیل کرد.  امروزه ایاصوفیه به برجسته تری جاذبه های دیدنی استانبول تبدیل شده است.

 

3 - کاخ توپکاپی

برای چهارصد سال کاخ باشکوه توپکاپی محل اقامت سلطان های عثمانی و 1000 کنیز حرمسرا بوده است. سلطان محمت فاتح ساخت این کاخ را در سال 1462 شروع کرد. بعد از سلطان محمت؛ هر سلطانی که به قدرت میرسید قسمت جدیدی به کاخ اضافه می کردند و در طی سال ها مساجد، کتابخانه ها، آشپزخانه ها، اسطبل ها، مدارس و سربازخانه های بسیاری به کاخ اضافه گردید تا اینکه این کاخ تبدیل به مینیاتوری از شهر استانبول شد.

 

کاخ توپکاپی در شهر استانبول

 

4 - بازار بزرگ و بازار ادویه جات

بازار بزرگ استانبول بیش از چهار هزار غرفه در 66 خیابان مارپیچ به اضافه رستوران ها، مساجد و یک حمام ترکی به عنوان بزرگترین بازار سرپوشیده جهان شناخته می شود. گذراندن یک بعد از ظهر در بازار بزرگ استانبول شور و حال خاص خود را دارد، تماشای فرش های زیبا، محصولات سرامیکی، جواهرات، روسری ها و میل کردن راحت الحلقوم ترکی به همراه چای سیب تجربه ای تکرار نشدنی را برای شما پدید می آورد.بازار ادویه جات استانبول در سال 1664 به عنوان قسمتی از مجتمع جدید مسجد امینونو ساخته شد. اگر به دمنوش، ادویه، آجیل، میوه خشک شده، چای، روغن و عسل احتیاج پیدا کردید حتما به این بازار مراجعه کنید.

 

بازار بزرگ شهر استانبول

 

5 - کاخ دولما باغچه

کاخ دولما باغچه (Dolmabache) به قدری زیبا و عظیم است که در زمان بازدید از آن گویی به کشور دیگری سفر کرده اید! این کاخ دارای سبک معماری باروک و نئوکلاسیک است و به قدری زیبا ساخته شده است که قابل قیاس با کاخ ورسای اروپا می باشد. این کاخ به دستور سلطان عبدالمجید یکم در سال 1843-56 بعد از اینکه از کاخ توپکاپی نقل مکان کردند ساخته شد و هزینه ساخت این کاخ برابر است با یک بیلیون پوند در زمان حال! در سال 1924 آتاترک، بنیانگذار و اولین رئیس جمهور جمهوری ترکیه کاخ دولما باغچه را تبدیل به محل اقامت دولتمردان کرد. در اتاق همایش ها این کاخ لوستر باشکو کریستالی با وزن 4.5 تن می باشد قرار دارد که این لوستر هدیه ای بوده است از طرف ملکه ویکتوریا. تمام ساعت های کاخ دولما باغچه بر روی ساعت 9:05 صبح، برای یادبود مرگ مصطفی کمال آتاتورک تنظیم شده اند.

 

6 – موزه معصومیت

در سال 2008 اورهان پاموک نویسنده ترک زبان که برنده نوبل ادبیات شده است یک رمان فوق العاده منتشر کرد به نام "موزه معصومیت" و این رمان داستانی درمورد عشقی است که بین کمال (Kemal) ثروتمند و قوم و خویش دور خود فصو (Füsun) اتفاق می افتد. پاموک در چندین سال اشیایی را جمع آوری کرده بود و در سال 2012 یک موزه نسبتا بزرگ که دارای چهار طبقه است که تمرکز این موزه بر روی خاطرات، دلتنگی و عشق گمشده می باشد.

 

موزه معصومیت در شهر استانبول

 

7 – قایق سواری در بوسفروس

تنگه بوسفروس یکی از شلوغ ترین راه های آبی در جهان است  و بهترین محل برای تماشای مناره ها، برج ها و آسمان خراش ها بر روی آب است. سوار یک کشتی محلی در امینونو (Eminönü) شوید و یک کشتی سواری بیست دقیقه ای هیجان انگیز را تجربه کنید.

قایق سواری در بوسفروس

 

 

8- برج دوشیزه و جزیره شاهزاده

کیز کولسی (Kiz Kulesi) و یا برج دوشیزه (Maiden’s Tower) 200 متر با اوسکودار (Üsküdar) در قسمت آسیایی بوسفروس قرار دارد که این مسیر با کشتی در زمان کوتاهی میسر است. این برج در جزیره کوچکی قرار گرفته است که اولین بار در سال 410 قبل از میلاد مسیح زمانی که فرمانده آکیبیادس یونانی (Alcibiades) برجی برای کنترل عبور و مرور کشتی ها ساخته بود. بر اساس افسانه ها؛  یک امپراطوری دختری داشته است که بی نهایت عاشق او بوده است اما پیشگویی در باره دختر او اینگونه پیشگویی می کند که وی در تولد هجده سالگیش توسط ماری خواهد مرد. امپراطور دخترش را در جایی دور از هرگونه ماری در یک برج داخل یک جزیره می برد. در روز تولد هجده سالگی دختر، امپراطور برای جشن گرفتن دور شدن طلسم یک سبد میوه برای خترش تهیه کرد اما مار داخل سبد بود و دخترک را نیش زد و او در دستان پدرش مرد. جزیره دلربا شاهزاده زنجیره ای از 9 جزیره کوچکتر در دریای مرمره است.هیچ وسیله دارای موتور مانند خودرو و موتور سیکلت اجازه ورود به این جزیره را ندارند و این آرامش به همراه جنگل های کاج، ساحل های خلوت و خانه های تابستانه چوبی عثمانی ها نوید یک سفر سراسر آرام را می دهند.

 

برج دوشیزه و جزیره شاهزاده در استانبول

برای دریاف اطلاعات بیشتر در مورد تور نوروزی استانبول به وبسایت www.alefbatour.com  مراجعه فرمایید.

admin بازدید : 62 چهارشنبه 30 آبان 1397 نظرات (0)

تفریحات دبی تنها در برجهای آسمان خراش و  مراکز خرید دبی خلاصه نمی شود. بلکه در دبی انواع جاذبه های گردشگری طبیعی هم وجود دارد که همراه با آژانس مسافرتی الفبای سفر آنها را بررسی می کنیم.

 

جاذبه های گردشگری دبی در طبیعت

 از جاذبه های دیدنی دبی در طبیعت می توان به پیاده روی، دوچرخه سواری  و کایاک سواری در کوهستان های سنگی Hatt اشاره کرد که هر کدام در نوع  خود هیجانهای زیادی دارد.

برای انجام این تفریحات در تور دبی و رفتن به محلی با آب و هوایی خنک، در خارج از شهر دبی  دامنه کوهستان حجر وجود دارد که محلی بسیار آرام دنج است که می توانید تفریحات مهیج و جذابی را امتحان کنید، جایی که در میان صخره های خاکستری و سرخ، رنگ آبی خلیج فارس مانند نگینی می درخشد. دوچرخه سواری در دل کوها و مسیرهای مشخص، کایاک سورای در آبهای حتا و تماشای مناظر زیبای این منطقه از تفریحات لذت بخش است.

کافی شاپ های دبی با منوهای پر بار
کافی شاپ های دبی با منوهای پر بار و غنی یکی از بهترین مکانها برای رفع خستگی بعد از گشت و گذار در سفر به دبی هستند. نوشیدن یک فنجان قهوه خوش طعم با یک کیک، خوردن یک صبحانه انگلیسی کامل و مفصل، امتحان کردن طعم خاص نان تست فرانسوی با بوقلمون  بیکن در کافی شاپ های دبی در تراس یا سالنهای دل باز و شیک برای هر گردشگری لذت بخش است و به شما پیشنهاد می کنیم در سفر با تور نوروزی دبی حتما سری به کافی شاپ های آن بزنید.
پارک های دبی ، عجیب و شگفت انگیز
پارک های دبی با کاملترین امکانات تصور نشدنی هستند که برخی از انها بسیار خاص و عجیب هستند. 
پارک موشن گیت دبی با تم هالیوود که با انواع شخصیت های کارتونی می توانید بازیها و کارتونهای هالیودی را در حیرت انگیز ترین نوع ممکن تجربه کنید. 
 پارک بالیود دبی یکی از این پارکهای شگفت انگیز است که بر اساس صنعت فیلم بمبئی هند بنا شده و صحنه های بالیوودیی را به نمایش گذاشته است.
ورود به دنیای اکشن فوق العاده بالیوود، کشف دنیای جدید فضای سینمایی و دهها اکتشافات اسرار آمیز از دیگر جذابیهای این پارک هست که هر توریستی را به سمت خود جذب می کند. پارک لگو لند دبی
نیز که تمام وسایل آن از لگو ساخته شده بهشتی برای کودکان است . سرگر م شدن با انواع سواریها،
ساخت روبات،ماشین،حیوان،ساختمان و هر چیز دیگری با لگو و بازدید از ماکت های سازهای معروف دنیا از دیگر عناصر متفاوت و جذاب این  پارک است . 
برای سفر به دبی  و اطلاع از پروازهای دبی، تور دبی لحظه آخری، قیمت تور دبی و.. به همراه خدمات و پشتیبانی ویژه و آگاهی از قیمت تورها و سایر اطلاعات لازم با کارشناسان آژانس مسافرتی الفبای سفر در تماس باشید.
admin بازدید : 77 چهارشنبه 30 آبان 1397 نظرات (0)

در بین ایرانیها در سالهای اخیر، سفر به شهر آنتالیا محبوبیت زیادی پیدا کرده، اما آنتالیا به غیر از آب و هوای مطلوب چه جذابیتهای در خود نهفته دارد؟ با آژانس مسافرتی الفبای سفر برخی از این موارد را بررسی می کنیم.

 

پارکهای آبی آنتالیا با تمامی امکانات

پارکهای آبی آنتالیا با تمامی امکانات و وسایل مجهز برای هر گردشگری یک روز پر از شادی و هیجان را می سازد. یکی از پارکهای آبی به نام دیدمان، که در دهه 19 میلادی در شرق این شهر ساخته شد به یک محل پر طرفدار در بین گردشگران تبدیل شد.

انواع وسایل سرگرم کننده در پارک آبی مانند سرسرها در این پارک وجود دارد، همچنین وجود جکوزی و تماشای مناظر سرسبز اطراف از دیگر مزایای پارک آبی دیدمان است. آتلانتیس نیز نام یک پارک آبی محبوب دیگر در آنتالیا است که در حومه شهر قرار دارد که در آنجا گردشگران در سفر با تور نوروزی آنتالیا علاوه بر شنا و آفتاب گرفتن، به خوردن غذاهای خوش طعم ترکی می پردارند از و گذراندن یک روز خود در این محل لذت می برند.

 

پارک آبی در آنتالیا

 

 

مراکز خرید آنتالیا با مغازهای متنوع

مراکز خرید آنتالیا یک محل رویایی برای کسانی است که علاقه زیادی برای گذراندن وقت در مراکز تجاری و پاساژها دارند. تنوع مغازها در مراکز تجاری آنتالیا به حدی است که هر کس به دنبال هر نوع جنس و کالایی برای خرید باشد آن را پیدا خواهد کرد.

مراکز خرید که جزو جاذبه های دیدنی آنتالیا هستند، همچنین بهترین جا برای خرید هر نوع سوغات است و به علت متنوع بودن و تعداد فروان مغازه ها، خرید سوغات را برای هر کس آسان می کند. از قهوه های معروف ترک گرفته تا انواع پوشاک، کیف و کفش، طلا، لوازم آرایش، عطر و.. در  این مراکز تجاری به آسانی خواهید یافت.

علاوه بر گشت وگذار در مراکز تجاری آنتالیا، رستوانها و کافی شاپ های اطراف مراکز خرید به ویژه خیابان آتاتورک این فرصت را در اختیار شما قرار می دهد تا یک بعد از خرید خود و رفع خستگی یک غذاهای محلی مانند کباک ترکی را میل کرده و لذت ببرید.

 

مرکز خرید در آنتالیا

 

 

سافاری در آنتالیا و یک روز مهیج

سافاری در آنتالیا بهترین گزینه برای افرادی است که به دنبال تفریحات هیجان انگیز هستند. برای سافاری در دل دامان طبیعت این شهر دیدنی، با استفاده از موتور و جیپها توسط تورهای مختلف، یک روز فراموش نشدنی برای خود بسازید.

عبور از میان جادههای کوهستانی، جنگل و طبیعت و یا روستاها و تپه های سر سبز و یا عبور از میان رودخانه های کوچک یک تجربه لذت بخش است و این که برای سافاری تنها استفاده از کلاه ایمنی کفایت کرده و به آموزش خاصی نیاز ندارید. لارا، کمر و کپرو کانیون از جاهای مشهور آنتالیا برای سافاری هستند. اکنون که با چند جاذبه توریستی آنتالیا آشنا شدید، بلیط ارزان آنتالیا را برای خود و خانوادتان رزرو کنید و یک سفر به  یاد ماندنی را تجربه کنید.

 

اما چگونه سفر به آنتالیا را آغاز کنید ؟ برای این کار با کارشناسان آژانس  مسافرتی الفبای سفر در ارتباط باشید تا از پروازهای آنتالیا با خبر باشید. الفبای سفر همه امکانات و موارد لازم برای سفر با تور آنتالیا پاییز 97 را برای شما فراهم می کند.

 

سافاری در آنتالیا

admin بازدید : 43 چهارشنبه 30 آبان 1397 نظرات (0)

خوردن یک صبحانه کامل و مفصل یکی از وعده های غذایی مهم در ترکیه محسوب می شود. صبحانه ای خوشمزه با انواع پنیرهای مختلف، گوجه فرنگی های گلخانه ای با یک لیوان چای ترکی در محلی که دور تا دور آن طبیعت دیدنی و چشم انداز رو به دریا دارد، لذتی وصف نشدنی است. همراه با الفبای سفر تعدادی رستوران در آنتالیا را به شما معرفی می کنیم.

مسلما یکی از بهترین مکانها برای خوردن یک صبحانه عالی، رستوران Çakırlar در آنتالیا است که صبحانه محلی- سنتی و روستایی را سرو می کند که به اندازه ای کامل و خوشمره است که تا بقیه روز شما را سیر نگه می دارد.

انواع پنیر، زیتون،مرباهای مختلف،گوجه فرنگیهای تازه و فلفل و گزلمه gözleme (گوزلمه شبیه به یک کرپ است که متشکل از خمیر روغنی است که با پنیر، گوشت، سبزیجات و سیب زمینی پر شده است) را می توانید در رستوران باغ سنتی Çakırlar در تور نوروزی آنتالیا سفارش دهید.

 

 

رستوران بورکی توفیک Börekçi Tevfik

یکی از ایده آل ترین مکانها برای خوردن بورک ترکیه ( خمیر نان یا شیرینی که داخل آن را با گوشت چرخ کرده، کالباس، سوسیس، گوجه، زیتون، فلفل دلمه ای، اسفناج، قارچ و..  پر می کنند و سپس سرخ می کنند) میباشد. رستوران بورکی توفیک Börekçi Tevfik از سال 1930 که افتتاح شده، بورک های لذیذ را سرو می کند که طعم و مزه آن از آن زمان تاکنون تغییر نکرده است.

انواع بورکهای لذیذ را در این رستوان می توانید سفارش دهید که خمیرهای آن به طوری ماهرانه ای با دست تهیه می شود. از پنیر لر lor cheese (پنیر کم نمک و کم چربی) گرفته تا سایر پنیرها و بورک هایی یا هر چیزی که مورد علاقه شما است را می توانید در این رستوان میل کنید و  روز پرانرژی را آغاز کنید.

 

 

رستوران Sevgi Çiftliği

این رستوران برای کسایی که علاقه مند به خوردن غذا در یک فضای روستایی مانند هستند بی نظیر است، همراه با میزهایی که در زیر سایه درختان قرار دارند و مرغ و اردکهایی را که در فضای اطراف می توانید مشاهده کنید.برای صبحانه آن هم یک صبحانه عالی ترکی، انواع پنیر، کره محلی، زیتون، عسل، سر شیر، تخم مرغهای محلی و شیرینهای متنوع و خوشمزه را در رستوران Sevgi Çiftliği می توانید سفارش دهید.

 

 

رستوران Sakinler Kır Bahçesi

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی آنتالیا برای لذت بردن از یک صبحانه ترکی در قلب طبیعت، رستوران Sakinler Kır Bahçesi است که به سرو گزلمه gözleme خوشمزه شهرت دارد. شما می توانید در کابینهای چوبی خصوصی بنشینید یا در حیاط بر روی صندلیهای کوچک نشسته و مناظر اطراف را تماشا کنید. پنیر، زیتون،گوجه فرنگی،تخم مرغ، انواع شیرینی، مربا و... را در رستوران Sakinler Kır Bahçesi می توانید امتحان کنید.

 

 

رستوران The Big Man

خوردن صبحانه در یک مکان رویایی در رستوران The Big Man همراه با چشم انداز رو به دریا در تور لحظه آخری آنتالیا را فراموش نکنید. یک صبحانه ترکی کلاسیک به یاد ماندی که شامل انواع پنیرها،گوجه فرنگی، خیار، سرشیر، عسل، زیتون و.. به همراه مناظر خیره کننده رو به دریای بی کران و کوه، روز به یاد ماندنی را برای شما خواهد ساخت.

 

 

برای دریافت اطلاعات  پروازهای  آنتالیا به وب سایت الفبای سفر مراجعه کنید.

admin بازدید : 71 چهارشنبه 30 آبان 1397 نظرات (0)

نمی توان در مورد موسیقی صحبت کرد و ناخودآگاه موسیقی کشور آذربایجان و رقص های زیبای مردمانش را به یاد نیاورد، مردم آذربایجان علاقه بسیار زیادی به موسیقی، رقص و پایکوبی دارند به همین دلیل کشور آذربایجان در ایام مختلف میزبان فستیوال ها و رویدادهایی برای موسیقی است اما در این مقاله قصد داریم به معرفی فستیوال جاز که هر ساله از چهاردهم الی بیست و هشتم ماه اکتبر (مهر ماه – آبان ماه) در شهر باکو برگذار می شود بپردازیم. در تور نوروزی آذربایجان شهر باکو سرشار از صدای زیبا و گوشنواز موسیقی جاز که توسط شناخته شده ترین نوازنده های بین الملی موسیقی جاز نواخته می شوند است.

فستیوال موسیقی جاز در سال 2005 توسط وزارت فرهنگ و گردشگری کشور آذربایجان راه اندازی شد و امروزه این فستیوال یکی از بزرگترین رویدادهای کشور آذربایجان در دهه های اخیر بوده است و به عنوان یکی از جاذبه های دیدنی باکو آذربایجان توریست های بی شماری را به سمت خود جذب می کند. فستیوال جاز باکو دارای 4 جایگاه برای اجرای کنسرت در فضای باز می باشد. این فستیوال دارای برنامه هایی از قبیل: برنامه های آموزشی (سمینارها و دوره های تخصصی موسیقی جاز)، مسابقه (بهترین نوازنده و خواننده جاز)، برنامه هایی برای کودکان، نمایشگاه عکس و اجراهای زنده از بهترین نوازندگان موسیقی جاز در سراسر دنیا می باشد، اگر چه که قدمت ریشه های موسیقی جاز تا اوایل قرن بیستم میلادی میرسد اما خیلی سریع توانست خود را به آذربایجان برساند و به عنوان جذابترین سبک موسیقی در باکو آذربایجان شناخته شود. در دهه های 40 تا 50 میلادی که اتحاد جماهیر شوروی بر سر قدرت بود به شدت موسیقی جاز را ممنوع اعلام کرده بود و نوازندگان موسیقی جاز زندانی میشدند اما با تمام این سختی ها موسیقی جاز به راه خود ادامه داد و محبوبیت بیشتری نزد مردم پیدا کرد.

در دهه هفتاد میلادی شهر باکو به نام "قطب موسیقی جاز" شناخته میشد  و دلیل این امر ترکیب موسیقی جاز با موسیقی قومی باکو بود که به نام جاز-موغام (Jazz-Mugham) شناخته شد و طرفداران بسیاری در سراسر جهان پیدا کرد. جشنواره موسیقی جاز باکو برای مردم شهر باکو بسیار با اهمیت است چرا که مردم باکو می توانند آداب و رسوم خود با موسیقی جاز را به مردمی که از سراسر دنیا به باکو آمده اند نشان دهند. فستیوال جاز باکو 2018 میزبان نوازندگانی از 12 کشور خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تورهای آذربایجان و بلیط هواپیما به آدربایجان به وب سایت www.alefbatour.com مراجعه فرمایید.

admin بازدید : 51 یکشنبه 31 تیر 1397 نظرات (0)

مسجد نگارا از بزرگترین مساجد پایتخت کشور مالزی در شهر کوالالامپور واقع شده است ، قدمت این مسجد به بیش از پنجاه سال می رسد، که میعادگاه اصلی مردم کوالالامپور برای نماز و عبادت می باشد. این مسجد با الهام از طرح مساجد کشورهایی مانند ترکیه، ایران و عربستان ساخته شده است و گنبد و مناره خاصی که دارد از ویژگی های مورد اهمیت برای توریستها و مسافران تور مالزی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر آژانس آرزوی آسمان آبی را دنبال کنید.

مسجد نگارا از جاذبه های توریستی کوالالامپور به شمار می آید که با اسم مسجد ملی مالزی نیز معروف است که به دلیل استقلال مالزی از دولت انگلیس ساخته شده است، در حقیقت  این مسجد به خاطر استقلال در مرکز کوالالامپور بنا شده است. مسجد نگارا که از بزرگترین مسجدهای موجود در شرق آسیا است در زمینی نزدیک 13 جریب از باغ های زیبا ساخته شده است. طراحی مسجد نگارا به گونه ای است  که در آن نمادهایی از استقلال مالزی نمایش داده شده است و جذابیت خاصی به آن داده است و آن را به یکی از جاذبه های توریستی کوالالامپور تبدیل کرده است.

ساخت مسجد نگارا سال 1957 میلادی به عنوان نمادی جهت استقلال  کشور مالزی مطرح شد که در آن زمان با مخالفت هایی هم روبرو شد اما در نهایت ساخت این مسجد سال 1965 میلادی تمام شد . این مسجد با مصالح سیمانی ساخته شده است و  به وسیله ی سه معمار حرفه ای که اهل  کشور انگلیس و مالزی به نام های هوارد آشلی ، هشام البکری و بحرالدین کسیم طراحی شد و گنجایش پانزده هزار نمازگزار را یکجا دارد . در زمان افتتاح  این مسجد دارای سقفی به رنگ صورتی بود ولی بعدها در اثر بازسازی در سال 1987 از کاشی هایی به رنگ سبز و آّبی برای  این مسجد استفاده شد .

گنبد مسجد نگارا دیگر مسجدهای جهان اسلام فرق دارد ، گنبد اصلی این مسجد مثل ستاره 18 قسمتی ساخته شده که بیانگر 13 ایالت واقع در مالزی و 5 رکن اصلی از اصولهای اسلامی می باشند .  در اطراف گنبد اصلی مسجد نگارا  48 گنبد کوچک به رنگ سبز وجود دارد که طرح آن از معماری مسجد مکه گرفته شده است . طراحی مدرن و خاص این مسجد با استفاده از طرح ها و نقاشی های اسلامی با خطوط زیبای آیات قرآن  طراحی شده است ، این مسجد که از مکان های توریستی کشور مالزی محسوب می شود و  دارای یک مناره به ارتفاع  73 متر می باشد است که از نقاط مختلف شهر به سادگی رویت می شود .

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت تور، خرید تور مسافرتی، تور مسافرتی به وب سایت آسمان آبی www.asemanabi.net مراجعه نمایید .

admin بازدید : 46 یکشنبه 31 تیر 1397 نظرات (0)

فیل سواری در هند از اصلی ترین تفریح های سفر به هند است . از بهترین اماکن برای تجربه فیل سواری، شهر جیپور و مزرعه فیل می باشد. مزرعه فیل ها توسط فردی به نام Mahut که قبلاً به مدت 9 سال در قلعه آمبر فیل سوار بوده است بنیان گذاری شده است و تمرکز آن بر روی پرورش و نگهداری از فیل ها در شرایط سالم و بهداشتی و محیطی دوستانه و صمیمی می باشد.

در برنامه سفر خود با تور ارزان هند حتما برنامه مزرعه فیل ها را قرار دهید و از فیل سواری و گردش با فیل ها و غذا دادن به آن ها لذت ببرید . این مزرعه در منطقه آمر قرار گرفته است و می توانید برنامه خود را طوری برنامه ریزی کنید که در یک روز از دیگر جاذبه های گردشگری این منطقه یعنی قلعه آمبر و قلعه جاگار نیز بازدید نمایید.

 

جهت اطلاعات بیشتر در مورد تور، قیمت تور مسافرتی ، خرید تور مسافرتی و ... به وب سایت www.asemanabi.net مراجعه نمایید.

admin بازدید : 51 یکشنبه 31 تیر 1397 نظرات (0)

کوالالامپور یکی از توریستی ترین شهرهای کشور مالزی می باشد که در طول سال گردشگران و مسافران زیادی از اکثر نقاط جهان با آن سفر می کنند و علاوه بر مکان های توریستی و تفریحی که دارد دارای تعداد فراوانی مرکز خرید نیز می باشد . در این قسمت آژانس آرزوی آسمان آبی قصد دارد مرکز خرید تایمز اسکوئر را به شما معرفی کند ، پس همراه ما باشید.

برجایا تایمز اسکوئر ، اسم ساختمانی است که مرکز خرید تایمز اسکوئر در آن قرار دارد.

این برج دو قلو  دارای  48 طبقه است که ارتفاع آن به 203 متر می رسد و در میان بزرگترین ساختمان های دنیا در رده ی نهم قرار گرفته است.  این مرکز خرید از بزرگترین مرکز خریدهای جهان است. جالب است بدانید که در ماه حدود 2.5 میلیون نفر  از این مرکز بازدید و خرید می کنند . مساحت زمین مرکز خرید تایمز اسکوئر 2 میلیون متر مربع می باشد و مراجعه کنندگان و مسافران قیمت تور مالزی می توانند با قیمت کم یک خرید خوب و بصرفه داشته باشند.  

مرکز خرید تایمز اسکوئر ، اولین مرکز خرید است که دارای ویژگی پله های دارای سنسور موسیقی می باشد که در جهان تک است . اگر به کتاب علاقه مند هستید می‌توانید سری به بزرگترین فروشگاه زنجیره ای فروش کتاب در طبقه های اولیه بزنید . بیشتر از صد  مغازه در طبقه های مجموعه برجایا تایمز اسکوئر در زمینه آی‌تی فعالیت دارند و سرویس دهی میدهند و همچنین در طبقه های پایینی  این مرکز خرید بزرگترین فروشگاه های اوت لت وجود دارد که افراد می توانند اجناسی با مارک های جهانی و کیفیتی عالی با نرخ های باور نکردنی  خریداری کنند .

در مرکز خرید تایمز اسکوئر  یک پارک با همین اسم وجود دارد  که از بزرگترین پارک های سربسته است . از ویژگی های این پارک وجود  بلندترین ترن هوایی است که باسرعتی  غیر قابل تصور البته با امنیت کامل ، لحظات مفرحی را برای کودکان و نوجوانان رقم می زند. یک سالن آی‌مکس جهت نمایش فیلم در حالتهای 3D،  2D ، سالن بولینگ با 48 لاین مجزا و ... از دیگر امکانات مرکز خرید برجایا تایمز اسکوئر است. رستوران های متنوع، فست فودهای فراوان در کنار کافی شاپ ها ، همه در فودکورت‌های مجموعه برجایا تایمز اسکوئر یکجا جمع شده است . 

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت تور، خرید تور مسافرتی، تور مسافرتی به وب سایت آسمان آبی www.asemanabi.net مراجعه نمایید .

admin بازدید : 58 یکشنبه 31 تیر 1397 نظرات (0)

در هند اوایل فصل بهار جشن سنتی هولی برگزار می شود که همه ساله گردشگران بسیاری را به خود جلب کرده است .همه ساله گردشگران تور هند بسیاری به منظور بازدید از این فستیوال به هندوستان سفر می کنند . جشن رنگ هولی هند مراسم رنگ پاشی است که نماد خوشحالی مردم هند به ادامه زندگی و غلبه خوبی و بدی است . در این مراسم مردم به ریختن پودرهای رنگی، سطل و بادکنک هایی که پر از آبهای رنگی قابل شستشو است مشغول می شوند و صورت های یکدیگر را رنگی می کنند یا با آبهای رنگی شده همدیگر را خیس می کنند، این مراسم یک اعتقاد اساطیری هندوهاست که همه افراد کوچک و بزرگ در آن شرکت می کنند و حتی کسانی که هندو نیستند برای ابراز دوستی در این جشن شرکت می کنند.

رنگهایی که برای پودرها استفاده می شود اکثراً طبیعی هستند و از میوه ها یا گیاهان تولید می شوند و برای صورت برخلاف تصورات همه مفید است.جشن رنگ هولی در هند باعث بهتر شدن رابطه های مردم و از بین رفتن ناراحتی  می شود و همه در این روز می رقصند و غذا و نوشیدنی های مخصوص مراسم را می خورند. جشن رنگ ها در هندوستان ویژه تاریخ 12 و 13 مارس معادل با 22 و 23 اسفند ماه می باشد.

 

 جهت کسب اطلاعات بیشتر در باره خرید تور مسافرتی می توانید به وب سایت www.asemanabi.net مراجعه نمایید .

admin بازدید : 66 یکشنبه 31 تیر 1397 نظرات (0)

تاج محل هند بنایی تاریخی و از عجایب هفتگانه جهان که با جادوی عشق ساخته شده است . این بنا که آرامگاه ارجمند بانو بیگم ملقب به ممتاز محل همسر محبوب شاه جهان در آگرا است و در لحظه ورود به مجموعه تاج محل می توان به ترتیب چهارسوی بازار را به نظاره نشست و پس از گذشت از فضایی رابط که میدان جلوخانه است، به باغ مجموعه رسید که باغی بسیار زیبا و دلنشین است و نمادی از باغ های اصیل ایرانی را به نمایش می گذارد

در معماری دوره های نخستین امپراتوری مغول ها در هند، بیشتر از سنگ های ماسه ای قرمز رنگ برای تزئین و نماکاری استفاده می شد، در حالی که شاه جهان استفاده از سنگ مرمر سفید، سنگ های نیمه قیمتی و تزئیناتی با جواهر را در معماری زمان خود ایجاد کرد و مرحله ای جدید و ویژه را در معماری دوره مغول هند به وجود آورد ، گل رز و نرگس زرد از گل هایی است که به فراوانی در این باغ دیده می شود و در کنار آنها تعداد درختان میوه نسبت به درختان تزئینی نیز بسیار زیاد است. این بنا به عنوان یکی از جاذبه های توریستی هند به شما می رود که سالانه گردشگران بسیار تورهند تابستان 97 را به سوی خود جذب می کند .

وجود یک معمار لاهوری در طراحی تاج محل به معنی فقدان یک یا چند معمار ایرانی نیست. زیرا می‌توان اظهار داشت که طراحی و ساخت این مجموعه عظیم و با شکوه، تنها توسط یک معمار صورت نپذیرفته‌است و به احتمال زیاد چند نفر معمار و عده کثیری هنرمند در این کار مشارکت داشته‌اند.

گفته می‌شود برای ساخت این بنا بیست هزار کارگر، استادکار، معمار، سنگ‌تراش، نقاش، فلزکار و جواهرتراش به‌مدت بیست و دو سال کار کرده‌اند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در باره تور مسافرتی می توانید به وب سایت www.asemanabi.net اشاره کرد

admin بازدید : 63 یکشنبه 31 تیر 1397 نظرات (0)

قلعه چاپورا واقع در 10 کیلومتری شهر ماپوسا که بخشی از گوا است واقع شده است . از این قلعه به عنوان برج دیدبانی به منظور مشاهده دشمنان استفاده می شده است . در طول قرون 17 و  18میلادی دژ چاپورا در بین شاهان محلی هند و پرتغالیها دست به دست چرخیده است.در داخل این دژ کلیسایی بوده که امروزه دیگر اثری از آن وجود ندارد. دروازۀ ورودی هم بسیار باریک و تنگ ساخته شده است و به نظر می‌سد روی هر طرف از چهارسوی آن توپهای جنگی قرار داشته که البته امروزه اثری از آنها نیست. این قلعه که یکی از جاذبه های گردشگری گوا هند است در میان توریستهای قیمت تور هند محبوبت زیادی دارد چراکه صحنه‌هایی از یکی از فیلمهای بالیوودی به نام (Dil chahta Hai) در این محل انجام شده است.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در باره خرید تور مسافرتی، تور مسافرتی، تور و ... می توانید به وب سایت آژانس آسمان آبی مراجعه نمایید . 

admin بازدید : 57 یکشنبه 31 تیر 1397 نظرات (0)

هنگامی که به کشور مالزی سفر می کنید و در پایتخت این کشور یعنی شهر کوالالامپور اقامت دارید حتما سری به پوتراجایا بزنید . دولت مالزی تلاش کرده تا شگفت انگیزترین اثرهای تاریخی دنیا را در شهر نوسازی به نام پوتراجایا جمع آوری کنند و از این راه پیشرفتی در صنعت گردشگری بردارند. یکی از جاذبه های گردشگری کوالالامپور که از ایران در پوتراجایا  ، شبیه سازی شده پل خواجو که پلی تاریخی و بسیار زیبا نصف جهان یعنی اصفهان می باشد.

پل خواجو که از اصلی ترین پل های تاریخی در دوره صفویان و شاه عباس دوم  احداث شده بود بر روی زاینده رود قرار دارد، این پل با اسم های دیگری مثل پل شاه و پل بابا رکن الدین اصفهان نیز شناخته شده است. مقاومت بسیار عالی این پل طی سال های زیاد بر روی آب، معماری این اتر تاریخی و کاشی کاری های فوق العاده اش  نیز مهم و خاص می باشد. پل پوترا طولانی ترین پلی است که در شهر پوتراجایا موجود می باشد که بلوار پوترا را به میدان پوترا وصل میکند ، طول این پل 435 متر است و از مکان های توریستی محبوب نزد گردشگران و مسافران تور لحظه آخری مالزی است .

پل پوترا از جنس بتن است و کامل از طراحی پل خواجوی اصفهان ایران که یک  معماری ایرانی اسلامی است بهره گرفته شده است که گویی پل خواجو در کشور مالزی مدرن شده است  که این امکان وجود دارد با اتومبیل، پیاده و مونوریل بر روی آن عبور کرد. این جاذبه گردشگری در مالزی از دو طبقه ساخته شده است که سطح بالای آن خیابان و عابر پیاده و سطح پایین آن برای مونوریل که همان قطارهایی که بالاتر از زمین می روند طراحی شده است.

پل پوترا در مقایسه با پل خواجو اصفهان بسیار نوسازی شده  و ساخت آن به سال ۱۹۹۷ میلادی بر می گردد که در سال ۱۹۹۹ میلادی افتتاح شد. گفته شده که  کشور مالزی از ایران برای احداث این اثر اجازه گرفته و ایران هم موافقت کرد تا 25 درصد شبیه به خواجو اصفهان ساخته شود . پوترا در زبان مالایی معنی  پادشاه و جایا به معنای والامقام و صاحب قدرت می باشد . در این شهر سعی شده همه چیز مدرن باشد. گردشگران و مسافران تور مالزی در پوتراجایا شهری مدرن را در سرزمین مسلمانان مشاهده خواهند کرد. 

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت تور، خرید تور مسافرتی، تور مسافرتی به وب سایت آسمان آبی www.asemanabi.net مراجعه نمایید .

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 47
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 27
  • بازدید ماه : 126
  • بازدید سال : 1,970
  • بازدید کلی : 12,294
  • قیمت مبلمان اداری
    بهترین قیمت مبلمان اداری
    www.fazagooya.com

    طراحی وب سایت
    شرکت پیام آوران پارسیان
    www.papgroup.ir

    مبلمان اداری
    مبلمان اداری لوکس آفن
    www.afn-furniture.com

    hotel in tehran
    ferdowsi hotel in tehran
    www.ferdowsihotel.com/en

    قیمت روز گوسفند زنده
    مرکز خرید گوسفند زنده
    www.alivesheep.com

    جراحی زیبایی
    مرکز تخصصی خدمات زیبایی
    www.clinicsurgery.ir

    خدمات مجالس
    خدمات و تشریفات عروس
    www.tashrifataroos.com

    غرفه سازی
    طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی
    www.rayka.design

    تشریفات عروسی
    خدمات مجالس صبور
    www.tashrifatsabour.com

    عینک آفتابی
    نمایندگی کارل زایس در ایران
    www.maadrac.com

    پارتیشن دوجداره
    انواع مختلف پارتیشن های با کیفیت
    www.azaran.com

    خدمات مجالس عروسی
    تشریفات مجالس ثمین
    www.tashrifatsamin.com

    کاغذ دیواری کلاسیک
    کاغذ دیواری کلاسیک با بیشترین تنوع
    www.azinzand.com/fa

    باغ عروسی
    لوکس ترین باغ عروسی
    www.maghsoudloocatering.com

    لوله بازکنی
    شرکت خدمات فنی آریا
    www.evacuation.ir

    نصب ردیاب
    بهترین ردیاب آنلاین خودرو
    www.wizerco.com

    عمل لازک چشم
    کلینیک چشم پزشکی بینایی
    www.binaii.com

    آتلیه کودک
    آتلیه عکاسی کودک
    www.bridalphotographystudio.com

    قیمت دستگاه برش لیزری غیرفلزات
    شرکت بین المللی پرسناژ
    www.personageco.com

    تور هند
    آژانس مسافرتی آسمان آبی
    www.asemanabi.net

    روان کننده های بتن
    تولید کننده مواد شیمیایی ساختمان
    www.clinicbeton.ir

    تور ترکیه
    آژانس هواپیمایی مهرپرواز
    www.mehrparvaz.com

    قیمت لیزر موهای زائد
    کلینیک های تخصصی کاشت مو
    www.clinichairtransplantation.com

    خدمات مجالس
    تشریفات و خدمات مجالس ملل
    www.melalceremony.com

    تور آنتالیا
    برگزار کننده بهترین تورهای خارجی
    www.alefbatour.com

    بهترین کلاس کنکور
    کلاسهای تقویتی راه اندیشه
    www.raheandisheh.ir

    قیمت قفسه فروشگاهی
    طراحی و اجرای سیستم های قفسه بندی
    www.fazasazanamin.com

    بلیط ارزان هواپیما
    خرید مستقیم بلیط هواپیما
    www.jibojet.com

    ?
    ?
    ?

    ?
    ?
    ?

    طراحی سایت و بهینه سازی سایت :پیام آوران پارسیان